RyGi Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Hei! Jeg har et spørsmål som jeg håper dere kan hjelpe meg med. Jeg har en glocalnet 8mbits linje, glocalnet kjører med oppringning via pppoe, telenor kjører vel også med denne typen? Jeg vil gjerne dele denne oppringningen mellom 3 forskjellige pc`r trådløst. Jeg vil gjerne bytte ut den medfølgende routeren med en trådløs sådann. Poenget er at jeg vil slippe den lange nettverkskabelen jeg nå har trukket gjennom halve huset for å nå frem til datarommet:P. Derfor går det ikke bruke den vanlige delingen av oppringning via windows xp. Jeg trenger derfor en trådløs router/access point med muligheten til oppringning via pppoe fra selve routeren/access point og så dele ut derifra. Noen som har noen forslag. Bra til gaming bør den foresten også være:P Mottar all hjelp med takk! Mvh Endret 8. november 2006 av RyGi Lenke til kommentar
jultomten Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 De fleste trådløse routere burde klare denne oppgaven. Selv bruker jeg trådløsnettet både til surfing, spilling og streaming av musikk og film. Er svært fornøyd med http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316927&view=detailed Man trenger dog ekstra antenner for å få videostreaming til å fungere skikkelig, men når dette er på plass, fungerer alt perfekt! Lenke til kommentar
RyGi Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 Takk for tipset! Noen andre som har gode forslag? Hva er det beste å kjöre på med tanke på at det er 4 trådlöse maskiner som skal logges på? Router eller et Acces Point? Mvh Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Takk for tipset! Noen andre som har gode forslag? Hva er det beste å kjöre på med tanke på at det er 4 trådlöse maskiner som skal logges på? Router eller et Acces Point? 7249951[/snapback] Hvis du allerede har en ruter (der du legger inn logon-informasjon osv.), så er det unødvendig å anskaffe en ruter til. Da holder det med et trådløst aksesspunkt. Men du kan også bruke en trådløs ruter som et kombinert aksesspunkt + switch. Ettersom det ikke er så store prisforskjeller på dem, så kan du kanskje finne pakkeløsninger med kort+ruter som kommer gunstig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå