miXer Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Heisann. Kjøpte meg en ny router(OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Router) for noen uker siden og har egentlig aldri åpnet porter i en router før. Har bare satt de opp for meg selv og venner! Det jeg lurer på er hvordan jeg kan åpne for Remote Desktop Connection og FTP bruk utenfor mitt nett. Altså at jeg kan remote maskina mi her hjemme, fra hvor som helst, og kan få opp ftp-serveren hvor som helst. Takker for svar! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Kjøpte samme ruter. Står i bruksanvisningen på cden. Logg på webgrensesnitt og gå derfra Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) og kan få opp ftp-serveren hvor som helst. 7247078[/snapback] Det er litt vanskelig å sette opp port forwarding for FTP, for du må gjøre en innstilling på serveren. Først, vidresend tcp/21 til serveren. Da vil det funke for noen klienter (active mode). Så bør du forwarde et område av porter (feks 9900-10000) til serveren, og gjøre en innstilling for at den skal bruke disse portene for passive mode. Den innstillingen er ikke mulig å gjøre i alle ftpserver-programmer. Det kan være at du må sette public ip, og det kan da bli vanskelig å koble til for maskiner på det lokale nettet, litt avhengig av routeren. Edit: det er vel noen routere som gjør det siste (avsnittet) automatisk. Du kan evt prøve å koble til med en pc som er bak en brannmur, hvis de kan vise filene, så er routeren satt opp korrekt. Endret 9. november 2006 av fa2001 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå