Abnorm Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) www.tasteofibiza.com Begynte på en hjemmeside i sommer, men etter å ha mistet programme har hjemmesiden bare blitt liggene uferdig en god stund. Etter et stund uten å ha besøkt min egen hjemmeside, oppdaget jeg en ting i går. Forumet er full av "søppel" (reklame) av brukere som ikke er registrert... Hva kommer dette av og hva kan jeg gjøre for å forhindre dette?? Endret 8. november 2006 av frecjoha Lenke til kommentar
yxrkt Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 www.tasteofibiza.com Begynte på en hjemmeside i sommer, men etter å ha mistet programme har hjemmesiden bare blitt liggene uferdig en god stund. Etter et stund uten å ha besøkt min egen hjemmeside, oppdaget jeg en ting i går. Forumet er full av "søppel" (reklame) av brukere som ikke er registrert... Hva kommer dette av og hva kan jeg gjøre for å forhindre dette?? 7244708[/snapback] hindre brukere som ikke er registrert å skrive ? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Evt. kan du bruke en captcha Det finnes helt sikkert noen ferdigmoduler for dette til phpBB. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Og man kan gjøre slik at gjester ikke kan skrive innlegg uten å være logget inn. Så finner du deg en modul som Nazgul skriver. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Oppdater til siste versjon av phpBB. Der er det innebygget "captcha". Har selv forum (http://php.reinsveien.com/phpBB2/) og der er jeg plaget med 2-3 registrerte SPAM-brukere pr dag (selv med captcha), men fåtallet av dem poster, de bare legger lenker i "hjemmeside"-feltet på profilen sin... Har derfor endret phpBB slik at "medlemslisten" og siste registrerte bruker kun viser brukere som er aktiverte og har postet minst 1 post. Endret 8. november 2006 av ZoRaC Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Oppdater til siste versjon av phpBB.Der er det innebygget "captcha". Har selv forum (http://php.reinsveien.com/phpBB2/) og der er jeg plaget med 2-3 registrerte SPAM-brukere pr dag (selv med captcha), men fåtallet av dem poster, de bare legger lenker i "hjemmeside"-feltet på profilen sin... Har derfor endret phpBB slik at "medlemslisten" og siste registrerte bruker kun viser brukere som er aktiverte og har postet minst 1 post. 7246429[/snapback] Hvordan endret du dette? Sliter med samme problem selv, har nå satt på at jeg må aktivere nye brukere, men det får jo ikke spammerne til å slutte å registrere seg. Listen over brukere er plagsomt lang. Jeg har admin-rettigheter, men kan ikke laste opp filer og slikt. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Hvis du ikke kan endre filene er det dessverre lite å gjøre... Jeg laget denne tidligere i år, og mener det er den jeg bruker nå (litt usikker). Som alltid når man legger inn mods, backup filene først. Denne støtter vel også easyMod, tror jeg. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor ######################################################## ## MOD Title: List only active users in memberslist ## MOD Author: ZoRaC < [email protected] > (Sven-Ove Bjerkan) http://www.ezusermanager.com/ ## MOD Description: This mod modifies the memberslist so that only users that have ## activated and posted at least 1 post are displayed. ## This should make the memberslist to display less "spammers". ## MOD Version: 0.0.2 ## Rev Date: April 26, 2006 ## ## ## Installation Level: Easy ## Installation Time: 1 Minute ## Files To Edit: memberlist.php, includes/functions.php ## Included Files: n/a ## License: http://opensource.org/licenses/gpl-license.php GNU General Public License v2 ############################################################## ## For security purposes, please check: http://www.phpbb.com/mods/ ## for the latest version of this MOD. Although MODs are checked ## before being allowed in the MODs Database there is no guarantee ## that there are no security problems within the MOD. No support ## will be given for MODs not found within the MODs Database which ## can be found at http://www.phpbb.com/mods/ ############################################################## ## Author Notes: ## ############################################################## ## MOD History: ## ## 2006-04-26 - Version 0.0.2 ## - Fixed pagination and the number of reg.users displayed on index.php ## ## 2006-04-26 - Version 0.0.1 ## - Beta release ############################################################## ## Before Adding This MOD To Your Forum, You Should Back Up All Files Related To This MOD ############################################################## # #-----[ OPEN ]------------------------------------------ # memberlist.php # #-----[ FIND ]------------------------------------------ # WHERE user_id <> " . ANONYMOUS . " # #-----[ AFTER, ADD ]--------------------------------------- # AND user_active = '1' AND user_posts > 0 # #-----[ FIND ]------------------------------------------ # WHERE user_id <> " . ANONYMOUS; # #-----[ REPLACE WITH ]------------------------------ # WHERE user_id <> " . ANONYMOUS . " AND user_active = '1' AND user_posts > 0"; # #-----[ OPEN ]------------------------------------------ # includes/functions.php # #-----[ FIND ]------------------------------------------ # WHERE user_id <> " . ANONYMOUS; # #-----[ REPLACE WITH ]------------------------------ # WHERE user_id <> " . ANONYMOUS . " AND user_active = '1' AND user_posts > 0"; # #-----[ FIND ]------------------------------------------ # WHERE user_id <> " . ANONYMOUS . " # #-----[ AFTER, ADD ]--------------------------------------- # AND user_active = '1' AND user_posts > 0 # #-----[ SAVE/CLOSE ALL FILES ]------------------------------------------ # # EoM Lenke til kommentar
Lars H. Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Hei. Den mod'n funker jo helt utmerket, men på hovedsiden der det står "Den siste registrerte brukeren er", kommer brukernavnet på den første registrerte brukeren opp. En fix på dette? Lars H. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Sikker på at det ikke er bare denne brukeren som faktisk har skrevet noe da? Man må ha minst 1 innlegg for å dukke opp i lista... Lenke til kommentar
Lars H. Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Hei. Neida, det er 155 registrerte brukere som har skrevet minst et innlegg. Navnet som kommer frem er mitt eget brukernavn (jeg skrev den første velkomstmeldingen). Det er Sagaforumet det gjelder. Du kan jo ta en titt? Lars H. Endret 13. november 2006 av Lars H. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Hvilken phpBB-versjon er det? Det er akkurat slik mod'en jeg har lagt inn ser ut... Lenke til kommentar
Lars H. Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Versjon 2.0.19 Lars H. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Selv kjører jeg 2.0.21, men vet ikke om det har noe å si... Er det installert noen andre mod'er på forumet? Lenke til kommentar
Lars H. Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Yepp, en god del etter hvert. men nå må jeg ut en tur, tilbake om et par timer. Takk for hjelp så langt. Lars H. Lenke til kommentar
Lars H. Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Hei igjen. Og dermed fungerer mod'n som den skal. Problemet var at da jeg skulle legge inn de to ekstra linjene, AND user_active = '1' AND user_posts > 0 klarte jeg å overskrive linjen der det velges siste eller første registrerte, nemlig ORDER BY user_id DESC Uten dette er vel default ascending. Lars H. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå