Gå til innhold

Pentium 5

It's me

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pentium 5 kommer til Norge i September 2007. Dette har jeg fra MEGET sikre kilder, bl.a. ???

Håper dere forstår at jeg ikke utdyper mine informanter, da dette kan føre til alvorlige konsekvenser.Får Russerene vite om mine kilder kan det faktisk i verste tilfelle føre verden ut i en ny krig. og neimen om jeg gidder å ha det på samvittigheten....

Lenke til kommentar

P4 kjernen er god for kanskje 10GHz hvis den optimaliseres like mye som Pentium Pro kjernen (som ble optimalisert flere ganger og het bla. celeron, PII og PIII.) P5 er sikkert en optimalisering av P4 (kanskje mere L2 cache, kanskje bedre HT, kanskje SSE3, kanskje 90nm prosess, kanskje noe annet) Jeg tipper P4 blir tynt opp til ca 3,5-4GHz. P5 kommer antageligvis en gang i andre halvår 2003.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-12 00:19, skrev Danny:

leste at intel kommer med ny type cpu i 2004 som skal erstatte p4 så jeg tipper det blir p5.

Ikke med nytt design, men bare en ny versjon av P4-kjerna. Optimalisert og med mer cache osv osv, men likevel ... den er en P4 (bare med er mer "hissig" temperament) :wink:

"Willamette" -> "Northwood"(idag) -> "Prescott"(neste år) -> "Prestonia"(2004?)(eller var den nye versjoen av IA-64-kjerna? Går pokker meg i surr med de navna) :wink:

Lenke til kommentar

Pentium4: 2000Q4 Willamette -> 2002Q1 Northwood (Northwood-S, skrinlagt) -> 2003Q3 Prescott -> 2004H1 Tejas.

Tejas blir en solid redesign, men stadig basert på NetBurst (som dagens P4) og denne kommer etter planen til å krympes til 65nano i løpet av 2004. Etter dette kommer det en solid redesign - som Intel enda ikke har sagt mye om :smile:

Prestonia er dagens Xeon (0.13micron), Gallatin er Xeon MP (0.13micron).

Neste IA-62 chip blir Madison.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...