Gå til innhold

Problemer med telefonselgere

Anbefalte innlegg

Jeg er en av sikkert mange som stadig plages av telefonselgere, det være seg alt

fra Sjømannskirken, div bokforlag, div spørreundersøkelser og nå i dag Vi-Menn.

Jeg mottar ca 3-4 telefoner i uken, og det virker som det har tatt seg veldig opp de

siste månedene.

Jeg har forstått det slik at Telefonselgere ikke har lov å benytte skjult nummer, noen som vet om det stemmer?

Det som er saken er at jeg har tenkte at jeg skulle lagre de nummerne som telefonselgerne ringer fra på telefonen som "Selgere" slik at jeg bare kan avvise samtalen med det samme, eller bare la den ringe....

I den sammenheng tenkte jeg at det kansje kunne være av interesse for meg og andre om vi kunne samle de ulike telefonnummerne på en oversikt, og er det lovlig?

Jeg har pr. idag:

- 35121400 Megafon Telemarketing AS

- 61401600 Telemarketingbyrået Smart 1 AS

Eller kan man på noen måte få sperret disse nummerne, eller på annen måte

hindre de/og evt andre i å ringe meg?

Hva tror dere, bare bortkastet tid eller lar det seg gjøre. kansje noen av dere er telefonselgere og kan si hvordan dette funker?

Endret av Blacksheep
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker et program som heter Blacklist. Dette er et Symbian Series 60v3 program, og da må man selvfølgelig ha en telefon med dette.

Blacklist fungerer slik at jeg kan legge inn uønskede nummer, og velge hva programmet automatisk skal gjøre med de. Det jeg har satt den opp til å gjøre, er å sende opptatt signal til alle som ringer skjult. Ganske kjekt ;) ...man kan selvfølgelig også sette opp enkeltnummer.

Det med at det er ulovlig for telefonselgere å ringe skjult, spørs vel...tror de fleste som ringer meg, ringer skjult...derfor programmet :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg bruker et program som heter Blacklist. Dette er et Symbian Series 60v3 program, og da må man selvfølgelig ha en telefon med dette.

Blacklist fungerer slik at jeg kan legge inn uønskede nummer, og velge hva programmet automatisk skal gjøre med de. Det jeg har satt den opp til å gjøre, er å sende opptatt signal til alle som ringer skjult. Ganske kjekt  ;)  ...man kan selvfølgelig også sette opp enkeltnummer.

Det med at det er ulovlig for telefonselgere å ringe skjult, spørs vel...tror de fleste som ringer meg, ringer skjult...derfor programmet  :thumbup:

7246907[/snapback]

Jeg bruker et tilsvarende program som heter Advanced Call Manager på min Nokia N73. Veldig bra program, som jeg anbefaler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...