And.rs Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Hei! Jeg har trent en god stund nå og er fornøyd med resultatet. Men jeg kunne tenkt meg mer markerte muskler. Hvordan skal jeg trene? Skal jeg gå ned i vekt i benkpress og skråbenk for og deretter øke antall repitisjoner i vært sett? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 at fettprosenten er lav er jo en fordel da Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 (endret) at fettprosenten er lav er jo en fordel da 7245173[/snapback] Det var et imponerende raskt svar, . Fett prosenten min er allerede ganske lav. Jeg har drevet aktivt med svømming i lang tid nå og har derfor fått veldig bred skulder. Derfor ønsker jeg og trene bryst uten og øke bredden, bare størrelsen utover, hehe. Derfor tror jeg at og markere dem mer vil være en god ting. Men hvordan og hvilke type øvelser? Endret 8. november 2006 av ReSSaA Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 at fettprosenten er lav er jo en fordel da 7245173[/snapback] Det var et imponerende raskt svar, . Fett prosenten min er allerede ganske lav. Jeg har drevet aktivt med svømming i lang tid nå og har derfor fått veldig bred skulder. Derfor ønsker jeg og trene bryst uten og øke bredden, bare størrelsen utover, hehe. Derfor tror jeg at og markere dem mer vil være en god ting. Men hvordan og hvilke type øvelser? 7245204[/snapback] ja har mer bryst utover enn til siden. Jeg trener rett benk, skrå benk, sånn du presser armene må hverandre, sånn du sitter og presser armene fra deg. (husker ikke navnet på det to sistnevnte) Dette har god uttelling på meg ihvertfall Lenke til kommentar
MostlyLurkin' Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Hvis fettprosenten din allerede er lav, og du ikke syns du er markert nok, så må du bare få deg mere muskler da:p Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Hvis fettprosenten din allerede er lav, og du ikke syns du er markert nok, så må du bare få deg mere muskler da:p 7245894[/snapback] Hehe, joa skjønner det, men det finnes jo mange måter og trene en muskel på. Har hvertfall hørt at muskelen blir annerledes ettersom hvordan man bruker vektene. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Hvis du øker i styrke – og samtidig har markerte muskler, kan det hende at du ikke oppnår mye volum. Volum oppnås best ved 6–10 reps, og 3–5 sett, i tillegg til raske bevegelser når man løfter, og seine bevegelser når man holder igjen. Husk å også få i deg nok mat; spis minst 6 måltider daglig, få i deg 0,2% av egen kroppsvekt i protein, og drikk nok vann (ja, hvor mye vann du drikker har faktisk innvirkning på muskelvolum). En annen grunn til å drikke mye vann, er at kroppen da danner færre ADH-hormoner, som gjør at kroppen ikke lagrer like mye av vannet, slik at man blir mer markert. Jo mer vann man drikker, jo mindre ADH-hormoner danner kroppen. Endret 8. november 2006 av Dragon Hunter Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Hvis du øker i styrke – og samtidig har markerte muskler, kan det hende at du ikke oppnår mye volum. Volum oppnås best ved 6–10 reps, og 3–5 sett, i tillegg til raske bevegelser når man løfter, og seine bevegelser når man holder igjen. Husk å også få i deg nok mat; spis minst 6 måltider daglig, få i deg 0,2% av egen kroppsvekt i prtein, og drikk nok vann (ja, hvor mye vann du drikker har faktisk innvirkning på muskelvolum). En annen grunn til å drikke mye vann, er at kroppen da danner færre ADH-hormoner, som gjør at kroppen ikke lagrer like mye av vannet, slik at man blir mer markert. Jo mer vann man drikker, jo mindre ADH-hormoner danner kroppen. <{POST_SNAPBACK}> Ok, da prøver jeg ut dette. Var noe i den duren jeg tenkte, men var ikke helt sikker på hva som var riktig. Takk for godt svar! Endret 25. mai 2009 av Sr.érdnA Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Hehe, joa skjønner det, men det finnes jo mange måter og trene en muskel på. Har hvertfall hørt at muskelen blir annerledes ettersom hvordan man bruker vektene. 7245950[/snapback] Den blir forskjellig alt ettersom hvordan du trener den. Det er riktig. Ta bicepscurl f.eks, tar du hammercurl så trener du "undersiden" av muskelen, mens hvis du tar vanlig curl, så trener du oversiden eller "peaken" på muskelen. Det er sikkert det folk mener med at muskelen utvikler seg "forskjellig" alt ettersom hvordan du trener den, samme med bryst. om du tar vanlig benk, skråbenk eller decline (benken stilt nedover) spørr du på iform.no eller treningsforum.no , så vet de sikkert mer om hvilken del av muskelen som blir aktivert ved forskjellig trening. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Ta bicepscurl f.eks, tar du hammercurl så trener du "undersiden" av muskelen 7249525[/snapback] Så det er derfor jeg har så mye bedre biceps på undersiden enn peaken, endelig fikk jeg vite hvorfor Lenke til kommentar
Frosten Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Trener man en muskel så vokser den - i alle retninger. Selvsagt kan man trene for å få bedre peak på en biceps muskel, men da er det ikke selve bicepsen som skal ha æren for det - det er muskelen under! Det spiller ingen rolle om man trener decline, incline eller vanlig benk, brystmuskelen vokser på vanlig måte, eneste forskjellen er hvor mye man belaster de andre type musklene. Det er ikke mulig å forme en muskel til å vokse på en bestemt måte. Lenke til kommentar
_NiXoN_ Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Det som avgjør hvordan musklene dine ser ut, er hvor mye fett du har på kroppen, og hvor store musklene dine er. Man kan ikke "forme" musklene ved å kjøre spesielle øvelser eller løfte et magisk antall repetisjoner. Formen på muskelene dine handler om gener. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Det som avgjør hvordan musklene dine ser ut, er hvor mye fett du har på kroppen, og hvor store musklene dine er. Man kan ikke "forme" musklene ved å kjøre spesielle øvelser eller løfte et magisk antall repetisjoner. Formen på muskelene dine handler om gener. 7251545[/snapback] Sant, så sant Var en diskusjon om det på treningsforum.no en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå