optimus78 Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Hei Det som er problemet er at strømmen gikk i rommet jeg hadde pcen. Da jeg prøvde å skru pcen på igjen finner ikke pcen min harddisken... Jeg lurer på om jeg må instalere noen programmer eller fikse noe i bios. Harddisken jeg har er en S-ATA. Den harddisken jeg satte inn nå er en IDE den hadde ikke pcen store problemer med å finne. Håper noen kan hjelpe Endret 8. november 2006 av optimus78 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Det er jo mulig at disken røyk ifb med strømbruddet (eller hovedkortets kontroller den var tilkoplet) . Hvis du har mulighet sjekk SATA disken hos en annen/i en annen maskin. Enklest å se i hovedkortets cmos setup om disken detekteres der . Lenke til kommentar
optimus78 Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 takk for svar Disken er ikke røket, testet den i en annen pc. skal teste det me cmos setupen nå. Jeg prøver å søke litt rundt om kring. og prøver å finne en driver til hovedkortet men det er simpelten umulig hos leverandøren... bruker et Soltek sol75frn2-rl kort Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Iflg. det jeg har funnet ut er SATA/Raid kontrolleren på dette Promise PDC20376 Edit: Du finner drivere her: ---> Soltek.com.tw -- SL-75FRN-RL -- DriverD/L side <--- Endret 8. november 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå