olais Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Jeg finner ikke noe program for filbehandling når jeg logger inn som root i Mandriva. Skal legge inn drivere for trådløstkort. Ligger en masse annen skit der som man aldri får bruk for , men ikke filbehandlingsprogrammet. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) xterm? De mest brukte filbehandlerverktøyene mine er ls, vim, touch, mv, rm og cp. Og selvsagt grep, cat, head/tail og less. Endret 9. november 2006 av drange Lenke til kommentar
leopex Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 bruk "mc", ett program som åpner seg automatisk i terminalen. kan til og med bruke MUS! Lenke til kommentar
olais Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 Fikk det til med Konquerer. Har aversjon mot å holde på med kryptiske kommandoer i konsoll. Vil ha det grafisk. Det er enklest. Men takk for tips anyway Lenke til kommentar
olais Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 Men så kunne det selvsagt ikke fungere perfekt likevel da. Når jeg restarter PC'n er jeg ikke automatisk på nett, og må begynne å konfigurere på nytt. Trodde det ville fungere like greitt som i Windows. Hva må jeg da gjøre for å slippe å konfigurere hver eneste gang? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Mit tips: hold deg langt unna Mandriva. Det har bare gått ein veg med mandriva dei siste to åra, og det er mot ein tildels meget varm plass. Lenke til kommentar
olais Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 Nå fikk jeg til på egen hånd å fikse trådløsoppkoblingen så den automatisk kobler seg opp hver gang maskinen starter. Tenkte jeg skulle prøve Mandriva en stund og så kanksje prøve en annen distro. Hvilken anbefaler du Mr.Elendig? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Eg har ein stoooor forkjærlighet for arch, men det er kanskje ikkje den beste førstegongsdistroen... FC/ubuntu(med deviat) og OpenSuse er alle gode distroer. Lenke til kommentar
olais Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 Hva er det med Mandriva som ikke er bra? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Det er antakelig raskare å liste opp det som er bra.... Mandriva her gjort mykje rart i det siste, desverre. Det var min favorittdistro ei god stund, men så begynte dei å lage alle desse fancy tinga, som mandrake/mandriva-clug ditten og club datten. Legge inn masse unyttig dill istadenfor å fikse på det som var gale. Og meir eller mindre stoppe å høre på brukerane. Når eg fekk svar på ein bugraport (ein bug som mangen andre distroer hadde retta fleire månder tidlegare) at ein bør holde kjeft og slutte å syte, då fant eg ut at det var på tide å skifte distro... Lenke til kommentar
olais Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 Hvilken versjon av OpenSuse skal jeg gå for om jeg vil prøve den? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Siste, sjølvsagt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå