Caddy Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Vel, saken er den: Sak1: Ansatte ved skolen får låne en maskin, denne vil de som oftest ha med seg hjem, bruke hjemmeskriveren osv.. De trenger lokal admin / lokal priviligert bruker for dette. Jeg setter dette på maskinene dems. Etter neste restart er denne instillingen forsvunnet. Søker litt rundt. Restricted groups i AD fjerner andre brukere enn de som er listet opp under policyen...? Sak2: En naturfag lærer trenger programmet Chemistryset 2000. Dette fungerer ikke så lenge han ikke har tilgang til registeret i windows. Jeg legger inn gruppa han er med i, under HKeyLocalMachine med alle rettigheter. Dette er forsvunnet etter neste restart. Hva skjer her? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Sak1 : riktig. Sak2 : han trenger bare tilgang til en spesiell nøkkel. Dette kan du gi ham. Nøkkelen som trengs kan du regge eller forhøre leverandøren om. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 Ang. sak1: Noen måte å unngå dette på, uten å disable denne policyen helt? Og uten at de får priviligert brukerrettigheter over hele domenet, men kun på SIN maskin? Sak2: Spesiell nøkkel? Meldinga som kommer opp når programmet startes med lærerens konto sier noe om "ikke tilgang til registeret / finner ikke" .. Må nesten sjekke i morgen. Har du testet dette selv? Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Tror ditt eneste håp er å legge domain users i administrators. Da får de lokale adminrettigheter. De får ikke status some domeneadministratorer. Irriterer meg grønn over alle dårlig skrevne programmer som krever lokale admin-rettigheter. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 Her er foresten feilmeldingen jeg får når jeg kjører Chemistryset med lærerens konto: Lenke til kommentar
thekid Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Ang. sak1: Noen måte å unngå dette på, uten å disable denne policyen helt? Og uten at de får priviligert brukerrettigheter over hele domenet, men kun på SIN maskin? Sak2: Spesiell nøkkel? Meldinga som kommer opp når programmet startes med lærerens konto sier noe om "ikke tilgang til registeret / finner ikke" .. Må nesten sjekke i morgen. Har du testet dette selv? 7255070[/snapback] Ang reg nøkkel, last ned regmon fra sysinternals og se hvilken nøkkel applikasjonen prøver å åpne, mest sansynlig er det at programmet prøver å skrive under HKLM (hvor brukere kun har les). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Ingen måte å overstyre uten å deaktivere policy på maskinen. Flytte den ut av OU f.eks. Sak 2 blir påvirket av Sak1, så tilganger du setter blir resatt ved neste restart. Som du påpeker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Edit: feilpost.. Endret 10. november 2006 av Slettet+9812398713 Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 Helt sikkert.Men jeg har kjøpt til FSC P7120. Måtte ha Kingston der. 7256231[/snapback] Feilpost? Ang. Chemistry set, satt jeg alle rettigheter under hele mappa som tilhører akkurat det programmet, både under programfiler og registeret. Da fungerte det. Så ser jo ut som det kun er HKLM som blir resatt, ikke undernøkler.. Takker for kjappe svar folkens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå