Gå til innhold

Overklokking av bærbar!


raringen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bærbare med Athlon og Duron kan overklokkes vha blyant-trikset. (CPU'en er like de stasjonære CPU'ene) Ellers så vet jeg ikke om det er innstilling for FSB og CPU-spenning på nye bærbare. Kanskje man må modde biosen selv for å få det til. (via hex-doktor og flashe) Det er seff. veldig risky, så jeg ville unngått det.

 

Vær oppmerksom på at overklokking reduserer batteritiden og gjør PC'n enda varmere. Da er det kanskje ikke så mye vits? Jeg ville i så fall underklokket (om det går an) for å få en kjøligere prosessor og dermed unngå viftestøyen.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-11 23:18, skrev raringen:

Blyant trikset? Har jeg faktisk aldri hørt om...


Det er samme som for stasjonære Athlon og Duron CPU'er. Søk litt i forumet på "blyanttriks" så får du mange forklaringer.

 

Kort oppsummert: Man tegner med blyant (=elektrisk ledende materiale) oppå prosessoren (ikke kjernen men på keramet rundt) for å skape kontakt mellom noen av de små metall-punktene og strekene som er der. Det er de som bestemmer multiplieren til prosessoren. Følger man tabeller over hvordan man skal tegne strekene så kan man altså endre hastigheten på prosessoren. Søk litt i forumet og/eller på overklokking.no

Lenke til kommentar

De fleste bærbare pc vill jeg ikke anbefale å over klokke siden de er desinet for akkurat den type prosessor eller et lite spekter av prosessorer. angående overoppheting.

 

Som oftes så er de ganske få muligheter i biosen når det gjelder cpu alternativer.

 

Detter gjelder isåfal Digital, Compaq

 

og hva er egentlig vitsen :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...