Gå til innhold

Installere raid driver uten Diskett stasjon?

Anbefalte innlegg

Kontakten til diskett stasjonen på mobo er fuckd å jeg gidder ikke å dra det ut å surre.. .. kan jeg legge driverne inn uten diskett stasjonen? minne minne eller noe?

Jeg mener de driverne du installerer i begynnelsen av windows install.. da du trykker f6.. takker for hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk nLite. Så kan du lage en custom XP-CD hvor du kan gjøre alt fra å bare bake inn en driver/service pack, til å automatisere hele installasjonen så alt du trenger å gjøre er å boote xp-cd'n, velge partisjon og så kan du gå å lage deg et oste-smørbrød mens du venter på at desktoppen skal poppe opp, klar til bruk.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Bruk nLite. Så kan du lage en custom XP-CD hvor du kan gjøre alt fra å bare bake inn en driver/service pack, til å automatisere hele installasjonen så alt du trenger å gjøre er å boote xp-cd'n, velge partisjon og så kan du gå å lage deg et oste-smørbrød mens du venter på at desktoppen skal poppe opp, klar til bruk.

7248980[/snapback]

danke tordenflesk (kult nick btw) :love:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
fikk ikke til det med raid.. la dem inn aa fyra opp.. men  kom opp 2 disker i partisjons velgeren  :no:  noe triks derr eller

7374210[/snapback]

Regner med at det er en "raid-del" i biosen du må aktivere, for så å kunne lage raidpartisjonene.

(Sånn som det var med mitt gamle HK så måtte jeg lage raidpartisjonen _før_ innstallasjonen av windows)

Om du ikke finner det i manualen som fulgte med HK`et ditt, så kan du jo alltids

prøve å laste ned manualen :) Står som regel mye mere detaljert info i dem.

-B-

Lenke til kommentar

Henger meg på tråden her da jeg har noenlunde samme problemstilling, dvs jeg har kun en floppy med USB grensesnitt som jeg gjerne skulle brukt til å sette opp raid på mitt nye HK. Trenger alternativer (som er kvikkere enn å bestille ordinær floppy og veeeeente på den....) så derfor blir det artig å se hva som kommer ut av denne tråden. :)

Lenke til kommentar

Det finnes et program som integrerer drivere på windows-cden. Du kan velge å kun integrere raid-drivere hvis du ikke vil ha med resten.

DriverPacks.net

Programmet lager ikke selve isoen når den er ferdig, det kan du gjøre med nlite som er nevnt før i tråden. Vet ikke hva slags raid-kort dere bruker, men det er støtte for en god del i driverpakkene.

Lenke til kommentar
povenstad: De fleste HK har en egen S-ATA-RAID-BIOS(?) Du kan vel sette opp RAIDet der?

7382343[/snapback]

Ja, jeg har nok uttrykt meg litt uklart. Jeg har satt opp array'et, men når jeg skal laste win xp pro, "ser" ikke win floppy'en som jeg bruker (den har usb grensesnitt) BIOS ser disk stasjonen, men ikke windows... :hmm:

Lenke til kommentar

povenstad:

Lenke til kommentar
povenstad:

7382460[/snapback]

Mange takk Tordenflesk! Skal prøve når jeg har våkna utpå ettermiddagen en gang (nattskift....) :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...