Gå til innhold

Norton sier jeg har fått "trojan horse":

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Legg ut en Hijackthis -logg så kan vi se hva som rører seg av ulumskheter på pc'n din

Edit: Norton er ikke så elendig. Det fant jo trojaneren, men fordi det mest sannsynlig var/er en aktiv prosess så kan det være vanskelig for Norton (og andre) å fjerne det. Fra sikker modus pleier det å gå greit.

Endret av norbat
Lenke til kommentar

Norton Internet Security 2005 er da ganske gammelt etter min mening. Selv om du sikkert har oppdatert programmet ofte. Jeg foretrekker å oppgradere hele tiden til ny versjon av sikkerhetsprogramvare.

Jeg vil anbefale deg og andre i samme situasjon å opprette en "rescue CD/DVD" med flere sikkerhetsprogrammer for å renske opp en allerede infisert PC. Du kan enten benytte Linux Live-CD eller en Windows Live-CD som grunnlag til å kjøre de diverse sikkerhetsapplikasjonene.

I noen ekstreme tilfeller kan en reinstallasjon av operativsystemet være løsningen. Jeg har selv kommet over et slikt tilfelle da hva enn det var som hadde infisert PCen saboterte alle programmer som prøvde å renske bort infeksjonene(Selvsagt programmer som jeg installerte på PCen etter infeksjonen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...