x-ray-cat Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Hei. Jeg lurer på om noen kan veilede meg igjennom å skanne en disk med badblocks. Gjerne fra Xubuntu sin livecd hvis det lar seg gjøre uten å innstallere. Skal egenlig bruke disken til bsd. Men får ikke bootet Openbsd. Derfor vil jeg se om jeg kan lage partisjonene til openBSD på et område som fungerer. Fikk råd om å bruke badblocks. Og det virker som dette er noe man kjører i consoll. Og jeg er ikke så erfaren enda. Takker for svar. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Dersom du har badblocks på en disk, ikke bruk den. De sprer seg. Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Takk. Lurte bare på om jeg kunne få den til å funke, eller om det var likegreit å skaffe ny. Men hvor fort vil de spre seg? Sånn ca. Er en 8 Gb disk som jeg hadde tenkt å bruke 3 GB på til OpenBSD Gateway. ............................................................................................................ Hvis det er noen som vil kvitte seg med en harddisk på 3 - 10 GB eller i det hele tatt, så tar jeg gjerne imot Jeg betaler gjerne fraktkostnadene. Vet at man har bruktmarkedet, men ofte har folk slike disker liggende å slenge. Blir til at jeg oppsøker bruktmarkedet eller qxl, hvis ingen her ønsker å gi bort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå