Gå til innhold

Trøbbel ved brenning!!!

snowflake

Anbefalte innlegg

Klarer ikke å brenne. Maskinen restarter midt i brenninga. Har testet brenneren (Philips PCRW4816K) i en annen pc og der funket den fint. Har også hatt samme problemet med en Creative brenner.

Jeg har VIA KT7E Hovedkort med 850MHz Duron prosessor, WinXP Pro.

Hva skjer???? Trenger hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for rådet. Dette er nå gjort og her er feilmeldingen (blåskjermen):

PAGE_FAULT_IN_NONEPAGED_AREA

STOP: 0x00000050 (0xBF7F001C,00000001,0x8050B3F8,0x00000002)

Står også noe om at jeg skal disable BIOS memory options such as caching or shadowing.

Håper det er noen som skjønner noe av dette!!

Lenke til kommentar

Jeg klarer og brenne med easy cd creator men ikke med nero. Hvordan kan dette ha seg???

Må ha nero da jeg vil brenne bin/cue filer. Har prøvd å brenne bin/cue filer med Fireburner man da får jeg enda en blå skjerm:

IRC_NOT_LESS_OR_EQUAL

Stop: 0x000000A og så videre...

Lenke til kommentar

snowflake skrev (2002-11-14 11:48):

Jeg klarer og brenne med easy cd creator men ikke med nero. Hvordan kan dette ha seg???

Må ha nero da jeg vil brenne bin/cue filer. Har prøvd å brenne bin/cue filer med Fireburner man da får jeg enda en blå skjerm:

IRC_NOT_LESS_OR_EQUAL

Stop: 0x000000A og så videre...

Regner du mener IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL...

Windows 2000 Stop Messages This Stop message, also known as Stop 0xA, indicates that a kernel-mode process attempted to access a portion of memory at an Interrupt Request Level (IRQL) that was too high.

Buggy device driver, system service, or BIOS. The error that generates Stop 0xA usually occurs after the installation of a buggy device driver, system service, or BIOS. To resolve it quickly, restart your computer, and press F8 at the character-mode screen that displays the prompt For troubleshooting and advanced startup options for Windows 2000, press F8. On the resulting Windows 2000 Advanced Options menu, choose the Last Known Good Configuration option. This option is most effective when only one driver or service is added at a time.

http://www.microsoft.com/windows2000/techi...hd_exe_igcc.asp

[ endret av milkwood den 2002-11-14 12:57 ]

Lenke til kommentar

Begge harddiskene, cd-rom og brenner støtter dma alle sammen. men jeg vet ikke om det står på. Hvor finner jeg det?

I device manager står det plutselig at cd-rom og brenner er SCSI. De er ikke det... Hva har skjedd?

Takk til de som prøver og hjelpe meg!

Lenke til kommentar

Har formatert og lagt inn WinXP pro på nytt. Den eneste driveren jeg har lagt til manuellt er driveren til brenneren. Resten har gått automatisk. Prøvde så å brenne med programvaren som er med xp. Fikk følgende feilmelding:

imapi.exe

the instruction at 0x77f532bb

referenced memory at 0x00000000

the memory could not be written.

Hva er det som kan ødelegge da? Kan vel ikke være noe software?

Brenneren er Philips PCRW4816. Finner ingen oppdaterte drivere på nettet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...