Gå til innhold

Homofilt ekteskap hva mener dere?


Anbefalte innlegg

Når er vel problemet nettopp det at kirken, som alle andre religioner, har en del forskrudde og søre oppfatninger, og absolutt ikke er åpen for alle.

 

KarlRoger: Statskirke er en helt annen debatt, egentlig. Den Norske Kirke er fortsatt en religiøs forsamling, og at staten skal fortelle den hvilke religiøse meninger den skal ha er meningsløst.

 

ALLE som blir født i norge blir registrert i statskirken og regnet som kristne, og betaler skatt til statskirken.

Selv om de melder seg ut, vil statskirken fremdeles få skattepenger fra denne personen.

 

Dermed er kirkene i landet og prestene allemannseie, og ikke bare noe kristne skal kunne benytte seg av.

 

Dersom prestene ikke vil vie homofile, så får de lage sine egne kirker, eller kjøpe kirkene ut av staten og avvikle statskirken.

Noe som bør skje: Kirken skylder meg noen titalls tusen kroner for skattepenger jeg aldri får glede av, som jeg kunne tenke meg å få tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe som bør skje: Kirken skylder meg noen titalls tusen kroner for skattepenger jeg aldri får glede av, som jeg kunne tenke meg å få tilbake.

Ingenting er så motiverende for min tro som å spise kjeks og å drikke vin på bekostning av snurte ateisters skattepenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja de må følge lover, men religioner er stort sett tilkjent ganske stor indre frihet. De har f.eks. spesielle unntak fra diskrimineringslover.

 

Og, nei, en stat har ingentig med hva og hvordan en religiøs organsisasjon gjør noe som helst, så lenge de følger loven. Hvordan skulle det forrsvares fra en etisk eller religiøs synsvinkel?

 

De kan selvfølgelig velge å slutte å betale (og jeg personlig håper religioner mister all statsstøtte), men å betale gir dem igen rett til å bestemme noe som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...