Gå til innhold

Jeg til å bruke badblocks på disk. Xubuntu

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på om noen kan veilede meg igjennom å skanne en disk med badblocks.

Gjerne fra Xubuntu sin livecd hvis det lar seg gjøre uten å innstallere. Skal egenlig bruke disken til bsd. Men får ikke bootet Openbsd. Derfor vil jeg se om jeg kan lage partisjonene til openBSD på et område som fungerer.

Fikk råd om å bruke badblocks. Og det virker som dette er noe man kjører i consoll. Og jeg er ikke så erfaren enda.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk. Lurte bare på om jeg kunne få den til å funke, eller om det var likegreit å skaffe ny. Men hvor fort vil de spre seg? Sånn ca. Er en 8 Gb disk som jeg hadde tenkt å bruke 3 GB på til OpenBSD Gateway.

............................................................................................................

Hvis det er noen som vil kvitte seg med en harddisk på 3 - 10 GB eller i det hele tatt, så tar jeg gjerne imot :) Jeg betaler gjerne fraktkostnadene.

Vet at man har bruktmarkedet, men ofte har folk slike disker liggende å slenge. Blir til at jeg oppsøker bruktmarkedet eller qxl, hvis ingen her ønsker å gi bort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...