Gå til innhold

Hvor lenge må jeg lade batteriet?

Gjest member-101642

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg pleier å ladde nye batterier i 12-24T første gangen, vet at de sier at det ikke er nødvendig med de ny legeringene men jeg tror ikke helt på det. Jeg pleier også å følge med temp. på batteri hvis det blir varmt kobler jeg det i fra.

Er ikke helt overbevist om at batterier tåler klattlading heller, så jeg tømmer de helt før jeg ladder de opp.

Lenke til kommentar

Tar nogenlunde 3-4 timer før det grønne lyset lyser og batteriet er ferdigladet. Jeg lader batteri over alt, i bilen, på toalettet i toget der egentlig er kun for barbermaskin og på stasjonen i en ledig kontakt. Strømprisene er jo svindyrt! hehe... :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg pleier å ladde nye batterier i 12-24T første gangen, vet at de sier at det ikke er nødvendig med de ny legeringene men jeg tror ikke helt på det. Jeg  pleier også å følge med temp. på batteri hvis det blir varmt kobler jeg det i fra.

Er ikke helt overbevist om at batterier tåler klattlading heller, så jeg tømmer de helt før jeg ladder de opp.

7254372[/snapback]

Myten om at batterier skal sitte i laderen i 12-24 timer første gangen er bare tull. Det er ikke nødvendig med lithium, og uansett så stopper jo laderen å lade når batteriet er fullt... det skjer sånn ca. 1-2 timer etter det er satt i laderen (det er lys som indikerer ladestatus, om det lader eller ikke). Så om du lar batteriet sitte i laderen i 22 timer etter at "klar"-lyset er kommet på, så er det bare sløsing av tid. Og om du ikke tror meg så er det helt greit, for jeg vet selv at laderen slutter å lade når det skjer, og tar du batteriet ut og inn i laderen igjen, så lader den bare noen få sekunder før den stopper igjen. Tror du meg fortsatt ikke? Prøv selv, da vel...

Når det gjelder klattlading, så er det minst like skadelig å tømme batteriet fullstendig før du lader det opp igjen. Lad det opp når batteriindikatoren begynner å varsle om dårlig batteri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...