Gå til innhold

Er det mulig å beholde lappen?

zEleXed

Anbefalte innlegg

Kjørte i en personbil uten å være tilstrekkelig oppmerksom, aktpågivende og varsom idet han etter forholdene hadde for høy fart. Det oppsto skader i begge kjøretøy hvorav et måtte kondemneres, samt at påkjørte fikk smerter i nakken.

Sist jeg snakket med påkjørte hadde smertene i nakken gått over...

Jeg hadde ikke for stor fart i følge min mening, åg der var ingen andre som så hvilken fart jeg hadde...

Fikk ikke snakket med polititet i dag, men skal prøve å ringe i morgen. Var ingen som tok telefonen.

EDIT:

En venn av foreldrene mine som jobber i politiet skal se på saken i morgen. Han mente også at det var for drøyt at jeg skulle miste lappen.

Kommer med oppdatering i morgen om hva som sjer hvis det er ønskelig.

Endret av zEleXed
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du har fått erfare så er §3 en veldig omfattende regel som kan brukes til det meste av det som skjer i trafikken.

Det at farta var for høy trenger ikke å bety at du kjørte fortere enn fartsgrensa, det kan også bety at farten var for høy etter forholdene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
EDIT:

En venn av foreldrene mine som jobber i politiet skal se på saken i morgen. Han mente også at det var for drøyt at jeg skulle miste lappen.

7251534[/snapback]

Har du hatt lappen i mer enn to år?

Hvis ikke tror jeg du kan vinke farvel til lappen en stund. I prøveperioden etterman har kjørt opp, skal det ingenting til for at politiet kan ta lappen fra en. Det holder med mistanke, de trenger så si ikke bevis.

En kompis havnet i en episode der jeg foretok en sladd (på et nedlagt anleggsområde midt på natten uten folk tilstede), hvor dette ble filmet og lagt på nettet. Politiet fikk tips om at det var han meg, og da kom brev i posten om avhør. Det endte med at lappen ble beslaglagt i to mnd.Han fikk ingen bot, men advokaten kostet sitt...

Poenget er; de to første årene etter at man har kjørt opp, henger mann i en tyyyynn tråd.

Endret av Bjorhus
Lenke til kommentar
Hvis vedkommende må mer eller mindre omskoleres hos aetat, eller uføretrygder seg i stedet blir det nok billigere å la vedkommende beholde lappen.

7245967[/snapback]

Det finnes noe som heter "buss" her i Norge. Fantastiske dingser.

7245991[/snapback]

Vel, det er mange fine steder i vårt langstrakte land. Mange velger og kalle disse stedene for "distrikter".

Og her finnes det såvidt kollektivtilbud. Så det funker kanskje om du bor i oslo/bergen/trondheim osv, men prøv å kom deg fra a til b her oppe i nord. Lykke til sier jeg bare.

Lenke til kommentar
Kjørte i en personbil uten å være tilstrekkelig oppmerksom, aktpågivende og varsom idet han etter forholdene hadde for høy fart. Det oppsto skader i begge kjøretøy hvorav et måtte kondemneres, samt at påkjørte fikk smerter i nakken.

Sist jeg snakket med påkjørte hadde smertene i nakken gått over...

Jeg hadde ikke for stor fart i følge min mening, åg der var ingen andre som så hvilken fart jeg hadde...

Fikk ikke snakket med polititet i dag, men skal prøve å ringe i morgen. Var ingen som tok telefonen.

EDIT:

7251534[/snapback]

Hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
Det finnes noe som heter "buss" her i Norge. Fantastiske dingser.

7245991[/snapback]

Tenk om han er elektriker\rørlegger eller noe da, ser litt dumt ut hvis en elektriker skal ut på jobb og kommer med mer utstyr enn han kan bære inn på bussen? :p

7253327[/snapback]

Men da burde man tilpasse forholdene også da, og ikke komme å syte etterpå. ;) (kommentaren er generell, ikke spesielt mot trådstarter)

Endret av datating
Lenke til kommentar
Vel, det er mange fine steder i vårt langstrakte land. Mange velger og kalle disse stedene for "distrikter".

Og her finnes det såvidt kollektivtilbud. Så det funker kanskje om du bor i oslo/bergen/trondheim osv, men prøv å kom deg fra a til b her oppe i nord. Lykke til sier jeg bare.

Jeg antar det finnes det mange velger å kalle "drosjer" i disse "distriktene"?

Lenke til kommentar

Jeg antar det finnes det mange velger å kalle "drosjer" i disse "distriktene"?

7357389[/snapback]

Relativt tydelig at du bor i bynært strøk. :) Slettes ikke sikkert at det er noen form for kollektivtilbud.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Heisann, takker for all hjelp og gode svar!

Ble innkalt i retten da jeg ikke godtok å miste lappen.

Møtte opp, var kun meg, dommeren å en person som skrev referat tilstede.

Fortalte min versjon og situasjon, og dommeren var veldig forståelig.

Det tåpelige var at jeg hadde kjørt med lappen i 2mnd før jeg var i retten etter ulykken.

Dommeren var veldig forståelsesfull og grei, og straffen endte med at jeg fikk beholde lappen, men fikk 6k i bot.

Jeg var veldig fornøyd, fordi jeg følte jeg vant saken:D

Men det morsomste er at politiet må ha brukt mye mer enn 6k på rettsaken og div, så i min teori så har politiet tapt penger på å gi meg bota :D

Peace and love and war and sånn...

Kjør forsiktig folkens!

zElexed

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...