Gå til innhold

Surfe-pc,synspunkt på oppsett.

Anbefalte innlegg

Morn.

Min tante og onkel trenger ny pc.

De må ha alt helt nytt, komplett maskin. Jeg har sløyfet høytalere da de har det.

Den kommer til å bli brukt til lette oppgaver som surfing/nettbank og avspilling av noe mp3. Kanskje minste dattera spiller noe enkle spill.

Pris jeg fikk oppgitt fra de var på 7000.-

Oppsettet under er havna på 8000.- og den er godkjent fra de.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=34345

Tilbakemeldinger på dette oppsettet mottas med takk ;)

Mvh

Kenbjork

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gjør som jeg gjore når jeg lagde "server"

hovedkort med innebygd gf6100 her

noe billig ddr2 667mhz minne og en amd sempron 2800+

den ble faktisk bra nokk til at jeg kan spille farcry på den med noen effekter på medium 800x600

oppsett med sempron 2800+ 512mb minne og hovedkort koster ca det samme som den core2'n alene

Lenke til kommentar

Thx for den, men er ikke helt ivrig på integrert gpu.

Meningen min var å få noe som er noenlunde "up to date" med tokjerna mm.

og ved evt endringer på deres bruk så er det greit om det er litt saft i den.

Hadde også tenkt å fikse 1gb minne til på sikt.

De har også 2 jenter til som er noe eldre, glemte å si at den ene av de holder på med litt sånn powerpoint mm

Var mest ute etter eventuelle feil/forbedringer innenfor samme pris ved oppsettet jeg har satt opp.

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Synes maskinen virket veldig fin. Absolutt en godkjent surfe-pc.

Men til disse som skal ha ny maskin, ville jeg heller ha fokusert på kontor komfort. Gjøre maskinen så stille som overhode mulig, slik at den ikke blir til sjenanse. Sånne ting tror jeg er mer viktig enn FPS i games. Når det gjelder vanlig kontorbruk, slik som den maskina skal bruke den til, så holder den mer enn lenge nok.

En god disk som har nok lagringskapasiet burde ikke sette grenser for noen av jentene når de fyller opp disken med mp3 fra Ipoden og venner.. Hehe.

8K er ikke galt for en maskin. Men de har kanskje ikke windows fra før av? Litt dumt å kline til med winXP nå i dag, når du får Vista om to måneder anyway.

Var jeg deg, ville jeg anbefalt å vente litt til over jul, så får man heller vista istedenfor XP.

Lenke til kommentar
Ville vel spandert 200,- ekstra for å få en 19" istedet.

7249340[/snapback]

Helt enig! Skjermen er viktig. Ta gjerne vekk komponenter du ikke trenger eller begrens deg på områder du ikke trenger å legge så mye i det. Skjermen bør være Pri 1 da denne maskinen skal brukes av barn. En god skjerm har mye å si for følelsen av ny maskin.

Lenke til kommentar
Synes maskinen virket veldig fin. Absolutt en godkjent surfe-pc.

Men til disse som skal ha ny maskin, ville jeg heller ha fokusert på kontor komfort. Gjøre maskinen så stille som overhode mulig, slik at den ikke blir til sjenanse. Sånne ting tror jeg er mer viktig enn FPS i games. Når det gjelder vanlig kontorbruk, slik som den maskina skal bruke den til, så holder den mer enn lenge nok.

En god disk som har nok lagringskapasiet burde ikke sette grenser for noen av jentene når de fyller opp disken med mp3 fra Ipoden og venner.. Hehe.

8K er ikke galt for en maskin. Men de har kanskje ikke windows fra før av? Litt dumt å kline til med winXP nå i dag, når du får Vista om to måneder anyway.

Var jeg deg, ville jeg anbefalt å vente litt til over jul, så får man heller vista istedenfor XP.

7249350[/snapback]

Ja kapsiteten på disken tenkt jeg i de baner at de fyller på med mp3 og slikt. Er også lite å spare i kroner på å velge mindre disk når man ser diskprisene som er idag.

Og støy en jo nok ikke ille uansett, evt gpu.. men den står jo i ett skap så.

De har ikke xp fra før nei.. kan jo evt som du sier sløyfe den og vente på vista.

Men ikke vente til over jul, da den de har tok kvelden forje uke i lynedslag (arva P3 700 fra meg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...