RIP Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Har et hudproblem i håret. Har hatt det lenge, ca 2 år, og har fått medisin mot det (diprosalic). Jeg tror det er en type sorriassis. Men har lest litt om den medisinen jeg får, og etter hva jeg har lest så bør jeg absolut ikke ta den. Eksemen har utviklet seg fra 1 flekk i håret til 2 flekker i håret og begge øyebrynene og nå på hver side av nesa. Det har utvikla seg veldig seint. Siden det utvikler seg, så kan ikke medisinen fungere som den skal - eller så er det noe huden reagerer på. Har bestilt legetime - men etter som norge suger så har jeg ikke fått time før til neste år engang. Noen som har noe lignende, eller har noen forslag til hva som kan forårsake en slik ting? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Jeg hadde en mild type av sorriassis da jeg var yngre. Fikk en salve som jeg smurte ut i hodebunnen hver kveld i 1 uke, og om morgenen brukte jeg en annen salve til å vaske ut salven jeg brukte kvelden før. Skal se om jeg finner navnet på salvene. Lenke til kommentar
toth Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Har et hudproblem i håret. Har hatt det lenge, ca 2 år, og har fått medisin mot det (diprosalic). Jeg tror det er en type sorriassis. Men har lest litt om den medisinen jeg får, og etter hva jeg har lest så bør jeg absolut ikke ta den. Eksemen har utviklet seg fra 1 flekk i håret til 2 flekker i håret og begge øyebrynene og nå på hver side av nesa. Det har utvikla seg veldig seint. Siden det utvikler seg, så kan ikke medisinen fungere som den skal - eller så er det noe huden reagerer på. Har bestilt legetime - men etter som norge suger så har jeg ikke fått time før til neste år engang. Noen som har noe lignende, eller har noen forslag til hva som kan forårsake en slik ting? 7248394[/snapback] Hvor har du bestilt time? Prøv å ringe direkte til en privat hudlege, si du er ganske akutt bekymret. De gangene Jeg har gjort det, tatt direkte kontakt med spesialisten, har jeg fått time iløpet av dager. Som regel har de ledige "krisetimer", eller du blir bedt om å møte 5 min etter at en annen har time, da de fleste tilbakekommende pasienter bare har 10min konsultasjon, men det er allikevel satt av 40 min. Så da kan man "skli" inn i mellom. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Hvis du sier at det er akutt skal du ikke behøve å vente å lenge på å få time. Men jeg deler meningene dine. Endret 9. november 2006 av ^fmj Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Noen som har noe lignende, eller har noen forslag til hva som kan forårsake en slik ting? 7248394[/snapback] Ta sol. Masse sol, så blir du brun på kjøpet. Bruk foktighets krem og olje i håret. Lenke til kommentar
toth Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Uhm, du mener ikke solarium, Neppe? Hudsykdommer og kommersielt solarium er _absolutt_ ikke anbefalt kombo! Dog har man egne sol-maskiner hos hudleger, dette kalles lysbehandling, hvor du utsettes for kun UVB eller kun UVA, ofte i i kombinasjon med medikamenter. Noe jeg forsåvidt har god erfaring med.. Lenke til kommentar
bobo007 Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Har et hudproblem i håret. Har hatt det lenge, ca 2 år, og har fått medisin mot det (diprosalic). Jeg tror det er en type sorriassis. Men har lest litt om den medisinen jeg får, og etter hva jeg har lest så bør jeg absolut ikke ta den. Eksemen har utviklet seg fra 1 flekk i håret til 2 flekker i håret og begge øyebrynene og nå på hver side av nesa. Det har utvikla seg veldig seint. Siden det utvikler seg, så kan ikke medisinen fungere som den skal - eller så er det noe huden reagerer på. Har bestilt legetime - men etter som norge suger så har jeg ikke fått time før til neste år engang. Noen som har noe lignende, eller har noen forslag til hva som kan forårsake en slik ting? hei du har sikkert det samme så meg i hode og på øyenbryn og nese.. gå til legen og sei du sakl ha apolar 0.1% desonid til ansikte og betnovat til hode jeg selv var oss privat lege i finland og fikk alt jeg trenger og er blitt 99% god nå og vist jeg ser eller føler at jeg får noe til bage så går jeg til legen og henter en ny krem osv og blir god med en gang... jeg har og ei vennine som tar samme type medisen som det til ansikte sitt og hun ble heller ikke bedre og fikk litt av meg og blei god med en gang.. du vil se forbedring alle redde etter første dag itte 2-3 dager vil det e ansikte ver 100% vekke hode e litt vere siden det ikke er så lett og komme til pga hår men det er sommer og vist du er gutt klipp av deg håre og bli like fort god.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå