Gå til innhold

Hvorfinner jeg kursen tollvesnet bruker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
JA... Når begynte Play med leveransebegrensninger? Jeg la til ting for godt over 1000-lappen, var ikke ETT produkt som kunne leveres til Norge?!? Vil de gå konkurs?

7249747[/snapback]

Trykk på EURO-flagget på venstre side.

Å handle i pund funker ikke.

Og enkelte gadgets sender de uansett ikke.

Lenke til kommentar
JA... Når begynte Play med leveransebegrensninger? Jeg la til ting for godt over 1000-lappen, var ikke ETT produkt som kunne leveres til Norge?!? Vil de gå konkurs?

7249747[/snapback]

Skal du ha veldig kommersielle greier, kan det være billigere å handle på http://www.cdwow.com - de sender også fraktfritt, men har ganske dårlig utvalg.

Lenke til kommentar

7249747[/snapback]

Skal du ha veldig kommersielle greier, kan det være billigere å handle på http://www.cdwow.com - de sender også fraktfritt, men har ganske dårlig utvalg.

7249760[/snapback]

Takker du sparte meg akkurat £1 :)

http://www13.cd-wow.com/detail_results_2.p...&subcat=region2

Play.com døde akkurat på min favorittliste....

Mens jeg har dere her: hvorfor i helve... er ikke denne i widescreen?

Fullscreen er da 4:3 :(

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar

Ikke noe problem å handle fra Play.com her i Norge.. du må bare huske på å trykke på symbolet for euro på venstre side av skjermen før du går til kassa.

Fikk seneste noe derfra for 3 dager siden.

Det som er litt kjipt med å betale i euro er at prisen blir litt dyrere totalt, enn med pund. Varierer litt hvor mye, men du kan rundt regne med å legge på en 10 for noe rundt 150,- Nok

Dvs at varerne er priset litt høyere i euro enn i pund. sukk..

Lenke til kommentar
Det som er litt kjipt med å betale i euro er at prisen blir litt dyrere totalt, enn med pund. Varierer litt hvor mye, men du kan rundt regne med å legge på en 10 for noe rundt 150,- Nok
Ikke nå. Lenge var prisene i € 1.6 ganger prisen i pund + rundet opp til nermeste 0.95. Nå er prisen 1.5 ganger prisen i £, noe som er svært likt de reelle kursene. Dette endret seg en stund etter at de la om til at man måtte betale i € utenfor UK.
Lenke til kommentar

Play.com er bare buggy.

Bestilte en film på Visakortet mitt og fikk til svar at "account was declined", altso de godkjente ikke Visa kortet mitt.

Siden jeg har dekning med veldig god margin samt brukt det mange ganger før, så prøvde jeg igjen. FIkk samme feil.

Kontaktet Play.com via mail og fikk bare beskjed om å sjekke opplysningene en gang til og prøve på nytt.

Gjorde dette tre ganger til, fortsatt samme feil.

Sendte de en mail igjen, men denne har jeg ikke fått svar på enda. Var over en uke siden.

Det de gjorde på kontoen min derimot, var å reservere beløpet hele fem ganger. :thumbdown:

Så tydeligvis så har Visa transaksjonen vært godkjent, men ikke godkjent i Play.com sin webshop.

Lenke til kommentar

Hvis man ligger å balanserer akurat under 200-kroner grensa, så vær klar over at det er omregningskursen den aktuelle dagen/perioden Posten/toll mottar pakken som gjelder, og ikke kursen på det tidspunkt man bestillte/betalte. Betalte man 198 så kan man risikere at pakken er over 200 når den ankommer, hvis sendinga tar litt tid.

Lenke til kommentar
kursen endres bare hver mandag, ihvertfall bare en gang i uken.

7265563[/snapback]

Min "advarsel" var tenkt "generelt" ved handel fra utenlandske nettbutikker. Mulig Play.com greier å levere innen ei uke fra bestilling til mottak, det har jeg ingen erfaring med. Men har opplevd å vente både 2 og 3 uker på pakker fra utlandet, og da kan kursen ha forandret seg.

Lenke til kommentar
Noen som vet om de sender en og en ting som play?
Jepp. Det gjør de.

En ting å være obs. på med CD-WOW er at de ikke legger ved faktura i pakken, ikke deklarerer verdi (dvs. de skriver 'no value'), og taper over den delen av adresselappen som var 'pakkeseddel'. Jeg skal ikke uttale meg om hvorvidt dette øker sjansen for å få inn ting over tollgrensa, men det øker i alle fall sjansen for å måtte styre med å dokumentere verdien ovenfor tollen hvis den blir stoppet (selv om den egentlig er under grensen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...