Don Juan Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Har en vifte på hovedkortet på min stasjonære pc som en gang i blant bråker noe forferdelig. Snart klikker jeg på saken og skrur den ut og slår den med en slegge. Hvor nødvendig er det med vifta egentlig på hovedkortet? Det er en liten vifte. Endret 8. november 2006 av Naitsan Lenke til kommentar
Brian Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) har samme problemet selv. Den vifta er desverre svært nødvendig siden den kjøler chipsettet. Det er noe du ikke vil ska gå varmt, garantert. Enenste løsning er å kjøpe en ny vifte, koster fra 50-100kr de aller fleste. Vurdrer å kjøpe en ny en selv, siden hele nabolaget hører hver gang jeg fyrer opp pc'n Endret 8. november 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10466 Passer alle disse viftene alle chipset? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Hadde samme problem på ett msi K8N Neo4. Tok bare av kontakten til vifte, det ble stille og det funker fint uten viften. Det du kan kjøre er å kjøpe en vifteløs kjøler. Microplex.no har sikker en som passer. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Selv skiftet jeg til Zalman ZM-NB47J passiv kjøling, funket supert her, temp ble faktisk lavere enn med original vifte.. Sjekk alltid ut om det vil passe (avstand til andre komponenter) før montering, det går å jukse litt heldigvis (3 rader ble fjernet her). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå