lokeland Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Skal sette opp en "lightweight"-server sammensatt av eldre hardware. Serveren skal fungere som filserver for min personlige PC med Linux og en annen PC med Windows. Den ska kjøre linux. I tillegg skal den fungere som downloadserver og i tillegg tenker jeg på å ha en webserver på den. Pga. surr med trådløst nettverkskort i Ubuntu tenkte jeg å bruke WindowsPCen (som kan stå på 24/7, brukes til grafisk design og musikkprodusering) til dette. Er det mulig å kjøre nettet igjennom den WindowsPCen slik at at både linuxservern og min personlige PC med linux får internettoppkobling? Lurer litt på hvor vidt det er mulig å bruke en server med en CPU på f.eks. 400-800mz med 256-512mb RAM som både filserver, downloadserver og webserver? Er ikke proff på linux og nettverk så trenger litt hjelp til hvordan jeg skal gjøre det; teoretisk og praktisk. Lurer også på hvilken distro som passer best for serveren? Tenkte på Debian eller Fedora Core. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå