Vallhall Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Hei dere Norton sier jeg har fått trojan horse virus men kan ikke selv gjøre noe med viruset, hvordan kan jeg bli kvitt dette uten å formatere HDn?. Er det noen gratisprogrammer som tar knekken på jævelskapet? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Du kan laste ned og poste en HijackThis (google) logg Last også ned CCleaner (google) og kjør en rens -og så kan du restarte i sikker modus (tapp f8 under oppstart) og scan på nytt med Norton Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 Tusen takk skal du ha norbat Forstod det sånn at det var msn som var infisert, så nå har jeg sletta msn å må legge det inn på nytt. PS: hvorfor er Norton internet securuty 2005 så elendig?, tenkte den tok alt av virus Lenke til kommentar
norbat Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Legg ut en Hijackthis -logg så kan vi se hva som rører seg av ulumskheter på pc'n din Edit: Norton er ikke så elendig. Det fant jo trojaneren, men fordi det mest sannsynlig var/er en aktiv prosess så kan det være vanskelig for Norton (og andre) å fjerne det. Fra sikker modus pleier det å gå greit. Endret 9. november 2006 av norbat Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Norton Internet Security 2005 er da ganske gammelt etter min mening. Selv om du sikkert har oppdatert programmet ofte. Jeg foretrekker å oppgradere hele tiden til ny versjon av sikkerhetsprogramvare. Jeg vil anbefale deg og andre i samme situasjon å opprette en "rescue CD/DVD" med flere sikkerhetsprogrammer for å renske opp en allerede infisert PC. Du kan enten benytte Linux Live-CD eller en Windows Live-CD som grunnlag til å kjøre de diverse sikkerhetsapplikasjonene. I noen ekstreme tilfeller kan en reinstallasjon av operativsystemet være løsningen. Jeg har selv kommet over et slikt tilfelle da hva enn det var som hadde infisert PCen saboterte alle programmer som prøvde å renske bort infeksjonene(Selvsagt programmer som jeg installerte på PCen etter infeksjonen). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå