lysbryter Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 AudioCatalyst er glimrende, synes jeg. :smile: Lenke til kommentar
pegg Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 du kan bruke audiocatalyst i winXP men da må du i tilegg instalere ei fil som heter force aspi. du finner force aspi her (frcASPI17.zip) [ Denne Melding var redigert av: pegg på 2002-11-12 22:35 ] Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Quote: Den 2002-11-12 21:15, skrev sibbi: Quote: Den 2002-11-12 21:08, skrev Ritz: 20-30 minutt er ikke så ille da.. husker jeg satt på em 33MHz mac.. begynte rippinga før jeg reiste på¨skolen, når jeg kom hjem var den halveis.. men MusicMatch er veldig bra. MusicMatch er meget bra men den finner ikke altid innfo om cder, prøvde den og var meget fornøyd med den men plutselig ville den ikke hente mer iffo om cder. jeg har en amd +1800 så det burde jo ikke gå treigt. MusicMatch rippet om cder på 10 min. Det å rippe en CD bør helst ikke ta FOR LITEN tid! Tar det kort tid, er det tegn på at programmet ripper dårlig. La deg ikke lure av allt som er kjappt. :smile: runmad Lenke til kommentar
sibbi Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 Quote: Den 2002-11-12 22:18, skrev lysbryter:AudioCatalyst er glimrende, synes jeg. :smile: det synes jeg og men jeg får ikke den til å funke i win xp. Jeg er på jakt etter mp3 ripper som fungerer i win xp. AltoMP3 Maker fungerer bra men det går treigt. autocatalyst har jeg brukt tidligere i win98 det gikk kjapt og greit. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Quote: Den 2002-11-12 22:18, skrev lysbryter:AudioCatalyst er glimrende, synes jeg. :smile: Audiocatalyst er ikke bra lydmessig og så er programmet ikke laget for winxp. Har en dårlig encoder? Bruk heller audiograbber som er nesten lik audiocatalyst. Lenke til kommentar
sibbi Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 autogatalyst og audiograpper får ikke jeg til å funke i win xp. de er ikke laget for xp i følge produsenten. Er det noen som vet om noen andre bra rippe programer som henter ned innfo om sangene fra nette. Lenke til kommentar
pegg Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 både audiocatalyst og audiograbber kan brukes i winXP bare følg framgangsmåten jeg skreiv litt lenger opp. jeg bruker selv audiocatalyst i winXP. husk også å reboot etter at aspi er instalert, når du er kommet inn i windows igjen så går du inn i adiocatalyst->settings->general og krysser av for aspi [ Denne Melding var redigert av: pegg på 2002-11-12 23:25 ] Lenke til kommentar
pegg Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 grunnen til at audiocatalyst og audiograbber egentlig ikke kan brukest i NT baserte os er fordi dei bruker ein scsi driver som heter aspi (følger med win9x) til å hente informasjon fra cd plata. men denne driveren er jo intet problem å instalere selv å da virker audiocatalyst glimrende [ Denne Melding var redigert av: pegg på 2002-11-12 23:26 ] Lenke til kommentar
delfin Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Skjønner ikke helt problemet med å vente i et kvarter på en CD... Alto MP3 Maker passer utmerket for meg. Lenke til kommentar
sibbi Skrevet 13. november 2002 Forfatter Del Skrevet 13. november 2002 Quote: Den 2002-11-12 23:30, skrev pifler:Skjønner ikke helt problemet med å vente i et kvarter på en CD... Alto MP3 Maker passer utmerket for meg. Å vente i 15 min er ikke no problem det. men nå du må vent i 30 min så er det litt kjedelig synes jeg. Men autocatalyst fikk jeg til å virke i xpen.Den bruker ca 10min på en cd. så TUSEN TAKK til den som hjelp meg med det slik at jeg fikk bruke den igjen. TUSEN TAKK. Til dere andre som kom med forslag til hjelp tusen takk til dere og. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Quote: pegg skrev (2002-11-12 23:21):grunnen til at audiocatalyst og audiograbber egentlig ikke kan brukest i NT baserte os er fordi dei bruker ein scsi driver som heter aspi (følger med win9x) til å hente informasjon fra cd plata. men denne driveren er jo intet problem å instalere selv å da virker audiocatalyst glimrende Audiograbber støtter win 2k og winxp? Audiograbber 1.62 or higher does not, however, need any ASPI manager under Win NT, 2000 or XP. Instead it reroutes the calls to the drive via something named Native NT calls but you need to be logged in as administrator to enable this. If you install an ASPI manager you do not need to be logged in as administrator. Eg har ikke installer aspi på min pc Lenke til kommentar
spn2000 Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Bruk musicmatch du. Veldig enkel i bruk, meget rask (hvis du har en god cd-spiller+cpu kan du rippe i en 30-40x hastighet) og NEI, det er ingen forringelse av kvaliteten selv om det går fortere....... Den konverterer også til-og-fra de fleste filformater. Lenke til kommentar
pegg Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Quote: Den 2002-11-13 22:34, skrev Kjetil Lura: Quote: pegg skrev (2002-11-12 23:21): grunnen til at audiocatalyst og audiograbber egentlig ikke kan brukest i NT baserte os er fordi dei bruker ein scsi driver som heter aspi (følger med win9x) til å hente informasjon fra cd plata. men denne driveren er jo intet problem å instalere selv å da virker audiocatalyst glimrende Audiograbber støtter win 2k og winxp? Audiograbber 1.62 or higher does not, however, need any ASPI manager under Win NT, 2000 or XP. Instead it reroutes the calls to the drive via something named Native NT calls but you need to be logged in as administrator to enable this. If you install an ASPI manager you do not need to be logged in as administrator. Eg har ikke installer aspi på min pc audiograbber støtter vel ikke NTos offisielt, menjeg har selv brukt audiograbber under win2k for en tid tilbake. selvsagt med aspi instalert da. [ Denne Melding var redigert av: pegg på 2002-11-13 23:38 ] Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 CDex og EAC er definitivt de to kongene, EAC ligger et hestehode foran IMHO, men her er meningene delte. AtW Lenke til kommentar
decibel Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Mitt tips er EAC i Secure Mode sammen med LAME. Da får du nesten garantert perfekt overføring fra CD. Jeg foreslår at du prøver å rippe den mest ripete cd-plata du har (en som "skipper" i cd-spillere) med EAC i Secure Mode. Jeg vil nesten garantere at du ikke hører noe til "skippingen" i mp3 fila! Personlig har jeg gjort dette med flere av platene mine. Har rippa til WAVE m/cue fil og brenner deretter en ny kopi som jeg kan spille feilfritt i CD-spilleren min. Hvis du kun skal konvertere en WAVE fil til MP3 anbefaler jeg LAME med en eller annen gui, f.eks. winlame. [ Denne Melding var redigert av: decibel på 2002-11-14 00:16 ] Lenke til kommentar
sibbi Skrevet 14. november 2002 Forfatter Del Skrevet 14. november 2002 Jeg bruker nå utocatalyst å synes det er helt enormt.Finner titler på alle cdene som jeg har gjordt om til mp3. Og jeg har prøvd noen de fungerte bare på noen cder men ikke alle. Men autocatalyst fungerer på alle cder.Fungerer meget bra i win xp og foresten. Lenke til kommentar
trulseth Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Jeg bruker en encoder til Winamp3. Har hørt fra flere kanter at folk synes den er noe dritt, men fot meg funker den helt flott! :smile: Litt kjedelig at den bare ripper til 112kbps dah! Lenke til kommentar
sibbi Skrevet 14. november 2002 Forfatter Del Skrevet 14. november 2002 Quote: Den 2002-11-14 14:36, skrev |Viper:Jeg bruker en encoder til Winamp3. Har hørt fra flere kanter at folk synes den er noe dritt, men fot meg funker den helt flott! :smile: Litt kjedelig at den bare ripper til 112kbps dah! Litt kjedelig nåt du bare får 112kbps eller hva??? Jeg tror jeg ville funnet en du kan få ialefall 128kbps,og gjerne en du kan stille videre opp og. Autocaralyst 2,1 er bra brøv den da. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Quote: sibbi skrev (2002-11-14 20:55):Autocaralyst 2,1 er bra brøv den da. Audiocatalyst var det første cd rippe programmet eg kjøpte. Eg fikk en mail fra dem at audiokatalyst ikke virket på win2k/ME. (Requires: Pentium™ Processor, 16MB RAM, Windows™ 95/98/NT4.0 (Does not work with Windows® 2000 or ME), Sound card, and CD-ROM supporting digital audio extraction.) Lydmessig er audiokatalyst ikke bra, Er sinnsykraske det er korrekt. Audiokatalyst er laget i 99 er gammel, Er derfor eg sluttet å bruke audiokatalyst. Så derfor annbefaler eg at du bruker audiograbber 1.81 som er meget bra lydmessig(LAME 3.92) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå