Gå til innhold

kan ikke joine servere på dawn of war.

Anbefalte innlegg

hallo

har akkurat laget online account på Dawn Of War,

men får opp meldingen: the host could not be found, the host may have quit or there may be connection issues, make sure you both have correctly configured connections, firewalls and routers.

eller: connection was refused by the host.

har en venn som laget account samtidig, og han kommer inn på nesten alle servere, med untak av de få som jeg kommer inn på... (2-3)

vi kan heller ikke joine hverandres servere.

Er det noen som vet hva som må gjøres, og hva som bør stilles inn?

på forhånd takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Kjenner ikke til spillet, men jeg går ut ifra at dere har hver deres lisens - om det kreves.

Om dere lager deres egne servere - og ikke får joinet, så virker det som brannmursproblematikk. Kjenner ikke til hvilke porter som må åpnes, men dere finner ut om det er problemet ved å deaktivere begge brannmurene mens dere prøver å koble til.

Lenke til kommentar

Warhammer 40,000: Dawn of War - DARK CRUSADE:

Du må åpne port 6112 (UDP) i routeren eller modemet ditt.

Dersom du bruker Gamespy til å finne servere / hoste krever det enda flere åpne porter:

UDP 6500

TCP 6667

UDP 27900

UDP 27901

TCP 28910

TCP 29900

TCP 29901

UDP 29910

TCP 29920

Lenke til kommentar

Både jeg og vennen min har åpnet alle de portene, og det virker fremdeles ikke :(

Vi oppdaget i dag at hvis han går inn på en server, kommer han inn, går jeg inn på en server kommer jeg inn. Hvis han går inn på en server, og jeg så prøver å komme inn, står jeg og connecter til serveren ett halvt min før jeg får feilmeldingen... MEN, hvis han leaver serveren mens jeg holder på å komme inn, kommer jeg inn, men da kommer ikke han inn igjen. samme er det andre veien også.

Det er akkurat som om NOEN vil at vi ikke skal spille sammen :S

noe av det sykeste jeg har vært borti

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

hvordan får man regisert seg, jeg tok å lage en profil skrev mailen nicke og passord , når jeg skulle logge inn fikk jeg at ikke passord var feil? det sjønner jeg ikke noe av når jeg skrev det helt fint.

jeg har en account på gamespy kan det være grunnen for at jeg ikke kommer inn?. siden jeg bruker hoved mailen min der?

jeg forsto det ikke

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Har et heftig problem her i gården også, postet nettopp en tråd om at vi ikke får installert patch på en pc her, men vi får heller ikke spilt sammen. Vi har samme patch og det fungerer bare ikke å spille på lan! Begge har installert på nytt, men ingen av oss kan hoste. Får samme melding som trådstarter uansett hva vi gjør. Vi har slått av absolutt alt av brannmur, antvirus og det som er av oppegående programmer :p Testet litt med min bærbare her og det viser seg at begge kan komme inn hvis den bærbare creater, men hvis en av oss creater kommer ingen inn, selv ikke den bærbare. Har testet å bytte serial også, men ser ikke ut til at det hadde noen effekt heller. Nå gir vi nesten helt opp, dette skulle jo bli et dow lan, men nå ser det ut til at det går rett i vasken.

Edit: Prøvde å overføre det ferdig installert spillet fra den bærbare til min pc i håp om at den bærbares evne til å hoste fulgte med, men neida :@ Er det noen som har noen råd som kan fikse dette så hadde det reddet det som er igjen av julen

Endret av Plecto
Lenke til kommentar
snakk om å bumpe :p

og vi har fremdeles ikke fått fikset problemet om dere lurte

Haha, rart problem ja.

Men sitter dere under samme IP tilfeldigvis? Viss ikke så kan jo en av dere lage ny konto så teste da? :p

Ellers har jeg ingen ideer om hva som kan være galt. :p rart.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...