Gå til innhold

7900GTO 512MB eller 7950GT 512MB?

Anbefalte innlegg

Hei.

Vurderer et nytt PC-kjøp, og jeg vet ikke helt hva jeg skal velge mellom et 7900GTO-kort med 512MB minne eller et 7950GT-kort med 512MB minne?

Det er vel 7950GT-kortet som tar seieren her pga. den nye kjernen?

Takker for alle svar.

(Har ikke tenkt å klokke skjermkortet)

EDIT: Passer vel kanskje bedre i "Skjermkort"-delen?

Setter uansett pris på alle svar :)

Endret av jaynuz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

7900GTX er bedre enn 7950GT

sidan 7900GTO egentlig er 7900GTX med litt lavare minnespenning og minnefrekvens er 7900GTO et bedre valg. er ingen problem å klokke minne til bortimot 800MHz med standardkjølinga og uten ant krøll.

7900GTO har og 100MHz (eller 150MHz?) høgare kjernefrekvens og er billegare enn 7950GT

EDIT: ok, viss ikkje du vil klokke er fortsatt minnefrekvensen på 7900GTO høg nok til det meste

Endret av Semikolon
Lenke til kommentar

"Høg nok til det meste" - minne yter godt nok på 660MHz (1320 effektivt) til det meste du vil bruke dette kortet til (GTX har 800/1600, 7950GT har 700/1400)

ifølge alt eg har sett om 7900GTO er den einaste forskjellen frå GTX minnespenning og frekvens. dette skal då i teorien bety at 7900GTO yter mykje bedre enn 7950GT.

såg og en test der 7900GTO var så godt som like bra som 7900GTX.

Gå for 7900GTO du så blir du nok fornøgd :) men husk på at det tar opp to PCI-plassar i kabinettet (et PCI-E x16 spor, men to åpningar bak og to etasjar inni)

Endret av Semikolon
Lenke til kommentar

Gto er bedre. Er samme kort som gtx men med litt lavere minnehastighet. Antagelig har de gjort det pga at de har hatt problemer med at noe minne ikke taklet gtx hastigheten like godt.

For å kompensere litt så har minne bedre timings!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...