Gå til innhold

PS1-spill kan snart lastes ned for 5.99–10.99$

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Playstation 1 har ihvertfall en rekke spill som jeg personlig vil klassifisere som klassikere.

Av ekslusive spill kan jeg nevne: Chrono Cross, Xenogears, Tomba-serien, Suikoden, Cool Boarders 3, Tenchu blant flere. Legend of Mana må jo også være knall å ha med seg i lommen :)

Nå skal det selvfølgelig nevnes at jeg stort sett spiller jrpg's, og playstation hadde kanskje et av de større spillbibliotek av slike spill.

Uansett så er en pris på 5$ en svært god pris, og PSP'en vil endelig få de gode spillene den absolutt trenger.

Lenke til kommentar

Nnnnnice! Nesten så jeg vurderer å kjøpe PSP nå. Det første jeg tenkte jeg skulle gjøre etter å ha kjøpt PS3 var å laste ned Vib Ribbon :p, det var tider det! Noen som vet om denne nedlastingstjenesten er klar til PS3 kommer til Norge? PS1 har jo uendelig med gromspill, 5$ er veldig rimelig for å kunne gjennopleve gamle minner eller spille uoppdagne perler du gikk glipp av.

Og forresten: det er vel ikke Chrono Trigger vi prater om men Chrono Chross?

Lenke til kommentar
Nnnnnice! Nesten så jeg vurderer å kjøpe PSP nå. Det første jeg tenkte jeg skulle gjøre etter å ha kjøpt PS3 var å laste ned Vib Ribbon :p, det var tider det! Noen som vet om denne nedlastingstjenesten er klar til PS3 kommer til Norge?  PS1 har jo uendelig med gromspill, 5$ er veldig rimelig for å kunne gjennopleve gamle minner eller spille uoppdagne perler du gikk glipp av.

Og forresten: det er vel ikke Chrono Trigger vi prater om men Chrono Chross?

7248718[/snapback]

Chrono Cross ble originalt gitt ut til PSX, men Chrono Trigger ble porta senere etter det jeg kan huske (tror også det ble laget FMV'er og greier til denne versjonen).

Noen som husker Twisted Metal spillene? :D

Klassikere som jeg savner er samtlige Final Fantasy-spill, Destruction Derby, Crash Bandicoot, Breath of Fire 3, Xenogears, Metal Gear, Syphon Filter, Grandia, Ape Escape, og en hel del andre spill.

Vil nok kjøpe dem og spille dem på PS3 når dette tilbudet kommer :)

Endret av Shivan
Lenke til kommentar

Jeg får vel 100 Playstation-fanboys på meg når jeg sier detta, men dette var jo ikke så billig tatt i betraktning av at det ikke er på langt nær alle som gidder å kjøpe en konsoll til mange tusen for å kunne spille playstation 1 spill på psp. Virker som om dette er gjort av sony kun for å selge flere ps3. Man laster jo bare ned til ps3 og så overfører til psp, og det hadde garantert ikke vært noe problem fordem å gjøre det slik at det gikk direkte fra pc til psp

Lenke til kommentar
Jeg får vel 100 Playstation-fanboys på meg når jeg sier detta, men dette var jo ikke så billig tatt i betraktning av at det ikke er på langt nær alle som gidder å kjøpe en konsoll til mange tusen for å kunne spille playstation 1 spill på psp. Virker som om dette er gjort av sony kun for å selge flere ps3. Man laster jo bare ned til ps3 og så overfører til psp, og det hadde garantert ikke vært noe problem fordem å gjøre det slik at det gikk direkte fra pc til psp

7249074[/snapback]

Ja, men det blir mulig å laste ned direkte til psp også. Derfor er det ett billig og meget bra tilbud!! Man trenger bare Wifi oppkobling på psp'en og så kan man kjøpe å laste ned direkte. Ikke trenger man en pc for å få dette gjort heller.

Så for 5 $ kan du spille spillet på din ps3, din psp og du kan dele spillet med 5 venner.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

Dette er jo dritbra. 5$ er ikke en halvliter engang. Hadde vært kjempefornøyd om prisen var det dobbelte og jeg. Skal laste ned en del JRPG. Også Wipeout 2097 også X-com også ... Eneste skår i gleden er at jeg må kjøpe noen minnekort. Men det klandrer jeg ikke Sony for. :!:

edit: skrivefeil gitt.

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar
Dette er jo dritbra. 5$ er ikke en halvliter engang. Hadde vært kjempefornøyd om prisen var det dobbelte og jeg. Skal laste ned en del JRPG. Også Wpieout 2097 også X-com også ...  Eneste skår i gleden er at jeg må kjøpe noen minnekort. Men det klandrer jeg ikke Sony for.  :!:

7249220[/snapback]

Jo nå gjør Sony det igjen! Legger prisen så lav at vi må kjøpe masse ps1 spill. Og da må vi kjøpe flere minnekort!! Huff

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
Hadde de priset varene sine etter hva de kostet å lage hadde nok ikke folk kjøpt dem.

Folk kjøper da varene til Nintendo?

[trollmode]Jamenjammen! Du får jo spill i dag som er teknisk mye bedre til ikke så mye mer peng. Java, flash etc.  :!:

[/trollmode]

Nei, men man får standard-spill til PSP som er mer avanserte. Det er stor forskjell på å betale 35 kr for et PS1-spill, og å betale 50 kr for et NES-spill, 80 kr for et SNES-spill, og 100 kr for et N64-spill. Det er ikke til å feie under teppet.

En del av dem kom (først?) til andre konsoller og/eller PC.

7246693[/snapback]

Hva så?

7246726[/snapback]

Kanskje man skal holde seg unna å sammenligne konsoller/pris da det bare fører til fanboy krig uansett!

Prisen er jo helt grei, og det er jo flere ps1 spill som faktisk er verdt det, selv om det ikke er en sinnsykt lang liste det er snakk om. Resident Evil 1, 2 og 3, FFVII og VIII og IX, og MGS. Og for de som liker bilspill har vi jo Gran Turismo og Need for Speed.

Lenke til kommentar
Ja, men det blir mulig å laste ned direkte til psp også.

7249091[/snapback]

Hvor har du dette fra? Det han sier i intervjuet er jo følgende:

Basically you just download them to the PS3, and bounce it to your PSP

Ikke misforstå meg, jeg håper du har rett, men en referanse hadde vært greit. ;)

Og når får vi muligheten til å laste ned disse spillene?

Lenke til kommentar
Ja, men det blir mulig å laste ned direkte til psp også.

7249091[/snapback]

Hvor har du dette fra? Det han sier i intervjuet er jo følgende:

Basically you just download them to the PS3, and bounce it to your PSP

Ikke misforstå meg, jeg håper du har rett, men en referanse hadde vært greit. ;)

Og når får vi muligheten til å laste ned disse spillene?

7249554[/snapback]

Ja det er slik det er nå. Men etter en oppdatering skal det være mulig å laste ned direkte til psp. Skal forsøke å finne link senere.

Var vel snakk om at alle ps1 spill skulle kunne lastes ned. Men er det mulig da? er vel flere tusen.. Det holder om de tar de 500 beste eller noe sånt.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

Ps1 spill direkte til psp.

Update -- 10/20/2006: Speaking to SCE Marketing Vice President Peter Dille, GameDaily BIZ was able to confirm that a "PSP downloads site" was up and running to distribute PSP games without the use of PS3, although this stops short of confirming that the full PlayStation Store will be on PSP as soon as the next PSP update releases.

Kilde

Tipper at filene er komprimerte og er i et eget format laget for emulatoren på ps3 og psp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...