Gå til innhold

VGS- kjapt spm.

scarface15

Anbefalte innlegg

da har det seg sånn at jeg er 3. års allmennstudent, og sliter med å finne ut hva jeg vil gjøre etter vgs.

Lurer på hvordan mulighetene er ang. å ta en annen vgs-linje nå etter sommeren. Kan jeg f.eks ta elektro (eller en annen linje) og droppe de fagene jeg har tatt fra før av, eventuelt ta opp noen fag jeg syns gikk litt skeis?

Om så, kommer dette til å koste noe utover innkjøp av skolebøker eller beholder jeg de samme rettighetene jeg har hatt de siste 3 årene.

Lurer siden jeg angrer på valget av allmenn, og har funnet ut at det egentlig ikke er så mye videre utdanning som frister, skal man utdanne seg, bør det jo helst være innen et felt man trives med/har interesse for, ikke sant :=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Om dette har vært de tre første årene dine har du krav til et fjerde. Men du vil uansett få videregåendeplass (såfremt karakterne ikke er helt avskrekkende).

Du står derfor helt fritt til å ta Elektro, men tenk nå at dette er en utdannelse som tar 2/3 år på skolen + 2,5/1,5 år i lære. Tilsammen fire år.

Du slipper å ta de fagene du har fullført, så du trenger bare å møte opp til timene hvor det er Elektro.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

edit: Trådstarter har på oppfordring ikke forandret på emnefeltet, tråden stenges

Endret av macfjott
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...