AT1S Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Ja, jeg spiser fisk, og det er godt, ikke minst sunt Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Spiser fisk 1-2 ganger i uka. Torsk liker jeg best. Kokt torsk med potet, gulrøtter og smeltet smør = I tillegg er jo "God Gammeldags Fiskegrateng" og "Kystens Fiskegrateng" veldig elskbare. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Spiser fisk 1-2 ganger i uka.Torsk liker jeg best. Kokt torsk med potet, gulrøtter og smeltet smør = I tillegg er jo "God Gammeldags Fiskegrateng" og "Kystens Fiskegrateng" veldig elskbare. 7377947[/snapback] Den er elsket av de fleste. God er den også! Lenke til kommentar
tfw Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Spiser fisk 5 dager i uka jeg er sunn jeg =)q Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Jeg liker fisk også..selvom det blir mest Fiskegrateng, Fiskepinner eller en eller annen fiskekottelett. Men når det gjelder lakseoppdrett så er det fy! Lakseoppdrett er en av de store farene for havet ved siden av overfisket! Jeg håper politikere tar til vett og tar dette problemet på alvor før det er for sent.. Oppdrett bare legger mer press på havet og kun for å fore verden med en "luksusvare". Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Jeg liker all sjømat uten om kokt fisk og stekt makrell. Edit: jeg spiser mye makrell i tomat. Endret 30. november 2006 av ErikFN Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Her på hybelen er det ein form for fisk eingang i veka. Som oftast fiskegrateng eller seibiff. Lett å lage, og veldig godt er hovudgrunnane til at eg ete det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Jeg spiser veldig mye makrell i tomat på knekkebrød. Når jeg leser til eksamen etc og ikke gidder å lage mat (som er tiltak og tar tid) skjer det fort at jeg nesten utelukkende spiser det. Har enda ikke klart å bli lei. I tillegg prøver jeg å spise en del tunfisk og laks. Jeg får enda ikke til å koke fisk, så har ikke prøvd meg på så veldig mange forskjellige fiskeretter ennå..... Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Jeg får enda ikke til å koke fisk, så har ikke prøvd meg på så veldig mange forskjellige fiskeretter ennå..... 7411070[/snapback] Fisk skal ikke kokes, men trekkes. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Understreker bare mine manglende matlagingsegenskaper ytterligere. Kanskje jeg skal åpne kokeboken jeg fikk til bursdagen og ta et hint etter hvert Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Fisk lager seg selv! Bare ikke kok/trekk eller stek den for mye. Endret 3. desember 2006 av ^fmj Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Spiste fiskemiddag for ti minutter siden; stekte laksekoteletter med grønnsaker til. Rød fisk er knall! Middagen ble dog ikke like god som det mitt moderlige opphav får til, tror jeg må ta en telefon hjem og høre hva slags krydder/trylletriks hun bruker.. Lenke til kommentar
Bjorhus Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Jeg spiser fisk så ofte jeg kan, men det blir desverre sjelden da kjæresten min ikke liker fisk. Hun spiser fiskegrateng, men ikke den hjemmelagede Lenke til kommentar
Cannabiskopen Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Jeg liker fisk veldig godt. Stekt abbor er vel noe av det beste (Helt nyfiska og fersk da) Ellers er også fiskeboller i hvit saus dynka med karri sinnsykt godt. En god fiskegrateng står jeg heller ikke i mot. Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Spiser all fisk som kommer på bordet. Har ikke vært så mye fisk i det siste 1-2 ganger i uken. Stekt fisk er best!! Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Spiser bare Rød fisk. Det syns jeg er helt utrolig godt, mens annen "hvit" og "grønn" og alle de andre fiskene syns jeg kunne tatt seg en lang dusj. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Spiser fisk ganske ofte. Synes det meste av fiskeretter er ekstremt godt, men jeg synes nesten all mat er godt, spiser det aller meste egentlig. Sjømat, ikke bare fisk, scorer høyt opp på listen min. Ferskvannsfisk er også en vinner! Senest igår var det fisk til middag her i huset. Stekt torsk, med kinakål i rømme (med litt sukker), pluss potet og gulrøtter. Herlige Lenke til kommentar
JonH Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Når jeg var yngre spiste jeg svært lite fisk, men etter at jeg ble større (les: møtte samboer'n som kan lage mat) er det blitt endel mer. Tror flere vil spise mer om den tilberedes på en litt annen måte. Torsk smaker faktisk godt så lenge den ikke er kokt i hjel. Prøv å stek den i smør evt olje, tilsett litt grønnsaker og en liten boks ananas i biter og la det godgjøre seg. Ypperlig med ris til! Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Fisk er, som de fleste andre råvarer, godt når det er tilberedt riktig. Selv mener jeg at fisk som er kokt, og da tenker jeg på fisk om har ligget i kokende vann i mer enn et par små minutter, er et onde som bør avskaffes, med makt om nødvendig. Rå fisk som skal "kokes" bør kun få kort tid i vannet, hvis ikke kokes smak og konsistensen bort. Unntaket er fisk som har blitt behandlet på forhånd, f.eks. røkt fisk. Selv er jeg stor fan av småørret som er sløyet, fått en godt drydd med salt og pepper, og en rikelig dose godt smør (margarin er fyfy), og deretter pakket inn i aluminiumsfolie og kastet på bålet. Makan til snadder skal man lete lenge etter. Ellers er nytrekt sei rett fra havet en sikker vinner, helst de som ikke er alt for store. 1,5kg er passelig, da de litt mindre har enn litt annen konsistens enn de som er større. Rikelig med sitron i vannet og passelig med salt. Et kjapt oppkok, slik at den begynner å vrenge seg selv. Serveres med bacon, flatbrød, smør, nypoteter, et dryss nykvernet pepper og sist, men ikke minst, øl og akevit. NAM! Sovemedisin! Lenke til kommentar
ApeiBur Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Spiser 300g fisk hver dag jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå