Gå til innhold

Amd 64 x2 drivere

_Mathias_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har en AMD 64 X2 4600+. Det jeg lurer på er hvilke drivere jeg skal ha til denne prosessoren.

Kan dere linke til drivere? ikke bare si www.amd.com

mvh

Mathias

7247030[/snapback]

Hva mener du med driver? amd cool & quiet du mener?

Lenke til kommentar
Hei, jeg har en AMD 64 X2 4600+. Det jeg lurer på er hvilke drivere jeg skal ha til denne prosessoren.

I utgangspunktet trenger du ingen drivere for å få begge kjernene til å fungere. Dette går automatisk såfremt Windows gjenkjenner begge kjernene i CPU'en din (reinstallasjon anbefales).

Jeg har inntrykk av at enkelte her har misforstått litt når det gjelder drivere for X2: Driverne som du finner på AMD's hjemmeside gir deg ikke høyere ytelse. De lar simpelthen systemet justere hastighethen dynamisk for å spare energi, avhengig av brukerlast. Dersom du bruker en stasjonær PC, så er ikke akkurat dette en nødvendighet.

Min erfaring med lignende drivere har vært negativ, ettersom systemet ikke alltid justerer hastigheten tilbake til 100%. Nå vet jeg ikke om dette er tilfellet med AMD's drivere, men det er noe en bør være oppmerksom på.

Lenke til kommentar
Joda, det er en driver som er i windows xp, men den er fra 2001. Alle enheter på hovedkortet trenger en driver får å fungere med windows.

Poenget mitt er at du ikke trenger å installere drivere for å få begge kjernene til å fungere. Denne funksjonaliteten støttes av Windows out-of-the-box. Du trenger med andre ord ikke installere driverne fra AMD.

Men om du får bedre ytelse vet eg ikke. Har selv installert driveren fra amd på mine 3 maskiner. XP 3400/3000 + FX60.

Merker ikke noe forskjell.

Som nevnt så er disse driverne ment for energisparing. De har ingenting med (bedre) ytelse eller support å gjøre.

Lenke til kommentar
Det er kanskje dc optimizer du vil ha.Øverst på siden.

Jeg tror DCO har liten praktisk betydning. Den vil kun ha funksjonell nytteverdi for enkelte spill som forbigår Windows sine API timinginstrukser. Finnes det en liste der DCO har dokumentert og betydelig effekt? Hvilke spill gjelder i så fall dette?

Generelt sett er jeg av den oppfatning at hvis du ikke trenger bestemte drivere, så unnlat å installer dem (det gjelder forsåvid applikasjoner også...). Ingen vits i å for mye dill dall liggende omkring.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler at du legger inn driverne. Dersom du legger inn AMD-drivere, må du legge inn de rette. Jeg la inn driver beregnet for singelcore og fikk veldig lav score i PCMark/ 3DMark ( husker ikke helt hvilken ), men da jeg la inn driver for dual-core ble det som forventet. Driverne ser til forveksling helt lik ut.

AMD's US side

Du bør legge inn de som er beskrevet nedenfor.

OBS ! Forutsetter at du bruker vanlig Windows XP

AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor Driver for Windows XP and Windows Server 2003 Version (x86 and x64 exe) 1.3.2.16 - Allows the system to automatically adjust the CPU speed, voltage and power combination that match the instantaneous user performance need. Download this Setup Installation program (EXE) to automatically update all the files necessary for installation. This package is recommended for users whom desire a graphical user interface for installation. This .EXE driver is a user friendly localized software installation of the driver designed for end-users. This driver supports AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core processors on Windows XP SP2, Windows 2003 SP1 x84 and x64 Editions.

AMD Dual-Core Optimizer - The AMD Dual-Core Optimizer can help improve some PC gaming video performance by compensating for those applications that bypass the Windows API for timing by directly using the RDTSC (Read Time Stamp Counter) instruction. Applications that rely on RDTSC do not benefit from the logic in the operating system to properly account for the affect of power management mechanisms on the rate at which a processor core's Time Stamp Counter (TSC) is incremented. The AMD Dual-Core Optimizer helps to correct the resulting video performance effects or other incorrect timing effects that these applications may experience on dual-core processor systems, by periodically adjusting the core time-stamp-counters, so that they are synchronized.

Endret av GLOCK05
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...