Gå til innhold

Hjelp til DirectX 8.1

empirevic

Anbefalte innlegg

Trenger forslag til å finne ut hva feilen er. Til tider gidder ikke direct3d å fungere. Når jeg kjører dxdiag og skal teste direct3d acceleration står det bare: "You cancelled the test by pressing a key". Før hjalp det å reboote nå ser det ut til at ingenting hjelper. OpenGL derimot fungerer som det skal.

Hardware: Geforce 3 Ti200 128, AMD XP 1800, 768 DDR RAM.

Er det noen som har hatt samme feilen eller som har noen ideer på hva jeg skal gjøre?

Venligst gi meg tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Til tider gidder ikke direct3d å fungere. Når jeg kjører dxdiag og skal teste direct3d acceleration står det bare: "You cancelled the test by pressing a key". Før hjalp det å reboote nå ser det ut til at ingenting hjelper.

Hva mener du med "til tider" ? Er det etter en stund med PC'n på den ikke vil eller er det etter at du har kjørt et spill eller alltid når du starter opp?

Jeg regner med at du ikke har noen abnormale problemer med tastaturet som skulle kunne forårsake en slik feilmelding :grin:

Lenke til kommentar

Har du installert NIS 2003? Søkte litt på google og fant ut av at mange hadde samme problem som deg etter at de installerte Norton Internet Security 2003. Spesielt hvis du i tillegg hadde nVIDIA skjermkort (som du har)

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-11-12 01:09 ]

Lenke til kommentar

Jeg skal prøve å søke litt videre for å sjekke om det finnes noen løsning. Har du forsøkt å installere nyeste detonator drivere?

http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_40.72

Oppdatering: Eneste jeg fant var følgende:

"Symantec Tech Support suggests un-checking a "monitor program components" box in the Firewall settings"

Det virker som det kan være noen konflikter mellom driverne og NIS 2003. Du får forsøke å installere nyeste driverene og fortelle hvordan det gikk. *gjesp* Nå skal jeg legge meg

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-11-12 01:34 ]

Lenke til kommentar

har installert 40.72 detonatoren. Ingen positiv forandring. Har bare fått flere directX filer bl.a. ett som heter d3d8d.dll som dxdiag setter en utropstegn ved siden av og så står det: "The file d3d8d.dll is an old version, which could cause problems". Men jeg er helt sikker på at den filen ikke var der før jeg installerte 40.72 driveren...

Direct3d funker fortsatt ikke...

[ Denne Melding var redigert av: empirevic på 2002-11-12 02:11 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...