Gå til innhold

Finne elev jeg gikk på skole med,hvor kan en lete?

Anbefalte innlegg

Ja, det har seg slik at på ungdomskolen gikk jeg på skole med ei som var fosterbarn.

Siden jeg er (litt) av den typen som er nysjerrig og brydde meg litt om henne, så lurer jeg på om jeg kan finne henne igjen.

Finnes det noen måte en kan finne denne personen på , hvis jeg vet navnet hennes og hvilken skole vi gikk på ?

Har de et register over hvem som har vært fosterbarn en plass ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg KUNNE ha hjulpet deg. Men siden jeg ville bryte loven om jeg gjorde det så lar jeg være.

7257216[/snapback]

Du også? :) Er i samme situasjon selv.

For å være hakket mer konkret i rådet: Det går an å forsøke det lokale folkeregisterkontoret i kommunen hvor du bor.

Folkeregisteret har ikke en like streng taushetsplikt som de fleste andre offentlige kontorer.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Folkeregisteret har ikke en like streng taushetsplikt som de fleste andre offentlige kontorer.

7257253[/snapback]

Om du har navn så skal de kan de fortelle deg adressen hos folkeregistre. Jeg mister bare mine rettigheter der om jeg sier noe. Noe som ville vært til stor ulempe for meg.

Lenke til kommentar
Jeg driver selv å leter etter noen jeg gikk med 3 første årene på barneskolen. Kan skolen vite slike ting?

De har vell en lang liste over alle som har godt på skolen?

7257276[/snapback]

De har etter hva jeg vet ikke plikt til å lagre elevopplysninger etter eleven har sluttet ved skolen. I tillegg er de vel pålagt taushetsplikt når det gjelder personopplysninger.

Edit: Hva med å publisere navnet for en kort periode.. En leteaksjon blant forumbrukerne :p

Endret av lathorv
Lenke til kommentar

Ringte kommunekontoret (eller hva de heter).

Ble satt over til den skolen jeg gikk på, men trodde ikke de hadde noe arkiv over hvem som gikk på den og den skolen.

Prata faktisk med rektor og det hørtes nesten ut som han kjente meg igjen da jeg sa navnet mitt igjen.

Skulle ringe tilbake på mandag.

Har ikke så mye kontakt med de jeg gikk på skole med, men skal sende en mail til en av de jeg gikk med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...