Gå til innhold

Avslørt: Yeees.com = MultimediaImport


djorgen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm. http://www.hammar.no har dradd den så langt som å legge til en advarsel om svindelen til yeees.com på nyhetene på siden.

 

Utenom at det lukter Stefan Hilt av hele greien, er det noen som har blitt svindlet?

 

Så lenge det ikke er det, så synes jeg ikke det er nødvendig å lage så voldsomt oppstyr av det, men være forsiktig må man jo. (ikke forhåndsbetale dyre saker med andre ord).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-16 00:01, skrev GeeZuZz:


Utenom at det lukter Stefan Hilt av hele greien, er det noen som har blitt svindlet?


Så lenge det ikke er det, så synes jeg ikke det er nødvendig å lage så voldsomt oppstyr av det, men være forsiktig må man jo. (ikke forhåndsbetale dyre saker med andre ord).


 

Med tanke på at jeg starta denne tråden, så vil jeg kommentere dette...

Jeg personlig har egentlig ikke noe imot Yeees.com - hvis de gir varene ut til rett tid og ikke lurer penger ut av folk... Det er jo åpenlyst at de har "lånt" endel design og kode (?) fra Multimedima Import, men så lenge det er den eneste fellesnevneren med MMI så erre greit for meg.

 

Poenget med tråden var å legge frem bevis for at det VAR en forbindelse.. Noe vi har funnet ut til de grader.

 

Det er lov å starte på nytt - og hvis Yeees gjør det de skal, nemlig å sende varene raskt avgårde, og ikke knabber penger fra folk, så er jeg fornøyd...

 

Har bestilt 2 spill, og Deathrow er på veg.. Hvis disse to bestillingene går greit så har jeg ingen problemer med å handle fra de på et senere tidspunkt.. De er jo faktisk veldig billige.. 420kr for Deathrow inkl. frakt er ikke noe å klage over. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:




Med tanke på at jeg starta denne tråden, så vil jeg kommentere dette...

Jeg personlig har egentlig ikke noe imot Yeees.com - hvis de gir varene ut til rett tid og ikke lurer penger ut av folk... Det er jo åpenlyst at de har "lånt" endel design og kode (?) fra Multimedima Import, men så lenge det er den eneste fellesnevneren med MMI så erre greit for meg.


Poenget med tråden var å legge frem bevis for at det VAR en forbindelse.. Noe vi har funnet ut til de grader.


Det er lov å starte på nytt - og hvis Yeees gjør det de skal, nemlig å sende varene raskt avgårde, og ikke knabber penger fra folk, så er jeg fornøyd...


Har bestilt 2 spill, og Deathrow er på veg.. Hvis disse to bestillingene går greit så har jeg ingen problemer med å handle fra de på et senere tidspunkt.. De er jo faktisk veldig billige.. 420kr for Deathrow inkl. frakt er ikke noe å klage over. :smile:



 

 

Er fullstendig enig med deg, dette ligner mer og mer paa en hekse jakt.

Tror gjerne at Mr Hilt har proevd aa svindle noen firmae,r men jeg tror aldri det har veart hans mening aa proeve aa svindle mannen i gata.

 

Mannen/gutten driver ett gutteroms firma som tok av, han mistet kontrollen siden ting ble stoerre enn han klarte og kontrollere og dermed gikk ting gikk litt skeivt.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-16 16:26, skrev bergetun:

Tror gjerne at Mr Hilt har proevd aa svindle noen firmae,r men jeg tror aldri det har veart hans mening aa proeve aa svindle mannen i gata.


 

"Flere misfornøyde kunder har stått frem i media og klaget over feil, mangler og sen levering av forhåndsbetalte produkter fra Multimedia Import Norge.

 

Også Forbrukerrådet har mottatt mange klager på selskapet. Noen av kundene har til slutt anmeldt Hilt til politiet for bedrageri."

 

"- NRK har snakket med politiinspektør Beate Hamre Aasnes ved Hordaland politidistrikt og hun bekrefter at det dreier seg om 20 bedrageri-saker. Politiet ser alvorlig på sakene fordi det dreier seg om mange mennesker, mange av dem unge, sier Haugsbø til BA.no."

 

LeD

Lenke til kommentar

Hittill er jeg godt fornøyd med Yeees.. sett bort ifra at de har litt for nære bekjentskaper med MMI ... raske til å svare på mail, billige spell, og de sender raskt.. Venter fortsatt på pakka mi da.. kunne gått LITT fortere. Men nå har jo tross alt ikke Yeees kontroll over Royal Mail .. :razz:

Lenke til kommentar

Jeg regner med at de fleste som bestille fra denne gjengen under navnet Yees Indeed vil få det de bestiller uten problemer slik det var når den samme gjengen drev under navnet Multimedia Import. Spørsmålet er hva som skjer om det skulle oppstå noe problemer/forsinkelser. Har denne gjengen virkelig skjerpet seg? Det det fra dem fremkommer direkte usannheter og tvilsom informasjon fra dem både på websiden og til pressen tyder på at de _ikke_ har forandret seg.

 

Daglig leder i Multimedia Import, Øystein Alden, er nå daglig leder i Yeees Indeed.

Styreleder i Multimedia Import, Kjetil Onstad, er nå en av investorene bak Yeees Indeed.

 

http://www.multimediaimport.no står det at

"Multimedia Import will open the new superstore in desember 2002!! The site will open at MultimediaImport.com", men inntil nylig stod det på

http://www.multimediaimport.com at hele butikken var overtatt av et annet selskap. Det burde være lite tvil om at man i siste øyeblikk forandret navn på prosjektet og lot som om Hilt ikke lengere var med på laget.

 

Det finnes masse ærlige folk som driver webshop så hvorfor støtte folkene bak en tidligere skandalebedrift som står frem og lyger på sin website og i media allerede når de åpner?

 

 

Robert-

Lenke til kommentar

Quote:


Det finnes masse ærlige folk som driver webshop så hvorfor støtte folkene bak en tidligere skandalebedrift som står frem og lyger på sin website og i media allerede når de åpner?

Robert-


 

Det samme som med folk som handler på netconnection tenker jeg. Lar sin intergitet selge for en tier eller.no. Forbannet at folk skal være så naive. Sender jo bare ut signal om at det helt greit å prøve seg på snusk, blir jo tilgitt uansett, og får tilogmed oppnådd målene sine gjennom større kundetilstrømning pga. presseomtale

Lenke til kommentar

Hmm, bestile ein sone 1 dvd derifra når siden først blei nevnt på itavisen. Fekk dvden to dager etterpå. Dagen etter fekk eg ein telefon fra ein av dei som driver firmaet, husker ikkje kva han presenterte seg som. Han spurte om eg hadde fått pakken etc. Men når eg ser at dei er linket opp mot hilt trur eg ikkje eg bestiller der ifra med det første. Forresten det skurret litt når eg snakket med han over telefonen. For eg klaget over det dei skulle trekke fra visa kortet angående portoen, fekk beskjed etter ei stund at dei skulle tilbakebetale 50kr. Har ikkje skjekket kontoen min etter dette. Trur eg skal ta meg ein tur innom banken i morgon og få ein kontoutskrift.

 

Kommer med tilbakemelding angående om eg har fått tilbakebetalt eller ikkje.

Lenke til kommentar

Det meste som kan bli sagt om yeees.com er vel blitt sagt snart. Men er det bare jeg som synes at BA har oppført seg mistenkelige snille mot yeees.com, og stefan hilt...?

 

Jeg mistenker stefan hilt for å ha særs gode kontakter i ba. Allerede når han var i startfasen med multimedia import ble han geni erklært med flere to-sider oppslag i BA.

 

Og etterhvert som bedrageri-anklagelsene haglet inn, fikk han alltid mulighet til å fortelle sin versjon i BA, uten noen særlig kritiske spørsmål...

 

I denne saken med yeees.com er det vel bare nettnyheter som har vært riktig kritisk. Både BA, og ikke minst itavisen har hjulpet til med å bortforklare en del av beskyldningene som har kommet, uten særlig spiss journalistikk.

 

Personlig så tror jeg at stefan hilt har en visjon om å selge billige varer, men med multimedia import gikk det litt over hodet for han...dessverre er han smart nok til å komme seg unna det meste, og nå ser det ut som om han gjør et nytt forsøk med yeees.com.

 

jeje

JarleJarle

 

En liten detalj til...logoen deres heter mmi_logo.gif: http://www.yeees.com/mmi_logo.gif !

 

Jeg er forøvrig imponert over hvor flink gutta i yeees.com er til å surfe på internett. Alle "fellende" linkene som er blitt lagt ut er fjernet. Alle skrivefeil som er blitt påpekt har blitt fjernet. De har til og med fjernet Jan Mayen og Cuba fra land-listen sin, etter at dette ble kommentert i forumet til it-avisen.

 

[ Denne Melding var redigert av: jarlejarle på 2002-11-21 18:02 ]

Lenke til kommentar

LOL. Sjekk denne mailen jeg fikk i dag... ser dere linken mellom MMI og Yeees? :razz:

 

--

 

 

Hi! This is the ezmlm program. I'm managing the

[email protected] mailing list.

 

I'm working for my owner, who can be reached

at [email protected].

 

To confirm that you would like

 

[email protected]

 

added to the bedrift mailing list, please send

an empty reply to this address:

 

bedrift-sc.1037961197.gmgnkhgijfceckabaaol-private=yeees.com@multimediaimport.no

 

Usually, this happens when you just hit the "reply" button.

If this does not work, simply copy the address and paste it into

the "To:" field of a new message.

 

This confirmation serves two purposes. First, it verifies that I am able

to get mail through to you. Second, it protects you in case someone

forges a subscription request in your name.

 

This list is moderated. Once you have sent this confirmation, the

request will be sent to the moderator(s) of this list. I will notify

you when your subscription has been activated.

 

 

--- Administrative commands for the bedrift list ---

 

I can handle administrative requests automatically. Please

do not send them to the list address! Instead, send

your message to the correct command address:

 

For help and a description of available commands, send a message to:

<[email protected]>

 

To subscribe to the list, send a message to:

<[email protected]>

 

To remove your address from the list, just send a message to

the address in the ``List-Unsubscribe'' header of any list

message. If you haven't changed addresses since subscribing,

you can also send a message to:

<[email protected]>

 

For addition or removal of addresses, I'll send a confirmation

message to that address. When you receive it, simply reply to it

to complete the transaction.

 

If you need to get in touch with the human owner of this list,

please send a message to:

 

<[email protected]>

 

Please include a FORWARDED list message with ALL HEADERS intact

to make it easier to help you.

 

--- Enclosed is a copy of the request I received.

 

Return-Path: <[email protected]>

Received: (qmail 9579 invoked by uid 65534); 22 Nov 2002 10:33:17 -0000

Date: 22 Nov 2002 10:33:17 -0000

Message-ID: <[email protected]>

X-Errors-To: [email protected]

X-Complaints-To: [email protected]

X-Sent-From: http://www.yeees.com/

X-Originating-Host: 213-145-170-130.dd.nextgentel.com [213.145.170.130]

Subject: Form from: 213.145.170.130

From: [email protected]

To: [email protected]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-21 17:09, skrev jarlejarle:


En liten detalj til...logoen deres heter mmi_logo.gif:
!


Jeg er forøvrig imponert over hvor flink gutta i yeees.com er til å surfe på internett. Alle "fellende" linkene som er blitt lagt ut er fjernet. Alle skrivefeil som er blitt påpekt har blitt fjernet. De har til og med fjernet Jan Mayen og Cuba fra land-listen sin, etter at dette ble kommentert i forumet til it-avisen.


 

Jaja! Som jeg tenkte, nå har de endre logoen til logo_yeees.gif: http://www.yeees.com/logo_yeees.gif

 

Men de bruker den gamle på flere sider. Får se hvor lang tid det tar før de endrer det. Jeg tipper tre timer!;)

 

jeje

jarlejarle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...