Gå til innhold

Homofilt ekteskap hva mener dere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis det er slik at kirka/de kristne, ikke ønsker å gifte homofile så må vel det være greit? Det står jo klart å tydelig i bibelen at homofili er en synd og syndige mennesker som ikke angrer sine synder skal stå til rette for det på dommens dag. At troende da ikke ønsker at syndige mennesker skal forpeste deres religion og deres hellige sakramenter synes jeg er helt greit jeg, spesielt når det ikke er forbudt med religion.

7249479[/snapback]

Det står også at det er gud som skal dømme deg for dine synder. Dersom kristne dømmer en homofil setter han seg selv over gud gjør han ikke?

Jeg mener det er klart at homofile skal få gifte seg, både hos byfogden og i kirken. Homofile er mennesker de også og har de samme rettighetene som vi har, er de medlem av statskirken/folkekirken skal heller ikke den har rett til å diskriminere noen og nekte dem et "medlemstilbud" pga. deres livsstil. Fråtsing er også en synd. Hva med å nekte å vie feite folk?

Lenke til kommentar

Nei, ekteskap kan defineres hvordan som helst men fra et kristent synspunk er det synd (homo"ekteskap", eller homofili i det hele tatt).

Og da er det også slike fantastiske ting som Aids som tar homoene... gift i vei! :D

Endret av g5r
Lenke til kommentar
Jesus var jo for likebehandling av alle mennesker

Likebehandling av mennesker ja, mens homsene skal gå til helvete ifølge Bibelen. Veldig fint at akkurat den delen blir utelatt, eller hva?

Så jeg kan ikke si det bedre på noen måte enn Jesus: dra til helvete homser!

7250169[/snapback]

Kan du quote bibelen der det står at homsene skal gå til helvete ?

7250288[/snapback]

Vi skal alle til skjærilden i følge bibelen, det er bare de som tar imot Gud dvs blir frelst som slipper.

Det å gå i kirken, synge salmevers, delta i Gudstjenester eller å tro er ikke nok ifølge bibelen, du må også la deg bli frelst.

Ifølge bibelen tror selv djevelen på Gud, han skjelver ved sin Gudstro står det, men som vi alle vet kommer ikke djevelen til himmelen.

Hvis jeg får anledning senere skal jeg legge inn linker til de sider som omhandler dette.

Men utover dette mener jeg at alle bør ha like vilkår i vårt samfunn heterofile som homofile.

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar

Homofile folk er akkurat som alle oss andre. Det er jo helt klart at de skal få lov til å gifte seg akkurat som alle som ikke er homofile! Jeg synes det er dårlig av de kristne å dømme de homofile, de har ikke valgt å like det samme kjønn, det er bare en del av den de er!

Lenke til kommentar
Har til dags dato ennå ikke sett/funnet et fornuftig argument som taler imot ekteskap mellom folk av samme kjønn, så den logiske slutningen blir da at de selvfølgelig bør kunne gifte seg som alle andre.

7249651[/snapback]

Det kommer jo an på hva formålet med ekteskapet er. Hvorfor ønsker staten at folk skal gifte seg?

Jeg mener at staten bør holde seg unna alt som har med ekteskap å gjøre.

Lenke til kommentar

like gyldig....

i bibelen står det følgende;

1. homofili er synd!

2. alltid elske dine medmennesker....

hmmm....

jeg mener det at det er helt greit å være homofil, så lenge man ikke er homofil som tv representerer... homofile kan de være så lenge de vil, men de må huske på at de ikke er noen j**** narrer som skal uttrykke seg selv hele tiden på en opprørsk måte...

gjør vi andre det (bortsett fra feminister som er noe avskumm)....?

Lenke til kommentar
Har til dags dato ennå ikke sett/funnet et fornuftig argument som taler imot ekteskap mellom folk av samme kjønn, så den logiske slutningen blir da at de selvfølgelig bør kunne gifte seg som alle andre.

7249651[/snapback]

Det kommer jo an på hva formålet med ekteskapet er. Hvorfor ønsker staten at folk skal gifte seg?

Jeg mener at staten bør holde seg unna alt som har med ekteskap å gjøre.

7252947[/snapback]

Greit nok det men da må jo vigsling av ekteskapet privatiseres siden ekteskap er en offentlig anerkjent union mellom to mennesker? Men hvem skal så dele ut retten til å vigsle? Eller skal bare hvem som helst kunne vigsle?

(OT? :innocent: )

Lenke til kommentar

Kan du quote bibelen der det står at homsene skal gå til helvete ?

7250288[/snapback]

Vi skal alle til skjærilden i følge bibelen, det er bare de som tar imot Gud dvs blir frelst som slipper.

Det å gå i kirken, synge salmevers, delta i Gudstjenester eller å tro er ikke nok ifølge bibelen, du må også la deg bli frelst.

Ifølge bibelen tror selv djevelen på Gud, han skjelver ved sin Gudstro står det, men som vi alle vet kommer ikke djevelen til himmelen.

Hvis jeg får anledning senere skal jeg legge inn linker til de sider som omhandler dette.

Men utover dette mener jeg at alle bør ha like vilkår i vårt samfunn heterofile som homofile.

7252500[/snapback]

Har du quotet feil innlegg eller ?

Føler den var mer rettet mot G3r.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Bare så det er sagt, det er nok STOR forskjell på hva en eventuell Jesus sa og mente, og hva som ble nedtegnet i bibelen. Bibelen har nok blitt redigert og sensurert ganske tungt oppigjennom årene, og under selve nedtegnelsen. Så hvis Jesus eksisterte, og var slik som han fremstår som person i Bibelen, vil jeg nok tro at han var mye mer åpen og hyggelig enn Bibelen er. Står veldig mye rart i Bibelen...

Lenke til kommentar

Jeg lirer av meg et ubetinget ja.

Det kommer vel heller ikke som en bombe at det er et klart flertall mott dette i visse stater i USA.

Det blir i hvertfall bedre der borte nå som demokratene klarte å få flertall i sentatet og i represetantenes hus.

Det står mye rart i bibelen og enda mer rart i den såkalte svarteboka.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Eneste argumente for at homser ikke får gifte seg i kirka er fordi det står i bibelen. Hvis kristene skal ta bibelen bokstavlig, hvorfor gjør dem ikke det på alle punkter? Er det sånn at du kan velge? Bibelen oppfordre jo til drap. Hvorfor blir det oversett?

Lenke til kommentar
Eneste argumente for at homser ikke får gifte seg i kirka er fordi det står i bibelen. Hvis kristene skal ta bibelen bokstavlig, hvorfor gjør dem ikke det på alle punkter? Er det sånn at du kan velge? Bibelen oppfordre jo til drap. Hvorfor blir det oversett?

7256077[/snapback]

biblen oppfordrer til masse ting, men for det meste "nestekjærlighet".

Hva faen skal være vitsen med å si "bibelen oppfordrer til drap"?, de fleste burde ha fått med seg at Bibelen desverre er full av dobbelmoral.

Desuten er bibelen delt i 2 deler, gamle og nye testementet, og hvis jeg ikke tar helt feil, er nye testamentet det liberale, fredlige delen. Gamle testamentet er mer konservativt.

Eksempel på bibelens dobbeltmoral:

1)"Vend det andre kinnet til"

og

2)"Øye for øye, tan for tan".

1) Er fra nye testamentet

2) Er fra gamle testamentet.

Det skal og nevnes at USA er en ganske konservativ og ikke minst kristen najson, men de fokuserer mest på gamle testamentet, en nye testamentet.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Jeg mener at de som oss burde få lov til å inngå ekteskap, og også adoptere. Jeg tror nok at dette kommer til å bli lov med tiden uansett.

7256448[/snapback]

Jeg synes at det skulle ha vært lov til det for lenge siden. Dette burde ikke være diskutert en gang!

Lenke til kommentar

7256077[/snapback]

biblen oppfordrer til masse ting, men for det meste "nestekjærlighet".

Hva faen skal være vitsen med å si "bibelen oppfordrer til drap"?, de fleste burde ha fått med seg at Bibelen desverre er full av dobbelmoral.

Desuten er bibelen delt i 2 deler, gamle og nye testementet, og hvis jeg ikke tar helt feil, er nye testamentet det liberale, fredlige delen. Gamle testamentet er mer konservativt.

Eksempel på bibelens dobbeltmoral:

1)"Vend det andre kinnet til"

og

2)"Øye for øye, tan for tan".

1) Er fra nye testamentet

2) Er fra gamle testamentet.

Det skal og nevnes at USA er en ganske konservativ og ikke minst kristen najson, men de fokuserer mest på gamle testamentet, en nye testamentet.

7256416[/snapback]

hvordan kan du si at det er dobbelt moral når det står i to forskjellige bøker....?

les mer fakta om bibelen....

skulle man ha visket ut alt som man fikk nye syn på i det nye i forhold til det gammle?

Lenke til kommentar
like gyldig....

i bibelen står det følgende;

1. homofili er synd!

2. alltid elske dine medmennesker....

hmmm....

jeg mener det at det er helt greit å være homofil, så lenge man ikke er homofil som tv representerer... homofile kan de være så lenge de vil, men de må huske på at de ikke er noen j**** narrer som skal uttrykke seg selv hele tiden på en opprørsk måte...

gjør vi andre det (bortsett fra feminister som er noe avskumm)....?

7252986[/snapback]

Du minner meg om 50-tallets sosialdemokratiske konformitet :)

Lenke til kommentar

7256416[/snapback]

Det kan vel også ha med å gjøre at det er såpass mange jøder i Usa? Det gamle testamentet er som kjent det jøder og kristne har til felles.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...