Gå til innhold

FOX News: SONY ødelegger barna!

KongRudi

Anbefalte innlegg

Heh, er ikke særlig overasket over at dette er noe det blir skapt frykt for. Hovedtemaene her var sex og overgrep. Det med overgrep skjønner jeg godt at det er oppstyr rundt, og det er jo også kjent at amerikanere flest har problemer med nakenhet i seg selv i media, så det er vel heller ikke så rart... Dem slædder jo til og med en rompesprekk hvis den synes over buksekanten der borte.

Helt på slutten sa dem vel så vidt noe om voldelige spill også, men det var mindre viktig. Men bare vent, når første unge som eier en PSP går ut og skyter kompisen sin fordi han stjal lego fra han så vil det nok oppstå panikk! Og i stedet for å skylde på lett tilgjengelig våpen vil de nok prioritere å skylde på den fæle spillemaskinen og de fæle spillene :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"And as I stand there, watching them play these violent games, helpless to do anything about it, I can't help but wonder where the system has failed."

The Daily Show

Typisk Amerikansk GOP-mentalitet.

7265316[/snapback]

Ja, for demokraten Hillary Clinton er jo ikke en av de som står og skriker høyest på barrikadene om voldelige spill...

Lenke til kommentar
Det sier du nok bare fordi du er en hedning. Kjenner du ikke hvordan Herren og hans sønn fyller hjertet ditt med lys fra oven ? Hvis alle hadde bare hørt mer på dem så hadde det ikke vært problemer her i verden.

Dessverre så må hedninger, sosialister, jøder og muslimer ødelegge for dette. Hadde alle vært Jehovas vitner så hadde alt vært så greit

At du er religiøs aksepterer jeg selvfølgelig. Allikevel er jeg sterkt uenig med deg, når du hevder at hedninger, sosialister, jøder og muslimer ødelegger for alt. Jeg er av den oppfatning at religion er årsaken til alt vondt i verden. Bak de fleste kriger i årenes forløp, har det ligget en religiøs årsak. Hvordan tror du det ville vært i Norge dersom KRF hadde fått makta helt alene? Sannsynligvis hadde alkohol og andre rusmidler blitt helt forbudt og homofili ville blitt en forbrytelse. Har du ikke hatt historie på skolen? Syns du det var bra med inkvisisjonen for eksempel? Syns du det var rett at Copernicus måtte bøte med livet, bare fordi han hevdet at jorda var rund?

Jeg mener at det burde vært like lover for spill og film. Går ut på omtrent det samme, det er underholdning. Eneste forskjell at man i et spill selv regulerer hvor mye vold man vil ha. Det finnes så mange brutale filmer der ute, hva er da galt med brutale spill? Det finnes jo aldersgrense på begge..

Lenke til kommentar

Kan vel si jeg ikke gjorde det nei, men så gjorde ikke de det heller. Derimot hadde ikke jeg ei to tonn bok å slå til med. Anyway!

Det er jo en stund siden det å sette spill i media var "hot", husker jo krypskytter saken i...Washington? hvor de påpekte ett skyte spill, men det at faren, som også var med på det, hadde vært marine soldat glemte de pent å nevne. Så var det vel også en episode i england med to unge gutter og ett slakte spill av ett slag, 18 års aldersgrense som moren hadde kjøpt til han.

Lenke til kommentar
Kan vel si jeg ikke gjorde det nei, men så gjorde ikke de det heller. Derimot hadde ikke jeg ei to tonn bok å slå til med. Anyway!

Det er jo en stund siden det å sette spill i media var "hot", husker jo krypskytter saken i...Washington? hvor de påpekte ett skyte spill, men det at faren, som også var med på det, hadde vært marine soldat glemte de pent å nevne. Så var det vel også en episode i england med to unge gutter og ett slakte spill av ett slag, 18 års aldersgrense som moren hadde kjøpt til han.

7266847[/snapback]

Samt Jack Thompson som beskyldte Doom for å være "trenings-simulatoren" for Columbine.

Samme kar som sa at Sims 2 var "a haven for paedophilia"!

Må bare le! :!:

Lenke til kommentar
Nå må dere ikke glemme at USA har litt sterkere religiøse verdier enn hedningene som fyller opp dette landet.

Viktig å prise Herren iblant og prøve å følge hva bibelen forteller oss også

Religion og politikk er en dårlig kombinasjon..

7266602[/snapback]

Det sier du nok bare fordi du er en hedning. Kjenner du ikke hvordan Herren og hans sønn fyller hjertet ditt med lys fra oven ? Hvis alle hadde bare hørt mer på dem så hadde det ikke vært problemer her i verden.

Dessverre så må hedninger, sosialister, jøder og muslimer ødelegge for dette. Hadde alle vært Jehovas vitner så hadde alt vært så greit.

7266664[/snapback]

Populært synspunkt det. "Hvis alle bare var som meg, tenkte som meg, hadde samme mening som meg, så ville verden vært perfekt!"

Så lenge synspunktene til noen ikke skader eller har negativ innflytelse på andre, så kan vel den personen bare tro hva han vil. Fins folk som tror jorden er flat (faktisk). Skal vi da sende dem hat-mail og si hvor dumme de er? I USA blir ateister nærmest jaget ut av byen i enkelte stater (spesielt i midwest). Har hørt historier om personer som ikke tør å innrømme at de ikke tror på gud, for de er redd for å bli utstøtt. Richard Dawkins, en ganske fritt-talende ateist, har blitt truet på livet flere ganger, bare for at han velger å tro på noe annet, for at han setter spørsmål ved religion; ikke bare kristendommen, men alle religioner.

Jeg har tro på at hvis vi skal utvikle oss videre som en samlet rase, må vi begynne å tolerere hverandre mer. Første steg er å, om ikke kvitte oss med, men ivertfall reformere religioner. Mange religioner bygger på altfor utdaterte kilder som rett og slett ikke passer inn i et moderne samfunn. Hvorfor kan ikke homofile gifte seg? For det står i bibelen. Hvorfor skal man tvinge reglene i bibelen på folk som ikke tror på den? Blir som å tvinge folk til å kun ete fedon-brød, for det står i boka hans. Noen velger å leve etter gamle bøker, andre velger å leve etter sunn fornuft.

Bottom line: Religion er bra, i teorien. I praksis er det altfor mange irasjonelle folk som tolker alt på en måte som har negativ innflytelse på andre, som skaper intoleranse og hat, som skaffer seg makt via frykt.

Er det rett å true med helvete for å få folk til å tro på det man selv tror? Mange fundamentalister mener 'ja'. Og der er det religion går galt.

/sleep-deprived rant

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...