harald_ Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Jeg sitter med inet fra ventelo, og her hos meg har de akkuat gått over fra fast-ip til dhcp. Og i den anledning sliter jeg litt med å få i gang den maskinen som har stått som brannmur/webserver/dhcp osv Jeg får motatt IP adresse fra ventelo's DHCP, og når jeg prøver å pinge andre adresser får jeg denne feilmeldinga: ping: sendmsg: Operation not permitted Selv om jeg lar ping stå å gå i et minutt fortsetter den bare helt likt. (har logget inn som root) Lenke til kommentar
Palme Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Det kan se ut som om du kanskje har en brannmur som ikke tillater deg i å pinge. Kan det stemme? Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Nei, den har ikke vært startet... Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Virker som det var iptables firewallen som lå i bakgrunn å laget kvalme, selv om den var stoppet... Så da er saken løst. Endret 12. november 2006 av harald_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå