Ozelot Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Ja, det har seg slik at på ungdomskolen gikk jeg på skole med ei som var fosterbarn. Siden jeg er (litt) av den typen som er nysjerrig og brydde meg litt om henne, så lurer jeg på om jeg kan finne henne igjen. Finnes det noen måte en kan finne denne personen på , hvis jeg vet navnet hennes og hvilken skole vi gikk på ? Har de et register over hvem som har vært fosterbarn en plass ? Lenke til kommentar
DaEvil1 Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Hvis hun har eget abbonement, can du jo søke på www.telefonkatalogen.no adressen skal være der... Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Hvis hun har eget abbonement, can du jo søke på www.telefonkatalogen.no adressen skal være der... 7248447[/snapback] Har prøvd. Ingen som heter det. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Beste måten å spore henne opp er nok å kontakte alle folkene du kommer på som kanskje vet noe om henne, f.eks. klassevenniner eller lærere. Endret 8. november 2006 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Husker også at hun var med i noe som het RLO (rogaland lan organisasjon tror jeg) , men det finner jeg ingen spor etter. Lenke til kommentar
stout Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 En mulighet som ofte blir oversett er google. Ellers er jeg med HL, prøv skolen, lærere, folk hun hang sammen med osv. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg KUNNE ha hjulpet deg. Men siden jeg ville bryte loven om jeg gjorde det så lar jeg være. Jeg tror du kan prøve å ta kontakt med kommunen du bor i å høre hva de sier om saken. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Jeg KUNNE ha hjulpet deg. Men siden jeg ville bryte loven om jeg gjorde det så lar jeg være. 7257216[/snapback] Du også? Er i samme situasjon selv. For å være hakket mer konkret i rådet: Det går an å forsøke det lokale folkeregisterkontoret i kommunen hvor du bor. Folkeregisteret har ikke en like streng taushetsplikt som de fleste andre offentlige kontorer. Endret 10. november 2006 av Anew Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg driver selv å leter etter noen jeg gikk med 3 første årene på barneskolen. Kan skolen vite slike ting? De har vell en lang liste over alle som har godt på skolen? Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Folkeregisteret har ikke en like streng taushetsplikt som de fleste andre offentlige kontorer. 7257253[/snapback] Om du har navn så skal de kan de fortelle deg adressen hos folkeregistre. Jeg mister bare mine rettigheter der om jeg sier noe. Noe som ville vært til stor ulempe for meg. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Jeg driver selv å leter etter noen jeg gikk med 3 første årene på barneskolen. Kan skolen vite slike ting?De har vell en lang liste over alle som har godt på skolen? 7257276[/snapback] De har etter hva jeg vet ikke plikt til å lagre elevopplysninger etter eleven har sluttet ved skolen. I tillegg er de vel pålagt taushetsplikt når det gjelder personopplysninger. Edit: Hva med å publisere navnet for en kort periode.. En leteaksjon blant forumbrukerne Endret 10. november 2006 av lathorv Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Det er jo ikke ulovlig å publisere navnet offentlig. Kanskje i sære tilfeller som hun som var fosterbarn. Forresten så er det legebekreftelser og personnummer som er untatt fra offentligheten. Alt annet skal vel ligge i en journal. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 Ringte kommunekontoret (eller hva de heter). Ble satt over til den skolen jeg gikk på, men trodde ikke de hadde noe arkiv over hvem som gikk på den og den skolen. Prata faktisk med rektor og det hørtes nesten ut som han kjente meg igjen da jeg sa navnet mitt igjen. Skulle ringe tilbake på mandag. Har ikke så mye kontakt med de jeg gikk på skole med, men skal sende en mail til en av de jeg gikk med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå