Gå til innhold

Newphone til Privat-Kunder?


Anbefalte innlegg

Hallo :cool:

Jeg lurer på om man kan få newphoneabn som privatkunde? SÅnn man betaler kun mndprisen og ringer for det, og da er mobilen gratis, er det sånn?

Onkelen min har newphone, men i bedrift, han veit ikke om man kan få det til privatkunder...

 

MvH Raste :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...
det er billig, men spm er om man kan få det som priv. kunder da?

7271487[/snapback]

Billig ?!?! Jeg synes det IKKE er billig; Det sentrale i avtalen er ikke ringepriser og månedspris - det ligger sånn midt på treet. Men at jeg binder meg til å leie mobilen i 3 år slik at jeg gjennom tida har betalt godt over det dobbelte av hva nypris er - og da attpåtil uten å eie telefonen - det syns jeg er dyrt.

 

Les den lille skriften på baksiden av der du skal undertegne. I siste punkt står det at du kan bytte til ny mobil etter 12 måneder, men da binder du deg i en ny 3-års leieavtale..... Merk også at det i avtalens pkt 11 på baksiden står "Kunden samtykker i atNewphone kan benytte og utlevere til andre all relevant informasjon om Kunden." Så da er du garantert å få mye reklame i etterkant også av andre....

Endret av olaioslo
Lenke til kommentar
det er billig, men spm er om man kan få det som priv. kunder da?

7271487[/snapback]

Billig ?!?! Jeg synes det IKKE er billig; Det sentrale i avtalen er ikke ringepriser og månedspris - det ligger sånn midt på treet. Men at jeg binder meg til å leie mobilen i 3 år slik at jeg gjennom tida har betalt godt over det dobbelte av hva nypris er - og da attpåtil uten å eie telefonen - det syns jeg er dyrt.

 

Les den lille skriften på baksiden av der du skal undertegne. I siste punkt står det at du kan bytte til ny mobil etter 12 måneder, men da binder du deg i en ny 3-års leieavtale..... Merk også at det i avtalens pkt 11 på baksiden står "Kunden samtykker i atNewphone kan benytte og utlevere til andre all relevant informasjon om Kunden." Så da er du garantert å få mye reklame i etterkant også av andre....

8810132[/snapback]

 

Enig, newphone er ikke en bra løsning til privatkunder. Du betaler jo ganske dyrt hver mnd for telefonen også i tillegg til abonnementene som ikke er såå billig, billigere å kjøpe en telefon på avbetaling da gitt.

Lenke til kommentar

det er svindyrt, vet om en bedrift som tok ut Nokia 6021 nettopp, 3 års avtale med 99,- eks mva pr måned.

 

blir nesten 4500 for en telefon som koster rundt 900 kroner

 

det er billig, men spm er om man kan få det som priv. kunder da?

7271487[/snapback]

Billig ?!?! Jeg synes det IKKE er billig; Det sentrale i avtalen er ikke ringepriser og månedspris - det ligger sånn midt på treet. Men at jeg binder meg til å leie mobilen i 3 år slik at jeg gjennom tida har betalt godt over det dobbelte av hva nypris er - og da attpåtil uten å eie telefonen - det syns jeg er dyrt.

 

Les den lille skriften på baksiden av der du skal undertegne. I siste punkt står det at du kan bytte til ny mobil etter 12 måneder, men da binder du deg i en ny 3-års leieavtale..... Merk også at det i avtalens pkt 11 på baksiden står "Kunden samtykker i atNewphone kan benytte og utlevere til andre all relevant informasjon om Kunden." Så da er du garantert å få mye reklame i etterkant også av andre....

8810132[/snapback]

 

Enig, newphone er ikke en bra løsning til privatkunder. Du betaler jo ganske dyrt hver mnd for telefonen også i tillegg til abonnementene som ikke er såå billig, billigere å kjøpe en telefon på avbetaling da gitt.

8810561[/snapback]

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+1234

Jeg vil med dette advare samtlige her om å inngå noen som helst slags avtale med Newphone. Vår bedrift gjorde dette. Det såg billig ut, og vi fikk "gratis" telefoner. Dette har desverre visst seg å vere totalt omvendt.

 

Under hele avtaleperioden har Newphone stadig rotet med vår avtale. De har sendt oss krav via inkassobyrå uten å spesifisere hva kravene gjaldt, og skapt store problemer for oss som kunde. I tillegg var ringeminuttene dyre og vi fikk ikke den rabatten vi var lovt på faktura.

 

Den tekniske løsningen har heller ikke vert noe å skryte over, da det gjekk flere måneder før vårt sentralbord fungerte som avtalt. Når det først fungerte la Newphone skylden på oss for at det ikke fungerte tidligere, da de mente vi hadde gjort feil når vi konfigurerte sentralbordet og at ting ikke var gjort slik det stod forklart i manualen. Vi hadde imidlertid ikke motatt noen manual, men Newphone stod på sitt.

 

Vi avtalte derfor å betale et beløp til SG Finans og Newphone for å kjøpe ut telefonene, slik vi kommer oss ut av avtalen på en rimelig måte, men nå mener Newphone at vi likevel ikke har kjøpt ut telefonene selv om vi kan vise til både faktura og kvitteringer.

 

Vi vurderer nå å gå rettens gang dersom vi ikke kommer frem til noen tilfredsstillende løsning. Jeg håper nå at alle som leser dette kan se og lære. For oss har det desverre vert dyr lærdom! :thumbdown:

 

edit:

Anbefaler dere å lese artikkelen i E24 om Christian Warg som også advarer mot Newphone:

http://e24.no/naeringsliv/article1842939.ece

Endret av Slettet+1234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...