Gå til innhold

Vask av tastatur? er det mulig? eller er d fucked?

Anbefalte innlegg

Vask av tastatur? er det mulig?

Tastene har blitt tregere med tiden.. å jeg taster ord ofte feil.. ikke fordi jeg er handicapped, men fordi enkelte av tastene har samlet seg støv, skitt, og fett.

Er det noen mulighet for å få fjernet dette? Er glad i tastaturet mitt, så vil nødig kvitte meg med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fullt mulig det.

Noter/fotografer først hvor alle tastene sitter. Så vipper du løs tast for tast. Så skrur du tastaturet fra hverandre - skruer sitter gjerne fra undersiden. Tastaturene er gjerne bygget opp på forskjellige vis, men består gjerne av 2 hoved-deler inni. 1 printkort (dette kan du IKKE vaske, men tørk av med en tørr klut), 1 gummi/plast-deksel og noen ganger er det en tynn plastfilm. Alt av plast (inklusive tastene) legger du i et lunkent Zalo-bad i en time eller 2. Skyll alt som er blitt vasket godt - legg det gjerne i rent vann i en stund. La alt tørke godt, og sett det sammen igjen. Fint som nytt...

PS: Fant en fin, illustrert guide her:

http://www.thetechzone.com/?m=show&id=431

Endret av Caze
Lenke til kommentar

Dette hørtes ut som fryktelig mye mer jobb enn det er verdt. Et godt tastatur koster ikke al verden.

Det er ikke meningen at man skal bli glad i tastaturet sitt.

Man skal være glad i mora/faren sin, kjæresten, samboeren, ektefellen, barna sine, tanter, onkler, venner osv, men altså ikke i tastaturet. Kjøp deg et nytt tastatur og bruk tiden du sparer på å være sammen men noen du virkelig er glad i.

Endret av Pengu
Lenke til kommentar
Dette hørtes ut som fryktelig mye mer jobb enn det er verdt. Et godt tastatur koster ikke al verden.

Det er ikke meningen at man skal bli glad i tastaturet sitt.

Man skal være glad i mora/faren sin, kjæresten, samboeren, ektefellen, barna sine, tanter, onkler, venner osv, men altså ikke i tastaturet. Kjøp deg et nytt tastatur og bruk tiden du sparer på å være sammen men noen du virkelig er glad i.

7249852[/snapback]

Er da ikke noe stress det da.. Gjort det som Caze sa flere ganger jeg. Jeg er glad i tastaturet mitt, holdt i flere år med slag og faenskap på det, så jeg er glad i det.. :love::p

Lenke til kommentar

Eller for å gjøre det enkelt ta det med deg i dusjen spyl for full guff og la det tørke lenge på f.eks baderomsgulvet eller forran vifte. Ikke forvent at levetiden blir fryktelig lang men har gjort dette med flere tastaturer og de har virket fint i mange år etterpå.

Selvsagt ikke ideelt men det er tross alt snakk om ett tastatur til noen hundrelapper, så kan du utsette kjøp en stund i allefall.

Lenke til kommentar

Eventuellt kan man forebygge fett og kliss i tastaturet ved å ikke spise feit mat mens man bruker det... :-) Holder å støvsuge en gang i blant for min del i alle fall, eventuellt tørke litt med en sprit-klut.

Endret av Sceolan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...