Gå til innhold

MacBook med Core 2 Duo

Anbefalte innlegg

Det du nå sier er i praksis det at alle som har kjøpt ferrari pc gjør det fordi de har for mye penger og for lite vett. (siden du har fått en maskin med akkurat samme specs billigere, uten ferrarilogo)

7249455[/snapback]

Vil absolutt si at folk som kjøper Ferrari pc gjør det fordi dem har mer penger enn vett ja. Mulig at jeg sier dette fordi jeg aldri har hatt råd til å tenke design... :)

7254811[/snapback]

Hehe, så du mener altså at design er et argument for å kjøpe Ferrari Pc? Rubbish

Ferrari 4000 fikk faktisk en 5er på terningen fra Din side. Vel å merke i juni 2005 :tease:

Fornuft er et sentralt ord her ;)

Mitt råd til Mr and Mrs Ferrari, get a mac :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg arbeider med et dokument på litt over 200 sider med funksjonen "track changes" på. Det er ikke så fryktelig avansert, men likevel er maskinen min - en MacBook - nesten ubrukelig til dette formålet.

Da har du tapt uansett maskinvaren, hvis du har et *worddokument* på 200 sider. Word er ikke ment til å gjøre dette.

Lenke til kommentar
Jeg arbeider med et dokument på litt over 200 sider med funksjonen "track changes" på. Det er ikke så fryktelig avansert, men likevel er maskinen min - en MacBook - nesten ubrukelig til dette formålet.

Grunnen er selvsagt at MS Office ikke er kommet i universal binary ennå. Det samme gjelder alle programmene fra Adobe. Folk som skal bruke disse programmene i en profesjonell sammenheng, bør foreløpig ikke satse på mac.

7252352[/snapback]

Ehm, hva med bootcamp? Skulle man ha sånne krav til Office-bruk er det jo bare å smelle inn Windows og kjøre Office 2003. Fin løsning fram til neste Mac versjon kommer.

Lenke til kommentar
Da har du tapt uansett maskinvaren, hvis du har et *worddokument* på 200 sider. Word er ikke ment til å gjøre dette.

7257363[/snapback]

Nåvel? Hva er Word ment for da? Det funker helt problemfritt på en dårligere spesifisert Dell-maskin. Hvilket program anbefaler du da at man skifter til om man skal arbeide med større dokumenter?

Lenke til kommentar
Ehm, hva med bootcamp? Skulle man ha sånne krav til Office-bruk er det jo bare å smelle inn Windows og kjøre Office 2003. Fin løsning fram til neste Mac versjon kommer.

7258085[/snapback]

Ja, dette er en løsning, men løsningen krever lisens til både Windows XP og Office. Det er altså en veldig dyr løsning. Og hvis man uansett skal kjøre Windows XP ... hvorfor ikke bare kjøpe en PC?

Lenke til kommentar
Ja, dette er en løsning, men løsningen krever lisens til både Windows XP og Office. Det er altså en veldig dyr løsning. Og hvis man uansett skal kjøre Windows XP ... hvorfor ikke bare kjøpe en PC?

7258615[/snapback]

Er ikke snakk om å kjøre Windows XP, men å boote det for å bruke Office en gang i blant.

Et annet alternativ er å kjøre det i Parallels, så slipper man reboot. Pris er forsåvidt et gyldig argument, men det gjelder vel ikke for de fleste privatpersoner, som vanligvis piratkopierer uansett. Macbook er forresten en PC, og det er nok av grunner til å bruke den framfor alternative bærbare.

Lenke til kommentar

Nåvel? Hva er Word ment for da?

Antageligvis skrive 2-3 siders brev. Ikke særlig mye mer enn det.

Det funker helt problemfritt på en dårligere spesifisert Dell-maskin.  Hvilket program anbefaler du da at man skifter til om man skal arbeide med større dokumenter?

LaTeX er en mulighet, koblet sammen med TexnicCenter (windows)/Kile (KDE), hvis man liker GUI. Den er faktisk dimensjonert til å typesette bøker. Resultatet i word blir trist i forhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...