Gjest member-101642 Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Hvor lenge må jeg lade batteriet når det er helt nytt? Batteriet tilhører Canon EOS 400D. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Et Li-ion-batteri bryr seg egentlig noe særlig om det. Om du skal lade det fult, så tar det noen timer, men glem alt faren din har lært deg om batterier for å si det sånn. Lenke til kommentar
FotoFox Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 EOS 400 og 350 bruker sikkert samme batteri. Jeg har 350 og der sto det at batteriet kan lades opp når man vil, hvor lenge man vil. Jeg er storfornøyd med batteriet mitt! Det holder i en evighet! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Hvis du vil lade det fullt opp, for at det skal vare lengst mulig, så sier jo laderen fra når det er fulladet. Tar ca. 1,5 til 2 timer å lade et batteri helt fullt når det er helt tomt i utgangspunktet. Lenke til kommentar
engekri Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Om jeg ikke tar feil skal de oppladbare batteriene lades lenge de første gangene. Sjekk i bruksanvisningen, har ikke mulighet til å gjøre det selv akkuart nå. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Om jeg ikke tar feil skal de oppladbare batteriene lades lenge de første gangene. 7253719[/snapback] Det er ikke nødvendig med Li-ion batterier. Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Jeg pleier å ladde nye batterier i 12-24T første gangen, vet at de sier at det ikke er nødvendig med de ny legeringene men jeg tror ikke helt på det. Jeg pleier også å følge med temp. på batteri hvis det blir varmt kobler jeg det i fra. Er ikke helt overbevist om at batterier tåler klattlading heller, så jeg tømmer de helt før jeg ladder de opp. Lenke til kommentar
parleur Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Tar nogenlunde 3-4 timer før det grønne lyset lyser og batteriet er ferdigladet. Jeg lader batteri over alt, i bilen, på toalettet i toget der egentlig er kun for barbermaskin og på stasjonen i en ledig kontakt. Strømprisene er jo svindyrt! hehe... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Jeg pleier å ladde nye batterier i 12-24T første gangen, vet at de sier at det ikke er nødvendig med de ny legeringene men jeg tror ikke helt på det. Jeg pleier også å følge med temp. på batteri hvis det blir varmt kobler jeg det i fra.Er ikke helt overbevist om at batterier tåler klattlading heller, så jeg tømmer de helt før jeg ladder de opp. 7254372[/snapback] Myten om at batterier skal sitte i laderen i 12-24 timer første gangen er bare tull. Det er ikke nødvendig med lithium, og uansett så stopper jo laderen å lade når batteriet er fullt... det skjer sånn ca. 1-2 timer etter det er satt i laderen (det er lys som indikerer ladestatus, om det lader eller ikke). Så om du lar batteriet sitte i laderen i 22 timer etter at "klar"-lyset er kommet på, så er det bare sløsing av tid. Og om du ikke tror meg så er det helt greit, for jeg vet selv at laderen slutter å lade når det skjer, og tar du batteriet ut og inn i laderen igjen, så lader den bare noen få sekunder før den stopper igjen. Tror du meg fortsatt ikke? Prøv selv, da vel... Når det gjelder klattlading, så er det minst like skadelig å tømme batteriet fullstendig før du lader det opp igjen. Lad det opp når batteriindikatoren begynner å varsle om dårlig batteri. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Klattlading er absolutt ikke noe problem for Li-ion-batterier. www.batteryuniversity.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå