Flygaren Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Heisann! Jeg har akkurat satt inn en hdd i PC'n fra Hitachi på 200 gigabyte, men får kan bare bruke 130 av disse... Noen som vet hva jeg kan gjøre for å kunne bruke de 70 siste gb? Kristian Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Se Her. Burde løse saken. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Du vil aldri få 200GB materiale inn på den disken. Men 130 hørtes lite ut. Hvis ikke du har for mye på disken allerede, ville jeg tatt backupt, og formatert. Ellers finnes det forskjellige restore programmer, eller "partisjons-oversiktsprogrammer" som du også kan prøve Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Jeg har akkurat satt inn en hdd i PC'n fra Hitachi på 200 gigabyte, men får kan bare bruke 130 av disse... 7247671[/snapback] Hvis du bruker Windows XP må du har SP1 eller SP2 for å kunne håndtere disker over ca 130Gb (det finnes også et triks via registry - men uten SP2 er maskinen uten den sikkerheten du bør ha ). Er dette den eneste harddisken du har i systemet må du påse at din XP-CD har SP2 inkludert før installasjonen. Har du allerede installert og lagt inn SP2 kan du gå på disk management og partisjonere den siste delen av harddisken slik at du får den tilgjnengeligt. Sticky under lagringsmedier har all informajon du trenger - her er bare en kort kort-versjon. Lenke til kommentar
Flygaren Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Du vil aldri få 200GB materiale inn på den disken. Men 130 hørtes lite ut. Hvis ikke du har for mye på disken allerede, ville jeg tatt backupt, og formatert. Ellers finnes det forskjellige restore programmer, eller "partisjons-oversiktsprogrammer" som du også kan prøve 7247727[/snapback] Jeg har akkurat installert windows på denne, så den er akkurat formatert. Jeg husker jeg hadde ca samme problemet med en maxtor disk en gang, og da lastet jeg ned noe som het maxtor big drive enabler, eller noe i den duren, og de ekstra gigene kom opp. Finnes det noe sånn for hitachi? Kristian Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Prøv dette lille programmet, tror det skal funke. Mulig du må lage en partisjon ut av de resterende 70Gb etter du har prøvd programmet Lenke til kommentar
Flygaren Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Prøv dette lille programmet, tror det skal funke. Mulig du må lage en partisjon ut av de resterende 70Gb etter du har prøvd programmet 7248102[/snapback] Det skal jeg sjekke ut! Tenkte jeg skulle sjekke det programmet fra maxtor først, skal gi beskjed hvis jeg finner noe som funker! Takk for hjelpen til nå Kristian Endret 8. november 2006 av Flygaren Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Du trenger ingen ekstra program. Det holder med å installere SP2 (som du gså må ha for å få nyere sikkerhetsoppdateringer fra microsoft).. Lenke til kommentar
Flygaren Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Du trenger ingen ekstra program. Det holder med å installere SP2 (som du gså må ha for å få nyere sikkerhetsoppdateringer fra microsoft).. 7248244[/snapback] Hmm... Og for de som kanskje ikke har en gyldig produktnøkkel for xp? Kristian Lenke til kommentar
Flygaren Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Du trenger ingen ekstra program. Det holder med å installere SP2 (som du gså må ha for å få nyere sikkerhetsoppdateringer fra microsoft).. 7248244[/snapback] Hmm... Og for de som kanskje ikke har en gyldig produktnøkkel for xp? Kristian 7248297[/snapback] Da var det fikset! Kjørte først det maxtor-programmet, så gikk jeg inn i diskbehandlingen hvor jeg plutselig oppdaget de siste gigabytene som ikke hadde vært der før... Disse formateres akkurat NÅ! Men er det noen som vet om jeg kan slå de to partisjonene sammen? Kristian Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Du trenger ingen ekstra program. Det holder med å installere SP2 (som du gså må ha for å få nyere sikkerhetsoppdateringer fra microsoft).. 7248244[/snapback] Hmm... Og for de som kanskje ikke har en gyldig produktnøkkel for xp? Kristian 7248297[/snapback] Da var det fikset! Kjørte først det maxtor-programmet, så gikk jeg inn i diskbehandlingen hvor jeg plutselig oppdaget de siste gigabytene som ikke hadde vært der før... Disse formateres akkurat NÅ! Men er det noen som vet om jeg kan slå de to partisjonene sammen? Kristian 7248391[/snapback] Partition Manager fikser det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå