Gå til innhold

Nytt kabinett, Vifter, Størrelse - E6600 LGA775

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har tenkt på en stund nå å bygge meg en ny pc og som de fleste andre tenkte jeg at "kabinett" var tingen. Neida fra spøk til revolver:

Jeg kommer til å velge meg en D2C (775-sokkel) intell-prosessor som forklart i topicen. Etter noen erfaringer fra forumet her og andre kilder (hovedsaklig kamerater som har data som hobby og jobb) har jeg funnet ut at de "nye" prosessorene i denne kategorien (E6600 intett unntak) oppnår ganske høye temperaturer.

Til dere:

- Valg av kabinett (midi, maxi - størrelse ingen hindring) og evt. modifikasjoner eller installasjoner av vifter som vil kjøle ned komputeren på best mulig måte. De aller mest "fancy" modifikasjonene er ikke et hett tema. Har dere noen tips ang. dette ville jeg vært svært takknemmelig :)

Pris: 700-1500,- bare kabinett

Pris: ?,- Vifter (vil avhenge av deres tips, derfor "?")

Mj

Endret av heerm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er fan av store kabinetter og har en del av dem, og kan derfor si følgende:

Store kabinetter, eller maxitower, er fine om en er mye inne i kabinettet og arbeider. Da er det litt avstand mellom komponentene, blir de derfor somregel langt lettere og raskere å komme til i. Plass til intern vannkjøling, og, eller mye HW er heller ikke å forakte.

Airflowen er også somregel svært god i et stort kabinett (sier igrunnen seg selv)

Minusene er at det er stort, tungt og dermed uhamslig å ta med seg.

Av store kabinett er Chiftec og AOpen sine modeller neppe noe bomkjøp. Her er somregel også medfølgende PSU brukbar i normale konfigurasjoner. NB: pass på 8 pin 12Volt kontakt på PSU dersom du kjøper HK med slik kontakt, foreksempel Asus P5B, da det gir bedre stabilitet, og er mer framtidsrettet!

Et mer eksotisk, og høyere kabinett er I&S modellene hos microplex. Har slikt selv, og det er meget solide og av god kvalitet. Et annet poeng er at ikke "alle" andre har slikt. Modellene med alufront og sotet plexi anbefales!

Liker du litt mer fancy kabinetter så er f.eks. Thermaltake Armor eller Kandalf gode alternativer men koster noe mer.

Atter subsidiært kan du se på coolermaster stacker. Har ikke erfaring med slikt kabinett, men det er mange som skryter av dem.

Lian Li er utrolig fine kabinetter. Har selv et PC73SLB. Problemet er at de er (svin)dyre!

Det er en hel jungel med andre alternativer også. Hovedregelen er at du somregel det du betaler for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...