Gjest Slettet+9871234 Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Nå har det seg slik at jeg kjenner ei som er fosterbarn. Saken er at etter hun flyttet til en "ny" familie, får hun ikke lov til å chatte på msn o.l. Hun sier til meg at det er noen regler som sier at fosterbarn ikke får lov til dette... Kan dette stemme? Personlig syns jeg at dette virker ganske urimelig, med tanke på at hun "bare" er fosterbarn, altså at det ikke var hennes feil at hun ble involvert i saken til å begynne med? Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Nå har det seg slik at jeg kjenner ei som er fosterbarn.Saken er at etter hun flyttet til en "ny" familie, får hun ikke lov til å chatte på msn o.l. Hun sier til meg at det er noen regler som sier at fosterbarn ikke får lov til dette... Kan dette stemme? Personlig syns jeg at dette virker ganske urimelig, med tanke på at hun "bare" er fosterbarn, altså at det ikke var hennes feil at hun ble involvert i saken til å begynne med? 7245946[/snapback] Kan jo være hennes feil at hun har havnet der og da, men uansett er det jo rart om hun ikke får bruke MSN. Endret 8. november 2006 av Alex91 Lenke til kommentar
Iudex Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Hun sier til meg at det er noen regler som sier at fosterbarn ikke får lov til dette... Disse reglene må i så tilfelle være satt av fosterfamilien. Det finnes ingen gjeldene lover eller regler som forbyr slik kontakt med omverdenen selv om du er fosterbarn. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Som Iudex sier så er det nok fosterfamilien som har satt disse reglene. Hvorfor de har satt slike absolutte grenser kan man bare spekulere i, men de finnes ikke i noe lovverk eller forskrifter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå