Gå til innhold

Si fra her når du får GeOW!

Ingenting

Anbefalte innlegg

Jeg kjøper GoW på Elkjøp i morgen... Jeg og en kamerat skal spille Co-op. Jeg skal sikkert teste ut mulitplayer-delen utover natten også. Så da er det ikke umulig at vi møtes! :D :D Vil mye heller spille med noen fra forumet, enn å ende opp med "Jimmy/Danny" på 14 og et halvt år fra Chicago. :wallbash:

Endret av MoggeKa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faen, at det går an.

Det går jo faen meg ikke an å ta med guests på live. Hvordan i alle dager går det an å være så inkompetent at en kutter ut den funksjonen!? Er dette et møkkaforsøk av MS på å tjene litt mer penger?!

Må jo spleise på gamertag til tredjemann her i huset dersom vi alle 3 skal spille over live slik som i Halo 2. Tok nesten dette som en selvfølge, jeg. Iallefall da ingen her på forumet eller andre steder har nevnt noe om det.

Skitforbanna nå.

Lenke til kommentar

LOL, dette er faen meg det dårligste jeg har opplevd over live.

Og INGEN har nevnt noe om det. Spillet fortjener faen meg 1/10 på multiplayerfunksjonalitet.

Virker ikke som Epic har lært noe fra spill med genial multiplayer slik som Halo etc.

- Man kan ikke lage party og joine games sammen.

- Mer eller mindre umulig og komme på samme lag. Vi prøvde bare med 2, forestill dere 3 eller 4 som prøver å komme på samme lag.

- Det lagger noe så hinsides, ok, ikke så ille, men ille nok til at sniper, shotgun etc. er så godt som ubrukelig så lenge noen er i bevegelse. Og det er ingen måte å se hvor høy ping det aktuelle gamet har.

- Pga. lagg er det å løpe opp til noen og feste granat på de hands down den mest effektive måten å drepe noen på.

- Prøver man å hoste et game for å unngå lag etc. Så er det jo fysisk umulig og komme på samme lag fordi han man hoster med må velge motsatt lag.

- Og leaver hosten så slutter gamet.

- Hosten er omnipotent og har full kontroll over alt som skjer i spillet.

- Er til tider umulig å finne den siste campende hora og dersom hosten ikke har rundetid så må en bare leave gamet.

- Mapene er faktisk for store for 8 players med tanke på at det er så mange ruter å velge. Drømmene mine om intense skuddvekslinger har jeg ikke sett noe til fordi man er heldig hvis man i hele tatt møter på noen på enkelte av brettene.

Synes dette var skikkelig skuffende og kan ikke fatte at det ikke har blitt tatt opp mer i reviews etc. Trodde ikke engang dette var mulig når det er Epic vi snakker om.

Lenke til kommentar

Jøss TwiiK... Du har hatt en helt annen opplevelse enn meg... Masse heftige skuddvekslinger og intet lagg...

Sniper og shotgun er blitt brukt med stor suksess.

Er dog enig med deg at det "granat" trikset er temmelig irriterende... Sleit med det at folk gjorde det mot meg i begynnelsen, men går bedre nå ettersom jeg ser hva de gjør og klarer å holde avstand.

At bretta er for store er jeg totalt uenig i, men folk har forskjellige meninger.

Jeg har heller ikke slitt med vanskelige hoster, og har fint kunnet satt opp lag.. Det kommer ann på hvem man spiller med vil jeg tro. Har møtt et par vanskelige små 13 åringer, men det går stort sett greit.

Lenke til kommentar

jeg vil da gjerne i den anledning får utnevne litt tvil i henhold nordleum(sp?) Som tydelig har valgt sin side og advarer lett folk som er litt for uenige med hans klare visjon om hva en bra konsoll er.

7287578[/snapback]

YO ! den fyre liker å stenge tråder... Tror han stengte 5 tråder etterhverandre her om dagen jeg... Og så rediger'n og fjerner støtt og stadig poster som jeg skriver....gamer.no forumet er noe av det strengeste du kommer borti.. Jeg snakker av erfaring også :!: :thumbup:

7287646[/snapback]

Må innrømme jeg har kanskje vært litt på hugget. Men siden X360 kom ut i 2005. Har det vært en usaklig krig mellom X360 og PS3. Dette er noe jeg har slått veldig hardt ned på. Da det ikke har ført med seg noe positivt, og det er brukeren som til syvende og sist, sitter igjen med erfaringene. Så lenge dere holder dere til emnet, og ikke drar inn X360 vs. PS3 i hver eneste tråd. Skal vi nok komme godt overens. Og en start, er å slutte med denne kommenteringen av poster som rett å slett er postet av noen som er hypp på å lage en usaklig diskusjon. Vær så vennlig å bruk p_report.gif-knappen. Så vil en av vi fjerne posten før det evt. utvikler seg til en usaklig diskujon.

Og jeg skal si det har blitt en relativt roligere atmosfære i konsolldelen de siste dagene. Håper det kan bli bedre, men vi får ta til takke med det fremskrittet som er gjort nå.

(Innlegget skal ikke kommenteres. Ta opp evt. saker over PM!)

Lenke til kommentar

Ta Mausoleum eller hva mapet heter f.eks. Trodde først mapet hadde bare et uteområde og likevel syntes jeg det var stort, men det har jo et på hver side så man kan risikere å ikke møte noen på den ene siden. Dette synes jeg faktisk er unødvendig.

Men så var ikke mapstørrelse, lag etc. mine største problemer med spillet.

Dersom noen kan motbevise dette så blir jeg glad:

- Hoster man et game splitscreen så kan ikke person nr. 2 komme på samme lag. Jeg går vel ut i fra at vi kan vente til noen kommer og så velge samme lag, men det tar jo lang nok tid dette også.

- Joiner man et game splitscreen så er det så godt som umulig å komme på samme lag.

- Man kan ikke ta med guests på live.

De 3 poengene der synes jeg er gamebreaking og mer enn nok grunn til å gå rett tilbake til Halo 2 for min del.

Og vi har vel alle forskjellig oppfattelse av lagg, men i ALLE gamene vi joinet i den tiden vi spilte så nyttet det ikke å bruke shotgun, sniper og bue på folk som løper mer eller mindre vinkelrett forbi deg. Skuddet kommer ut av løpet noen tidels sekund etter at man har skutt og dette er mer enn nok til at man bommer.

Det er et artig spill, selv i multiplayer, men synes funksjonaliteten er helt forferdelig. Og alt kunne vært unngått med litt mer undersøkelse av hva som funker og ikke funker.

Som du sier så har du ikke opplevd noe lagg. Da er det vel opplagt at det burde vært en latencymåler på hvert game. Er jo selvsagt at noen har dårligere linjer og dermed dårligere games enn andre. Nå må man jo bare prøve seg frem.

Lenke til kommentar

Jeg spurte på mangfoldige forum inkludert her om guests og parties var støttet i spillet. Jeg leste nesten alle reviews.

Og gjør man et raskt søk på "Gears of War Guests on Live" på google så finner man "GOW does indeed support guests.", "Any one know if a local guest can play online too? Yeah you can have a local guest play online, we were doing it last night."

Synes dette rett og slett er elendig. Ser ikke hva Epic tjener på dette såfremt ikke MS og Epic har en avtale der Epic får noen prosent av livesalget eller at MS rett og slett krevde at de skulle være slik.

Lenke til kommentar

Og INGEN har nevnt noe om det. Spillet fortjener faen meg 1/10 på multiplayerfunksjonalitet.

Virker ikke som Epic har lært noe fra spill med genial multiplayer slik som Halo etc.

- Mer eller mindre umulig og komme på samme lag. Vi prøvde bare med 2, forestill dere 3 eller 4 som prøver å komme på samme lag.

- Det lagger noe så hinsides, ok, ikke så ille, men ille nok til at sniper, shotgun etc. er så godt som ubrukelig så lenge noen er i bevegelse. Og det er ingen måte å se hvor høy ping det aktuelle gamet har.

- Pga. lagg er det å løpe opp til noen og feste granat på de hands down den mest effektive måten å drepe noen på.

- Prøver man å hoste et game for å unngå lag etc. Så er det jo fysisk umulig og komme på samme lag fordi han man hoster med må velge motsatt lag.

- Er til tider umulig å finne den siste campende hora og dersom hosten ikke har rundetid så må en bare leave gamet.

- Mapene er faktisk for store for 8 players med tanke på at det er så mange ruter å velge. Drømmene mine om intense skuddvekslinger har jeg ikke sett noe til fordi man er heldig hvis man i hele tatt møter på noen på enkelte av brettene.

Synes dette var skikkelig skuffende og kan ikke fatte at det ikke har blitt tatt opp mer i reviews etc. Trodde ikke engang dette var mulig når det er Epic vi snakker om.

7296448[/snapback]

Mye av din beskrivelse kjenner jeg overhodet ikke igjen.

Lag er ikke-eksisterende i de spillene jeg har deltatt i. Kartene er akkurat passe store synes jeg. Intense skuddvekslinger er jeg med på hele tiden online. Skikkelig tøft!

Hvordan det er å hoste game veit jeg ikke da jeg ikke har prøvd. Men ellers har jeg ikke hatt noe vansker med å bytte fra lag til lag så langt og på den måten havne på laget jeg ønsker.

Dette med flere spillere på sammekonsoll som går online sammen osv.. at det ikke går med guest konto er synd, og noe å klage på helt klart. Lurer på om det er Epic eller Microsoft som har satt begrensningen her.

At lag eksisterer hos deg - da må du se på oppsettet ditt. Sikkert provoserende å høre når du er irritert fra før. Men jeg har ikke opplevd noe lag overhodet, og ingen av de jeg har spilt sammen med online har opplevd lag heller. Snarere vært snakk om hvor smooth og lagfritt det er.

Alt i alt er jeg imponert over Epic's live pakke.

Håper du fikser lag-problemene og finner de riktige folkene å spille med!

Mitt er at jeg har spilt mye på "feil tider" av døgnet har vært amerikanske fjortisser konstante prat hele tiden.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

7296448[/snapback]

Har ikke prøvd spillet i det hele tatt, men de tingene du nevner vil vel være mulig å fikse i en patch eller oppdatering? Isåfall er ikke alt håp ute.

Noen som har testet coop live?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...