Gå til innhold

Spiser du fisk?

^fmj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spiser veldig mye fisk, 7 dager i uken. Ikke til middag hver da, men en boks tunfisk eller makrell går nå med. Eneste jeg ikke takler når det gjelder fisk til middag er bein. Treffer jeg på ett så brekker jeg meg automatisk.

Men det spises kanskje for mye fisk. Havene holder jo på å gå tomme.

Lenke til kommentar

Ja, ifølge nye beregninger ville havene være tomme om noe sånt som 50 år.

Men hvor mye av den fisken vi drar opp ender opp som menneskeføde?

Det går i alle fall med store mengder til å lage fiskefòr, husker jeg så en dokumentar for en stund siden.

Dumping av små fisk er jo også et stort problem.

Lenke til kommentar

Det går i alle fall med store mengder til å lage fiskefòr, husker jeg så en dokumentar for en stund siden.

7253903[/snapback]

lots of crap...

hvor leste du dette, "crap news"?

hvordan kan noen si noe slikt....? vi har jo tross alt bare studert 30%(eller mindre) av "sjøen"....

Endret av CustomTP
Lenke til kommentar

Spiser ikke mye fisk, selv om jeg er veldig gla i fisk.

Jeg nekter å ha i meg fisk kjøpt i disken på mega, den er tørr og jævlig. Fisken skal være fersk og i god kvalitet. Jeg spiser heller ikke kokt fisk, det er forferdelig.

Må si at nyfiska Ørret godt krydra stekt i folie på bål er det beste :) Snadder!

Lenke til kommentar
Spiser ikke mye fisk, selv om jeg er veldig gla i fisk.

Jeg nekter å ha i meg fisk kjøpt i disken på mega, den er tørr og jævlig. Fisken skal være fersk og i god kvalitet. Jeg spiser heller ikke kokt fisk, det er forferdelig.

Må si at nyfiska Ørret godt krydra stekt i folie på bål er det beste :) Snadder!

7257003[/snapback]

enig der... kokt torsk er helt grusomt...

fiske suppe er godt da...

Endret av CustomTP
Lenke til kommentar

7253903[/snapback]

lots of crap...

hvor leste du dette, "crap news"?

hvordan kan noen si noe slikt....? vi har jo tross alt bare studert 30%(eller mindre) av "sjøen"....

7256938[/snapback]

Tja. En har vel hørt flere ganger at forskere har advart mot en total kolaps i den norske torskebestanden. Og ikke bare fordi torsken fiskes i store mengder, men også maten dens fiskes opp til bruk i oppdrett av fisker. Men hvilke matfisker er det som lever i områder vi ikke har "oppdaget" enda da? Stort sett all matfisk lever på dyp mindre enn 600 meter.

Lenke til kommentar

Pålegg i form av flykræsj, røkelaks og varmrøkt makrell er godt (særlig sistnevnte).

Ellers går det meste av det jeg har smakt an, men fiskekaker er ut. Fiskeboller og frityrstekt fisk går an, men tror faktisk jeg foretrekker en tur på McDonald's eller Burger King. Grillet/ovnsstekt ørret eller laks er på topp, men her har tilbehør og krydder mye å si.

Sushi eier også ;)

Bare synd de fleste stedene er så kjipe på wasabien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...