AmdTommy Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Kontakten til diskett stasjonen på mobo er fuckd å jeg gidder ikke å dra det ut å surre.. .. kan jeg legge driverne inn uten diskett stasjonen? minne minne eller noe? Jeg mener de driverne du installerer i begynnelsen av windows install.. da du trykker f6.. takker for hjelp Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Om hovdkortet ditt støtter minepinne kan du prøve det, men du kan sikker brenne dem på en cd plate også. Har aldri prøvd selv, kjøper alltid en floppystasjon ved nye pc kjøp. Lenke til kommentar
AmdTommy Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 har floppy men jeg kan jo ikke bruke den når kontakta på MOBO ikke funker.. anyways.. slipstreaming er vanskelig å lese seg igjennom.. finnes ikke no program som jeg bare kan be om å laste inn driverne da?slitsomt Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Bruk nLite. Så kan du lage en custom XP-CD hvor du kan gjøre alt fra å bare bake inn en driver/service pack, til å automatisere hele installasjonen så alt du trenger å gjøre er å boote xp-cd'n, velge partisjon og så kan du gå å lage deg et oste-smørbrød mens du venter på at desktoppen skal poppe opp, klar til bruk. Endret 9. november 2006 av Tordenflesk Lenke til kommentar
AmdTommy Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 Bruk nLite. Så kan du lage en custom XP-CD hvor du kan gjøre alt fra å bare bake inn en driver/service pack, til å automatisere hele installasjonen så alt du trenger å gjøre er å boote xp-cd'n, velge partisjon og så kan du gå å lage deg et oste-smørbrød mens du venter på at desktoppen skal poppe opp, klar til bruk. 7248980[/snapback] danke tordenflesk (kult nick btw) Lenke til kommentar
AmdTommy Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 fikk ikke til det med raid.. la dem inn aa fyra opp.. men kom opp 2 disker i partisjons velgeren noe triks derr eller Lenke til kommentar
Phrenetic Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 fikk ikke til det med raid.. la dem inn aa fyra opp.. men kom opp 2 disker i partisjons velgeren noe triks derr eller 7374210[/snapback] Regner med at det er en "raid-del" i biosen du må aktivere, for så å kunne lage raidpartisjonene. (Sånn som det var med mitt gamle HK så måtte jeg lage raidpartisjonen _før_ innstallasjonen av windows) Om du ikke finner det i manualen som fulgte med HK`et ditt, så kan du jo alltids prøve å laste ned manualen Står som regel mye mere detaljert info i dem. -B- Lenke til kommentar
AmdTommy Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 ja seff har jeg satt opp det i bios.. er jo ikke helt noob heller.. kjort raid i noen aar naa... Lenke til kommentar
povenstad Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Henger meg på tråden her da jeg har noenlunde samme problemstilling, dvs jeg har kun en floppy med USB grensesnitt som jeg gjerne skulle brukt til å sette opp raid på mitt nye HK. Trenger alternativer (som er kvikkere enn å bestille ordinær floppy og veeeeente på den....) så derfor blir det artig å se hva som kommer ut av denne tråden. Lenke til kommentar
Aginaridan Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Det finnes et program som integrerer drivere på windows-cden. Du kan velge å kun integrere raid-drivere hvis du ikke vil ha med resten. DriverPacks.net Programmet lager ikke selve isoen når den er ferdig, det kan du gjøre med nlite som er nevnt før i tråden. Vet ikke hva slags raid-kort dere bruker, men det er støtte for en god del i driverpakkene. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) povenstad: De fleste HK har en egen S-ATA-RAID-BIOS(?) Du kan vel sette opp RAIDet der? Endret 29. november 2006 av Tordenflesk Lenke til kommentar
povenstad Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 povenstad: De fleste HK har en egen S-ATA-RAID-BIOS(?) Du kan vel sette opp RAIDet der? 7382343[/snapback] Ja, jeg har nok uttrykt meg litt uklart. Jeg har satt opp array'et, men når jeg skal laste win xp pro, "ser" ikke win floppy'en som jeg bruker (den har usb grensesnitt) BIOS ser disk stasjonen, men ikke windows... Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 povenstad: Bruk nLite. Så kan du lage en custom XP-CD hvor du kan gjøre alt fra å bare bake inn en driver/service pack, til å automatisere hele installasjonen så alt du trenger å gjøre er å boote xp-cd'n, velge partisjon og så kan du gå å lage deg et oste-smørbrød mens du venter på at desktoppen skal poppe opp, klar til bruk. Lenke til kommentar
povenstad Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 povenstad:Bruk nLite. Så kan du lage en custom XP-CD hvor du kan gjøre alt fra å bare bake inn en driver/service pack, til å automatisere hele installasjonen så alt du trenger å gjøre er å boote xp-cd'n, velge partisjon og så kan du gå å lage deg et oste-smørbrød mens du venter på at desktoppen skal poppe opp, klar til bruk. 7382460[/snapback] Mange takk Tordenflesk! Skal prøve når jeg har våkna utpå ettermiddagen en gang (nattskift....) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå