Gå til innhold

Hvilken dremel

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en dremel multi nå, men har ikke lyst til å kjøpe noe dårlig... vil ha noe skikkelig når jeg først kjøper...

noen ideer og tips til merke og tilbehør?

skal ha det til å skjære kabinett og hard plast, og ting og tang.. (og ting og tang) og diverse ting..

tips?

tror ikke jeg tør å stikke på clas olshon og kjøpe noe å angre dagen etter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du sier tips til merke og tilbehør, det verktøyet du snakker om heter ikke Dremel, Dremel er et merke, en minislipemaskin. Skal du ha en slik en kjøp Dremel Multi og ikke noe annet drit til 200 kr.

Tror du får kjøpt dremel til 500 på jernia.

Lenke til kommentar

for det første: Det finnes bare en produsent av Dremel multi, og det er Dremel. De andre er bare minidriller osv.

når man først skal kjøpe seg en "dremel", så ville jeg valgt den orginale, nemlig dremel multi.

den får du kjøpt som stort sett kun maskin, og med 40 forskjellige tilbehør (husker ikke nøyaktig antall, men tror det var 40)

den kommer da i en hendig koffert med plass til alt tilbehøret.

hvis du har masse penger til overs, kan du kjøpe en Dremel multi pro. største forskjellen er at denne har digital turtallsjustering.

jeg har nå hatt en dremel multi i over 5 år, og den funker forsatt fint, til tross for heller røff behandlig. har også investert i en multi pro.

og du: den orginale dremelen får du også kjøpt på Clas Ohlson.

Lenke til kommentar

Takker for svarene...

andre som hadde sagt at "det finnes bare en dremel"

men det tok jeg som "det finnes bare en produsent av dremel, men navnet på produsentent nevner jeg ikke" hvis dere skjønte den..

iallefall.. takker for svarene

tittet i clas ohlson boka igår, det var da jeg så en del dremel, men da er altså bare disse forskjellige modeller isåfall..

genialt..

thihi.. kanskje kjøper på clas ohlson allikevel da..

Lenke til kommentar

Til unyttig info: =)

Clas ohlson har... i sin katalog... dette er for de som også vurderer dremel..

-----

Dremel Multi Pro 9,6V. Kabelfri modell med trinnløs turtallsjustering 5000-25000 o/min. Med 3,2 mm spennhylse og spindellås. Leveres i koffert medfølgende 9,6V batteripakke, 3 times lader samt 25 tilbehør.

998,-

(IKKE ANBEFALT AV EN DEL FOLK.... BATTERI SAKEN ER DÅRLIG)

-----

Multi Pro med mykt grep for bekvem håndtering. Trinnløst justerbar 10.000-33.000 o/min, vibrasjonsfri gange med presisjonskulelagret spindel med lås for enkelt verktøybytte. Motor 230V/125W. Vekt 0,55 kg. 15 tilbehør og maskin/verktøy stativ

798,-

(DETTE ER PRO VERSJONEN, DET BESTE ALTERNATIVET CLAS O. HAR)

-----

Clas ohlson har altså bare pro versjonen... Så skal du ha pro versjonen så kan du jo sammenligne denne prisen med andre steder..

Tilbehør:

En HAUG av tilbehør, deriblant

-

Tilbehørssett inneholdende 40 deler; 5 slipestifter, 2 diamantstifter, 3 freser, 6 bor 0,8-1,8 mm, sagklinge, 10 kappeskiver, 4 slipeskiver, polerskive, 3 børster, 2 spindler samt 3 spennhylser 1,2, 1,8 og 3,2 mm

198,-

-

Lenke til kommentar

Trenger egentlig ikke så mye tilbehør, men det er fint å ha kofferten for å samle småtingene i.

Det som jeg har brukt mest i tillegg er sånne svarte Reinforced cutting wheel, en sånn rød konisk formet slipestift, og en HSS-fres som ser ut som et lite tannhjul. (Vanskelig å skjære plast, den smelter lett).

Og et must er VERNEBRILLER! Når du kjenner glødende metallspon og biter av kutteskive svi og prikke i fjeset skjønner du fort hvorfor...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...