Gå til innhold

Første PC dere var borti? :-P


Anbefalte innlegg

Commodore 128, som for det meste ble brukt til å spille Leisure Suit Larry, Police Quest, Space Quest, Formel 1, et eller annet bilspill ++. Det var tider. :)

7248760[/snapback]

 

Hadde det samme. :dribble:

Kjøpte den brukt med hundrevis av Floppydisker. De var skikkelig floppy dem

Husker jeg hadde en kasettspiller som jeg kalte den.

Ellers gikk det meste i konkurranse i Giana Sisters om noen husker den.. :love:

Det var godetider det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den første pc jeg var borti, var hos min onkel, Intel 368, 8mhz prosessor, 128kb skjermkort, 4mb ram, oppgradert med 120mb HD.. med 14" skjerm

 

min første eide pc, var en Intel 486 sx 25mhz, senere oppgrader med dx2 66mhz overdrive :-o, 4mb minne,og 120mb HD, 14" skjerm, et av de førset spillene jeg spite på den var lemmings..

det var tider.. :!:

Lenke til kommentar
den første pc'n jeg var borti var en problemboks uten like. Gikk til slutt ut av telling hvor mange ganger det var problemer med den.

 

Husker ikke alt, men det var en Compaq Presario og et nummer.

 

CPU: pentim 2 300mhz

minne: 32mb (oppgraderte til 256mb, og da var det virkelig hi-tech, kry som bare det :p)

skjermkort: huska ikke hvilket, men tror det var på 16mb eller noe

harddisk: 3,4gig. men windows innstallert hadde jeg hele 1,3gig til overs for et spill :D

 

Det var alt jeg husket, husker ikke nøyaktige specs på den. Huska på slutten før vi fikk tak i en annen pc at jeg prøvde å klare å dra project I.G.I, men det hakka, derav minneoppgraderinga. :D

7248483[/snapback]

 

Hadde akurat samme pc'en.

 

Hadde samme problemet som deg med at den var full av problemer.

Kom ut av tellingen over hvor mange ganger vi måtte få noen til å fikse den.

 

Heheh :p

Lenke til kommentar

Tror det var ca samme maskin som trådstarter, en Toshiba bærbar, monochrome skjerm. Her var det derimot ikke HD, men noe så sinnsykt kult som Hard-Ram :) Hadde 2 Mb Ram, hvorav 1 Mb kunne dediseres til 'harddisk' Som fungerte så lenge det var batteri på PC'en. Så Dos og WP starta jo superkjapt da :) Den lever ennå, litt dårlig batteri da(!)

 

-Tean

Lenke til kommentar

Wikipedia og diverse fan-sider kan fortelle mer om min første datamaskin, Ti-99/4A.

 

Texas Instruments Ti-99/4A var min første... :love: med Space Invaders og kassettspiller. Jeg skrev små programmer og hadde stor glede av maskinen.

Etterpå ble det Commodore og vic-20 gjennom skolen, diverse 286 og 386 før det virkelig tok av med 486 dx2-66 som jeg kjøpte ny for ca. 12000 tror jeg.

486 hadde jeg lenge, og oppgraderte til AMD 5x86 , som jeg overklokket til 160 MHz, da var vel min 486 omtrent like kjapp som Pentium 75. Helt til jeg accidentally slapp den nedi sokkelen feil vei en dag.. :no:

Endret av Karamell
Lenke til kommentar
I 1983 gikk jeg til innkjøp av en COLOUR GENIE datamaskin.

 

Fakta: 16kb minne hvorav 12kb kunne benyttes til programmering i basic!

Lagring: kassettspiller

 

-- klipp--

 

Husker min første Officepakke til PCEN som kom på 26 3.5" disketter!

 

Da måtte man ha god tid når det skulle installeres for lesefeil på diskett nr. 25 var katastrofalt...!

 

--klipp--

 

Det var tider det....!

7248873[/snapback]

 

Joda. Husker navnet, men hadde aldri labbene på en slik. Hadde endel kamerater med C-64 eller Vic-20, og etterhvert fikk vi noen (hvis jeg ikke husker feil) BBC-maskiner på ungdomsskolen.

 

Den eldste maskinen (men som ikke kan kalles for PC) jeg noen gang har gjort noe med var en maskin på Dokka Videregående som jeg var borti da ungdomsskoleklassen min var på omvisning der. Den hadde ingen skjerm, og hulltape som hovedlager... Skrev et kjapt lite basic program på den...

 

Første PCen vi hadde hjemme var en Tiki-XT 8088-prossessor, 640 kB ram, opprinnelig med 2x 360k floppyer etterhvert utstyrt med en 30MB HDD.

 

Jeg skal si at det var ikke mye gøy heller å installere NT 4 fra ca 750 (vel, føltes sånn i hvert fall, sikkert 26) disketter i 1995 heller... (spesielt ikke når du kom til å installere drivere, hvor hver eneste driver måtte lese noen få filer fra i hvert fall tre disker...)

 

På universitetet gikk det mye i IBM PS/2, men også en og annen Mac og et par Apple ][, for ikke å snakke om et monstrum av en Nord-100 i kjelleren. Aaaah, programmere fortran under sintran :love:

 

M.

 

Edit: Da jeg først kom i mimremodus kom en del mer minner dryssende ;)

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar

Fantastisk tråd :p

 

Min første var en IBM Aptiva, pentium 150, med 16 mb ram, 2 gb HD (2x1gb :D )og integrert skjermkort som ble kjøpt i 1997, i anledning C&C Red Alert, hehe. Siste spillet jeg kjørte på den var BladeRunner, men var med minimalt av FPS. Den var faktisk sinnsykt stabil. Hadde aldri et eneste problem med den, og den fungerte som arbeidsmaskin i gud vet hvor lang tid. Er ikke så mange år siden den ble kjørt på dynga...

Lenke til kommentar

Første jeg var borti var faktisk en Mac som pappa sin jobb skulle kaste..

mange morsomme timer med puslespill på den ja =)

 

Noen år senere fikk vi vår første pc ;)

Kosta vel nærmere 30tusn, og bestod av en 800mhz cpu, 128mb ram, og en "utrolig nokk" 10gb harddisk :dribble:

Og ett TnT2 skjermkort, vi hadde den beste pc'en på mils omkrets så alle kom til meg å spilte carmageddon ;)

Lenke til kommentar

En kamertat hadde en Compaq 486DX (tror det var DX ellernosånt), 90MHZ. Gikk for det meste i Psycho Pinball, Duke 3D og selvfølgelig Red Alert i DOS :):):)

Tror det tok sånn cirka 10 min å loade spillet i DOS, og når du endelig hadde greid å lage noen Mammuth tankser, så tok de hele plassen på skjermen :D Det var tider!

 

Detter var også første PCen jeg var på internett med i, foruten den gangen jeg så på broren til en annen kamerat surfet i DOS med en 386 :cool: Uansett... første gangen jeg var på internett, i Windows, så trodde jeg at Explorer tegnet øverst i nettleser som snurret rundt, var internett. Hadde selvfølgelig null peiling :!:

 

Men hadde selvfølgelig Commandore 64, og en haug med TURBO-tapes :D (for de som husker det)

 

Min første PC i 1996.

REC Powerliine, 166MHZ MMX, 3.2GB WD HD, 4MB ATI 2D kort, ekstern 4x SCSI cd brenner til 7000kr. 20000kr tilsammen :cool: Galskap! Også hadde jeg nettverk med naboen. 70m coax kabel!

Endret av Kula82
Lenke til kommentar

første jeg hadde var en amstrad... long time ago...

 

men husker faktisk at fatter'n jobbet i kongsberg-gruppen hvor de hadde en maskin som måtte programmeres med hullkort.... dvs programmet ble lagt inn ved at man kjørte inn papp-strimler med trykte hull i.. ingen delete-knapp der nei! var vel første maskina jeg la mine klamme hender på.... ;):tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...