raniets Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Hei. Når man skal bytte pc - finnes det da mulighet for å overføre alt? Jeg tenker på windows, programmer, registre osv og ikke bare dokumenter/bilder. Grunnen til at jeg spør er at vi skal bytte en eldre maskin som begynner å slite og denne har endel spesiell programvare som vi ikke har installasjons-cd til. Håper noen har noen gode forslag. Mvh Steinar Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 LapLink PC Mover skal kunne gjøre det. Men ikke installer noe annet en OS'et (WindowsXP?) på den nye maskinen før du begynner å kjøre PC Mover. Jeg trodde at PC Mover ville oppdage at enkelte programmer allerede var tilstede på den nye maskinen, men der tok jeg feil og endte opp med dobbelt opp ....... Lenke til kommentar
rwu Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Du har et par alternativer. Speile den gamle harddisken over til den nye ved f.eks å bruke Norton Ghost. Den andre metoden er å ta harddisken ut fra den gamle maskinen, å montere den som ''master'' i den nye maskinen. Så setter du harddisken i ny-maskina som ''slave''. PS. Begge metodene over krever en ''reparasjons-installasjon'' av Windows. Lykke til! Endret 9. november 2006 av rwu Lenke til kommentar
raniets Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 Du har et par alternativer. Speile den gamle harddisken over til den nye ved f.eks å bruke Norton Ghost. Den andre metoden er å ta harddisken ut fra den gamle maskinen, å montere den som ''master'' i den nye maskinen. Så setter du harddisken i ny-maskina som ''slave''. PS. Begge metodene over krever en ''reparasjons-installasjon'' av Windows. Lykke til! 7250055[/snapback] Var usikker på om dette lot seg gjøre. Da regner jeg med å fikse problemet raskt og greit. Fint med raske svar. Da kan jeg gå igang! Takk for hjelpen !! Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Du har et par alternativer. 7250055[/snapback] Dette er i hvert fall billigere enn å kjøpe PC Mover, men vær obs på eventuelle problemer i forbindelse med Windows Product Activation, hvis du har lisenser som er belemret med slikt. (Hvis du flytter en "aktivert" WinXP-installasjon fra en maskin til en annen, så vil det antageligvis bli krevet en re-aktivering. Men hvis den nye PC'en skal ta over for den andre, så burde det gå greit det. Det er også mulig å endre License Key på den nye PC'en etter at du har flyttet over WinXP fra den gamle maskinen, enten via image eller med disken.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå