Gå til innhold

HDD - Varme og Tetthet

auran

Anbefalte innlegg

Var innom komplett i går, og plukket opp en fin liten 250gigs Seagatedisk, og assimilerte den inn i samlinga i går på ekte borg-vis,men så begynte jeg å fundere.

Fra butikkens side hadde de inkludert en sånn multi-kort/usb/dingsebomsreader i pakka,som måtte flyttes litt rundt på når HDD'en skulle skrus fast.

Det endte opp med at HDD'ene står såpass tett inntil hverandre at jeg nok ikke hadde fått de nærmere om jeg hadde prøvd.

Vil dette, og eventuell varme fra bruk, ha noe å si på levetid,sikkerhet etc?

noen tips til hvordan jeg kan måle HDDtemp for å se an hvor alvorlig dette kan være?

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned Lavalys Everest Home Edition. Den forteller HD-temperatur for alle nyere harddisker, så den klarer nok å finne din. Jeg sliter selv med blåskjermer av og til når temperaturen i rommet blir for høy, og jeg vet at det skyldes harddiskene, men jeg orker bare ikke å gjøre noe med det.. Det er så fullt i boksen min at jeg mest trolig må fjerne en disk for å få bra nok kjøling over alt :p

Men iallefall. Temperaturen på den disken jeg sliter med pleier å nærme seg 50 grader når den crasher, så om du har en temperatur rundt dette, foreslår jeg at du gjør noe drastisk, da det helt klart medfører lavere levetid på diskene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...