Gå til innhold

Homofilt ekteskap hva mener dere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Folk som mener kirken bør akseptere homofili, har dårlig kunskaper rundt bibelen. F.eks; ordet mann og kvinne lagt sammen betyr Gud på hebraisk...

7316907[/snapback]

Det må du gjerne dokumentere. Jeg klarer ikke å finne noen kilde på det...

Geir :)

7317172[/snapback]

"So God created man in His own image; in the image of God He created him; male and female He created them."

Tja, det står jo der at mennesket ble skapt i Guds bilde, fordelt på mann og kvinne. Sammen vil de altså være guds bilde. Jeg skal se om jeg finner en kilde til mitt første argument.

Jeg synes personlig det blir helt feil at man skal påtvinge kriken et syn som ikke er forenelig med dens tro. Homofile kan få være i partnerskap, men de skal ikke få gifte seg i kirken.

Lenke til kommentar
Jeg synes personlig det blir helt feil at man skal påtvinge kriken et syn som ikke er forenelig med dens tro.

Kirken ser da ikke ut til å ha noe som helst problem med å bryte lover og regler i bibelen i andre sammenhengert. For eksempel står det i bibelen at homofile menn som ligger sammen skal drepes. Hvorfor er det ingen som snakker om det?

Ja, det står jo også at hvis en mann ligger med en kvinne som har mensen så skal han dø. Hvorfor følger ikke kirken denne regelen?

Hvis kirken så lett kan ignorere pålegg fra bibelen, hvorfor ikke ignorere sludderet om homofile?

Lenke til kommentar

Statskirken gjør ikke dette nei. Og siden alle blir automatisk meldt inn i statskirken ved fødsel, så må den også forandre de kristne reglene som trosser norsk lov.

Men det finnes nok en del kristne bevegelser som støtter det som står i Bibelen, men alle vet hvilke konsekvenser det vil få.

Lenke til kommentar
Men det finnes nok en del kristne bevegelser som støtter det som står i Bibelen

Hvilke kristne bevegelser følger alt som står i bibelen? Eksempler, takk.

Uansett har du nå blåst hull i din egen argumentasjon, og resultatet er at du må gå med på at statskirken må godta homofilt ekteskap.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

Eksempler? Jeg vet da ikke. Men jeg vet at det finnes haugevis av mer konservative kristne bevegelser i Norge.

Skjønner ikke hvordan jeg har blåst hull i det? Statskirken støtter ikke homofilt ekteskap selv om de støtter andre ting som kristendommen egentlig ikke støtter.

Nei til homofilt ekteskap. Hvorfor i all verden vil homofile gifte seg i kirken uansett? Tror neppe det er mange som vil gifte seg ved en religion som er imot det de driver med.

Partnerskap da for faen. Same shit.

Lenke til kommentar
Partnerskap da for faen. Same shit.

7340016[/snapback]

Det er det ikke. Partnerskap er et slags annenrangs ekteskap.

Og for hundreogørtende gang: Vi snakker ikke primært om å tillate homofile å gifte seg i kirka, men om å la homofile gifte seg i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Eksempler? Jeg vet da ikke. Men jeg vet at det finnes haugevis av mer konservative kristne bevegelser i Norge.

Men du vet ikke om noen som følger bibelen 100%? Da ignorerer de jo kristne regler med vilje, og du har nettopp bevist mitt poeng.

Skjønner ikke hvordan jeg har blåst hull i det?

Fordi du går med på at statskirken glatt ignorerer kristne regler som det passer den.

Statskirken støtter ikke homofilt ekteskap selv om de støtter andre ting som kristendommen egentlig ikke støtter.

Nemlig, så hvorfor er det så viktig å kjempe mot homofilt ekteskap når man glatt ignorerer alle mulige andre lover, regler og påbud?

Nei til homofilt ekteskap. Hvorfor i all verden vil homofile gifte seg i kirken uansett?

Fordi de vil ha en bekreftelse på sin kjærlighet?

Tror neppe det er mange som vil gifte seg ved en religion som er imot det de driver med.

Siden den religionen ikke blir fulgt av noen uansett så burde det ikke være noe problem med å endre den litt til så det blir mulig. Hvis du leser innleggene mine så har jeg prøvd å forklare deg dette flere ganger nå. Jeg prøver igjen med teskje:

Kristne følger ikke alle regler i bibelen. De bryter mange regler. Hvorfor er det da så ekstremt viktig å opprettholde hatet mot homofile? Hva har nok en ting på toppen av alle de andre reglene de ignorerer å forkaster å si?

Det er ikke lov for to menn/kvinner å gifte seg i Kirken i følge Bibelen, kan de ikke bare akseptere det?

Jeg ser ingen grunn til å akseptere ondskapsfulle, menneskefiendtlige holdninger.

Igjen: Kristne ignorerer glatt utallige lover og regler i bibelen, så hvorfor ikke begrave hatet mot homofile også? Er det noe spesielt med kristne som gjør at de absolutt må ha noen å hate og rakke ned på?

Lenke til kommentar

Ok, lover om hvordan man skal rense huden sin er vi gått vekk fra, at " En mann som rører en annen mann er skitten og skal dø " er vi også gått vekk fra.

Men å gifte seg Kristelig, hos en religion som ikke aksepterer homofile, hos en religion som rett og slett nekter de å gifte seg. Hvorfor vil noen så inderlig gifte seg der? Jeg skjønner at de bare vil ha " retten " til å gjøre det, men det er en Kristen tradisjon! Hvis du vil bli " Gift " gå til rådhuset.

Lenke til kommentar

Det er ikke primært kirkebryllup som er saken her! Det er RETTEN til å GIFTE seg. Hvor pokkers vanskelig er det å forstå? Flisespikkinga på om Bbibelen fordømmer homofilt ekteskap eller ei er en digresjon og ikke relevant til tema.

Forøvrig så bryr det meg katten om bibelen fordømmer homofili eller ikke. Så lenge kirka er ei statskirke så har den med å bøye seg for staten. Om kirkens reaksjonære menn ikke vil det så får dei bytte kirkesamfunn.

Lenke til kommentar
Men du vet ikke om noen som følger bibelen 100%? Da ignorerer de jo kristne regler med vilje, og du har nettopp bevist mitt poeng.

Som sagt så vet jeg egentlig ingen navn på disse trossamfunnene untatt Norsk Luthersk Misjonsforund (?). Så da har jeg ikke bevist ditt poeng. Men jeg vet at det finnes. Fanatikere kalles de. Og vi har vel alle sett noen religiøse fanatikere på TV'en de siste årene, har vi ikke?

Fordi du går med på at statskirken glatt ignorerer kristne regler som det passer den.

Det er STATSkirken, og den kan ikke ignorere norsk lov, da det er staten som har skapt den. Staten aksepterer ikke homofilt ekteskap, noe som kirken heller aldri kommer til å gjøre.

Nemlig, så hvorfor er det så viktig å kjempe mot homofilt ekteskap når man glatt ignorerer alle mulige andre lover, regler og påbud?

Alle mulige? Nei, nå tror jeg du surrer. Men som sagt så må statskirken gjøre unntak for norsk lov da det er STATSkirken. Men noe som homofilt ekteskap vil aldri bli lov i kirken, da det vil blir stor motstand.

Fordi de vil ha en bekreftelse på sin kjærlighet?

Og det må gjøres i kirken, fordi?

Siden den religionen ikke blir fulgt av noen uansett så burde det ikke være noe problem med å endre den litt til så det blir mulig. Hvis du leser innleggene mine så har jeg prøvd å forklare deg dette flere ganger nå. Jeg prøver igjen med teskje:

Kristne følger ikke alle regler i bibelen. De bryter mange regler. Hvorfor er det da så ekstremt viktig å opprettholde hatet mot homofile? Hva har nok en ting på toppen av alle de andre reglene de ignorerer å forkaster å si?

Den blir fulgt jo. Hatet mot homofile? Det er heller at de har noe imot homofili, ikke homofile personer. Å akseptere homofili, er å utnytte å ødelegge en stor del av religionen.

Jeg ser ingen grunn til å akseptere ondskapsfulle, menneskefiendtlige holdninger.

Hva i all verden er det som avgjør hva som er menneskefientlige holdninger? Du er imot mine, hvorfor skal ikke jeg kunne være imot dine?

Igjen: Kristne ignorerer glatt utallige lover og regler i bibelen, så hvorfor ikke begrave hatet mot homofile også? Er det noe spesielt med kristne som gjør at de absolutt må ha noen å hate og rakke ned på?

Og igjen: hovedsakelig har de noe imot homofili, men ikke imot personene som er homofile i seg selv. Kanskje det å "drepe homofile" egentlig betyr "utrydd homofili" ? ;)

Lenke til kommentar

Enkleste og beste løsning for alle; Skill stat og Kirke. Nå.

Denne debatten vil komme hver gang Den Norske Kirke må gå på akkord med sin tro pga av politikk, noe de fleste bør skjønne er helt feil.

Religion kan ikke styres av politikk! (Nei, jeg sier selvfølgelig ikke at religiøse skal stå utenfor loven, det er en forskjell på lov og generell politikk)

Skal man først ha statskirke, må kirken styre staten om religionen skal være verdt noe. Dette er uaktuelt. Ergo; skill stat og kirke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...