Gå til innhold

Bios- og brikkesett-hacks for HP Notebooks?

Anbefalte innlegg

Som den "stolte" eier jeg er av en HP Notebook Pavilion zv5452ea (zv5000-serien), ergrer jeg meg stadig over den dårlige supporten fra HPs side. De kuttet for litt siden all videre støtte og oppdateringer for zv5000-serien, og følgende ting plager meg:

Bios

Siste biosoppdatering er fra mai 2005. Innstillingsmulighetene er svært begrenset, og det er overhodet ingen mulighet for klokking.

Skjermkort

Skjermkortet er et nVidia Go 400. nVidia selv gir ikke ut oppdaterte drivere til dette brikkesettet, så nyeste oppdatering som er tilgjengelig, er driverne fra HP datert mars 2005.

Batteri

Ingen av HPs programmer for utvidet informasjon/kontroll av batteri støttes. Ingen tredjepartsprogrammer jeg har testet ut støtter batteriet.

Vifter

Prosessoren er en AMD3000+ som _skal_ støtte Cool 'n Quiet-teknologien. Men det finnes ingen valg i bios, og intet program som kan aktivere dette.

Ei heller er det mulig å styre vifter selv, med et tredjepartsprogram

Så til spørsmålet:

Er det noen som vet om alternativ programvare for disse maskinene som gjør at et eller flere av ønskede operasjoner ovenfor kan utføres? En bioshack hadde vært utrolig gøy å hatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjermkort

Skjermkortet er et nVidia Go 400. nVidia selv gir ikke ut oppdaterte drivere til dette brikkesettet, så nyeste oppdatering som er tilgjengelig, er driverne fra HP datert mars 2005.

7247981[/snapback]

Denne siden:http://www.laptopvideo2go.com/

har alt du trenger av drivere til alle nvidia baserte skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...