JBlack Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Jeg tror det er godt mulig for både VG og Blabla å gå rundt uten å måtte ty til ukebladjournalistikk av verste merke. VG hadde her om dagen kjempeforside om at Eli Hagen var redd for at Carl var utro med Siv Jensen... Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Ja, de vil nok kunne gå rundt. Men som du vet, rasjonelle bedrifter er alltid ute etter å profitere mest mulig. Og for å gjøre det, må man sørge for å få flest mulig lesere. Det er nå engang slik at kjendiseri og sex selger - trist, men sant. Det er avisleserne som sitter med den største muligheten til å forandre tabloidavisene. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Og dersom det er profitere mest mulig, på bekostning av skikkelig journalistisk arbeid, man driver med, så er vi igjen tilbake til at dette bare er prostituering. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Gjør de det ikke, overlever de ikke. Bare dersom forbrukerne tydelig sier ifra, kan vi bli kvitt kjendiseriet. Men det kommer ikke til å skje. For øvrig er det mye bra journalistisk arbeid å spore i Norge, også i VG og Dagbladet. Forutsatt at man gidder å åpne avisen. Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Men det dumme er at det drukner i alt søppelet som renner ut når du åpner den. Jeg har nå sluttet å kjøpe dagbladet fordi den blir mer og mer tabliod. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Dagbladet er jo desperate etter å øke opplaget sitt, virker det som. Jeg mener... jeg stod ved kassa og lo så tårene trillet da jeg så Giske i Spidermanpositur øverst i høyre hjørne på forsiden. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Men det dumme er at det drukner i alt søppelet som renner ut når du åpner den. Jeg har nå sluttet å kjøpe dagbladet fordi den blir mer og mer tabliod. 7342202[/snapback] Flott! Det er de eneste måten å si ifra på. Tallenes tale er klar. Når færre og færre kjøper avisen, skjønner eiere og redaktører forhåpentligvis at produktet må endres. Spørsmålet er om leserne forsvinner fordi de er lei av innholdet; interessen rundt nettavisene tyder på noe annet. Neil Postman er forresten en flott fyr! Lenke til kommentar
Henrik Salthe Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Dagbladet er jo desperate etter å øke opplaget sitt, virker det som. Jeg mener... jeg stod ved kassa og lo så tårene trillet da jeg så Giske i Spidermanpositur øverst i høyre hjørne på forsiden. 7342911[/snapback] Må bare presisere at det var VG. Og det er ganske stor forskjell på VG og Dagbladet: det spørs om Dagbladet ville tydd til et så utrolig ekstremt cheesy bilde. Anyway; neil postman, amusing ourselves to death: foreleseren på journalistikken amuset ihvertfall meg halvveis to death med å prate om den boken. Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Dagbladet er jo desperate etter å øke opplaget sitt, virker det som. Jeg mener... jeg stod ved kassa og lo så tårene trillet da jeg så Giske i Spidermanpositur øverst i høyre hjørne på forsiden. 7342911[/snapback] Må bare presisere at det var VG. Og det er ganske stor forskjell på VG og Dagbladet: det spørs om Dagbladet ville tydd til et så utrolig ekstremt cheesy bilde. Anyway; neil postman, amusing ourselves to death: foreleseren på journalistikken amuset ihvertfall meg halvveis to death med å prate om den boken. 7344622[/snapback] Det var synd det med Postman da. Jeg ble ikke amused to death da jeg leste den! Men da leste jeg den også av fri vilje da. Sammen med Brave New World er det mye som kan forståes på en litt "alternativ" måte. Hans syn på hva underholdning er HØYST relevant for dagens samfunn. Det som er trist er at det kanskje blir mer og mer relevant. Nå er ikke jeg noen markedsanalytiker, men det virker som om Dagbladet interesserer seg mer og mer for tabliode saker. Hvem er det som tar over det serriøse segmentet innenfor store aviser i dag? Jeg vil påstå at Dagbladet hadde en viss grad av seriøsitet før, men nå virker det som om de beveger seg bort fra det området, til fordel for sladder og denslags. Er det aftenposten som skal ta over (selvom de har en stor del av det serriøse, riksdekkende markedet allerede? Jeg stemmer for Dagsavisen, de har et lite stykke igjen, men de kommer seg.. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Dagsavisen er en god kandidat, men avisen er forholdsvis liten utenfor Oslo. En del av sakene de skriver om er utelukkende interessant for Oslo-mennesker. Per i dag synes jeg avisen fremstår delvis som en lokalavis for hovedstaden, og delvis som en meningsbærende avis for landet for øvrig. Blant nisjeavisene er både Dagens Næringsliv og Morgenbladet å anbefale. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Blant nisjeavisene er både Dagens Næringsliv og Morgenbladet å anbefale. 7349449[/snapback] Har Morgenbladet en politisk agenda? Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Det er en liberal avis, men synspunktene varierer mellom de ulike skribentene. Jeg synes de tar opp interessante spørsmål. For eksempel hadde de en artikkel for noen uker siden der de undersøkte innholdet i lederartiklene til Se & Hør, som faktisk er den mest leste lederartikkelen i landet. (Gjennomsnitt på 800.000 lesere, eller der omkring.) Journalistene i Morgenbladet er flinke til å skrive. Ikke alt de trykker er like interessant selvsagt. Teateranmeldelsene har jeg for eksempel lite utbytte av, men jeg finner nok godsaker i avisen hver uke til å forsvare et abonnement. Les gjerne denne lille perlen: Ole-Martin Ihle anmelder Cast Debattsidene er gode. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Ole-Martin Ihle anmelder Cast Makan til underholdende lesning. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Ole-Martin Ihle anmelder Cast Makan til underholdende lesning. 7350342[/snapback] 2nd that! Lever denne Ihle enda eller har han blitt tatt av dage? Fikk Morgenbladet i posten med en feil for en måneds tid siden. (Så ikke at det var adressert før en uke etterpå så derfor leverte jeg det ikke til rett person!) Der var det et revolver interju med Bjarne Håkon Hansen av han-som-jeg-ikke-husker-navnet-på men som hadde TVN sitt debatt program som floppet for et år eller to siden. Syntes interjuvet ble veldig orientertet om å få det svaret som journalisten ville. Selv om Pølse Hansen ga et svar, så kom oppfølgningsspørsmålet uten at det var dekning for det, i et forsøk på å lure Hansen til å svare noe kontorversielt. Ble bare pinlig lesing syntes jeg. Rent bortsett fra det likte jeg mye av lesingen meget godt. Er ganske ok å kunne lese igjennom en avis og ikke bli fortalt hvor mye Olga på Magnor savner å danse med bikkja si type ting! Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Ihle lever i beste velgående. Han fortsetter å hisse på seg deler av musikkmiljøet. Les for eksempel en tekst han skrev for Aftenposten, kalt "Et reisebrev fra Øya". Her er forresten artikkelen om Se & Hør: 875 000 nordmenn kan ikke ta feil Endret 24. november 2006 av Penneknekt Lenke til kommentar
Henrik Salthe Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Morgenbladets problem er vel egentlig at de er for intelektuelle, og har altfor små ressurser (de har vel fire heltidsansatte journalister, tror jeg). Jeg holder en knapp på dagsavisen som seriøs nyhetsformidler, Aftenposten er for opptatt av penger og skinnseriøsitet etter min mening. Og hvem trenger egentlig en avis på 120 sider (eller hva det er når man regner med alle annonsebilagene)? En avis må tåle å prioritere på vegne av sine lesere, uprioriterte nyheter har man nettet til. Anyway, Ihle er en festlig fyr, jeg skrev faktisk en oppgave på 10 studiepoeng om norske musikkanmelderes vurdering av hip-hop, der jeg blant annet bruke hans artikkel. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Får Aftenposten på døra hver morgen, men jeg er helt enig i at det er for mange bilag. Seksti prosent av avisa går rett i søpla, og jeg kommer til å vurdere nøye om jeg vil fortsette når inneværende periode går ut. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Skrev nettopp dette: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Brukeren "Mystic Ninja" på twcenter.net sine forumer har kommet med informasjon som muligens gir en pekepinn på hva det neste som CA kommer til å gjøre er. Da Medieval 2 Total War entret butikkhyllene i November kunne mange fornøyd konstantere at spillet levde opp til forventningene, mens andre igjen mente at de hadde betalt for å være betatestere, over 100 ting som folk ser på som feil er nemlig blitt rapportert inn på Creative Assembly sine offisielle forumer på totalwar.com og en patch til å fikse de viktigste, blant annet den passive kunstige intellingensen (AI) er underveis. Selv om Medieval 2 Total War jevnt over er blitt nok en slager fra spillutviklerne, er det en del som allerede har begynt å vente på neste spill i den populære Total War -serien. Disse kunne i dag lese at det er mulig at ekspansjonspakken til Medieval 2 Total War kommer til å ta plass i store deler av Amerika og vil basere seg på den spanske ekspanderingen i Sør-Amerika. Her vil det være faksjoner som Mayerne, Aztekere, en rekke andre Sør-Amerika faksjoner og Spania. (Sitatene er oversatt:) -Jeg fikk denne informasjon av min historielærer som har jobbet for CA i fortiden, når de holdt på med Shogun og Mongol Invasion, han er en ekspert på gammel-Asiatisk historie vedrørende kultur og mytologi, og har for ikke lenge siden vært involvert i et møte med Creative Assembly. skriver "Mystic Ninja". Men det er ikke bare rykter om ekspansjonen han har fått, men og om det neste helt nye Total War -spillet. - Han kunne fortelle at CA nå for tiden studerer gammel Indisk, Japansk og Kinesisk krigshistorie og mytologi. Det er derfor mulig å tro at det neste spillet vil være plassert i Asia og kanskje ha en mytologisk vri på det hele, avslutter han. Jeg gjør oppmerksom på at denne informasjon ikke på noen måter kan regnes som offisiell og at kilden eller hans historielærer IKKE nødvendigvis forteller sannheten eller noen gang har hatt noe å gjøre med CA. Kilde: http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=72259 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7449002 Konstruktiv kritikk ønskes. Både positiv og negativ er like velkommen, så lenge den er konstruktiv. Endret 7. desember 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Det har vært mye mas om artikkelen VG hadde sist fredag formoder jeg det var den ble publiaert i papirutgaven, ang. kronprins paret og kultur-redaktøren i DB, tror jeg jeg det var. VGs redaktør har måttet gå ut i avisen og forsvare sin kilde for påstandene om at redaktøren for kultur delen i dagbladet som jeg tror det var hadde vært med på å handplukke kronprinsparets nye og mektige vennekrets.. Det er vel egentlig en smule krass påstand fra VG sin side å komme med slike utalelser, trass i sitt "gode kildegrunnlagg" Lenke til kommentar
TSP Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Hmm, ingen kritikk på min forrige tekst? Vel, her er en ny: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7493360 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor I dag kom endelig det som tilhengere av Total War -spillene har lengtet etter i lang tid, nemlig en liste over hva som er fikset i deres første oppdatering til det nye spillet i serien, nemlig Medieval 2 Total War. Ikke lenge etter at Medieval 2 Total War var kommet på plass i butikkhyllene var det allerede rapportert inn mange feil og problemer med spillet. Enkelte har fra dag 1 sagt at de ikke kjøper eller skal spille spillet før problemene er fikset. En god del har dog ikke latt spillet ligge å samle støv særlig lenge for å vente på patchen og har til tross for sine "trusler" likevel begynt å spille, noe som sier mye om hvor fristende spillet er for mange. Etter at Creative Assembly i en månede har lovet oss en oppdatering som skulle komme ganske tidlig etter utgivelsen av spillet, men som både en, to og tre ganger er blitt forsinket på grunn av diverse årsaker og det faktum at de fant ut av alle feilene og problemene som faktisk var i spillet når kjøpere "testet" det. Patchen skulle nemlig komme ut dag 1 og skulle inneholde en fiks på AI og inneholde en utpakker av .pack -filer og filene i dem. Nå som listen over hva som er fikset kan finnes i deres offisielle blogg ser vi derimot at en hel del andre ting er blitt fikset. En rekke ting med AI, "Crash to desktop" -problemer, generelle krasjproblemer, redusering av hvor mektige inkvisitører er noen eksempler. Blogginnlegget deres inneholder en oversikt over mer enn 70 feil og problemer som er fikset. I samme slengen kan CA også offisielt si at det allerede jobbes med og planlegges en andre oppdatering, den oppdateringen vil komme en gang i midten av Februar og de håper at de oppdateringene som er gjort i den første oppdateringen som vil være tilgjengelig om ikke lenge, vil holde oss mette til da. http://totalwarcommunity.blogspot.com/2006...pdate-news.html Lider nok av mye dårligere kvalitet enn hva jeg har skrevet tidligere, men det ble skrevet i løpet av ti minutter med kun små korreksjoner etter innlegget ble postet og jeg er i så måte ganske fornøyd med det jeg klarte å skrive på de ti minuttene. En ting; disse journalistene og kongevennene deres... De burde da kunne ha de vennene de føler for å ha og ikke bli "hengt ut" for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå